Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Huhtikuu 20, 2018, 04:27:02 ap

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
177766 viestiä 13110 aihetta kirjoittanut 7989 jäsentä
Uusin jäsen: Jarkko J Karhu
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Muut  |  Yleistä keskustelua  |  Aihe: Autokorjaamoista.
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Autokorjaamoista.  (Luettu 2195 kertaa)
Eero Nikkanen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 2889

« : Huhtikuu 16, 2018, 18:51:56 ip »

 Mulla taitava vävy onneksi korjaa korjattavat, mutta joskus joutuu turvautumaan "merkkihuoltoon".
 -06 malli Nissani sai kutsun turvatyynyremonttiin ja joku palikka vaihdettiin.
 Eivät oikein kertoneet, kun ei maksanutkaan mitään. Maailmanlaajuinen takaisinkutsu, sanoivat.

 Noh. Seuraavana päivänä (pe) alkoi turvatyynyn varovalo vilkkua näytössä.
 Huoltoon yhteys ja varasivat ajan, mutta olivat heti sitä mieltä, että on joku isompi vika, eikä liity heidän korjaukseensa.
 Yllätys yllätys.
 Takuuna korjaavat, jos johtunut heidän työstään, mutta muuten veloitus vian kartoituksestakin.  :P
 Salpa-auto Kerava on firma. Kerron kuinka asia etenee, mutta jotenkin on nyt sellanen fiilis, että riita tulee ja kuluttaja-asiahenkilö saa mietittävää.

 Kivahan se on, kun ehjä auto saa huoltokutsun ja tulee huollosta rikkinäisenä.
 Musta tän pitäs olla päinvastoin.
Kirjattu
Henry Eklund
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 4803


Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.

« Vastaa #1 : Huhtikuu 16, 2018, 19:13:04 ip »

Mun vanhaan Mazdaan tuli myös kutsu turvatyynyjen vaihtoon, vanhana asentajana kysyin saanko mennä katsomaan. Nuori asentaja vaihtoi tyynyt ja osan esillä olevaa plastiikkaa, ne osat oli liian kovia ja niistä oli tullut vammoja. Nyt uudet tyynyt ei räjähdä niin kovaa, isot osat ne oli ja opimpa kuinka ne vaihdetaan. No eihän mun moisia tarvi vaihtaa mutta ei ihan yksinkertaista homma ollut, jotain merkittiin konehuoneen puolelle josta näkee et vaihdettu on. Tästä Automaalle täydet pisteet, siinähän hommaa kun akunkenkä irti niin heti sääti sivulasit radion ja kellon aikaansa.
Kirjattu
Mika Malinen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 250


"I hope y'all know what I'm talkin' about"

« Vastaa #2 : Huhtikuu 16, 2018, 20:36:30 ip »

Vai vielä turvatyynyt, tukeva karjapuskuri ja kuskin kanssa tyhjänä yl kommentonnin omapaino taannee että ei malinen jää hopialle ellei satu täysperävaunu tahikka juna vastaan. Eikä o viä tullu kiskoilla ajettua joten rekka lienee ainoa mahku.
Kirjattu
Esko P. Lehtinen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31

« Vastaa #3 : Huhtikuu 16, 2018, 20:44:13 ip »


Mikähän turvatyynyjen päivitystempaus nyt on meneillään. Vaimon käytössä olevaan 2006 malliseen Civic-iin tuli kutsu ja tänään käytin sen Lahessa Länsi-Autossa päivityksessä. 

Toivottavasti ei tule mitään jälkiseurauksia ko. päivityksestä.
Kirjattu
PenttiXS2jammuDanbom
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 265


« Vastaa #4 : Huhtikuu 16, 2018, 20:53:11 ip »


Mikähän turvatyynyjen päivitystempaus nyt on meneillään. Vaimon käytössä olevaan 2006 malliseen Civic-iin tuli kutsu ja tänään käytin sen Lahessa Länsi-Autossa päivityksessä. 

Toivottavasti ei tule mitään jälkiseurauksia ko. päivityksestä.

Se on maailman laajuinen kampanja jonka sai japanilainen turvatyynyjen valmista Takata aikaan. Kaikissa japsimerkeissä tätä samaa vähän vaihtelevasti tällä hetkellä.
Kirjattu
Jouko Pajunen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 655

« Vastaa #5 : Huhtikuu 16, 2018, 23:01:43 ip »

Jaa, tuossa ykköskoppasessa Scudossa on keulan vahvin kohta kuskin polvilumpiot. Että mitään turvatyynyjä tarvitse.
Kirjattu
Markku Nissilä
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 148

« Vastaa #6 : Huhtikuu 16, 2018, 23:29:22 ip »

Jaa, tuossa ykköskoppasessa Scudossa on keulan vahvin kohta kuskin polvilumpiot. Että mitään turvatyynyjä tarvitse.
Vähän sama kuin Markku Alen sanoi Lancia 037:stä. "Nokkakolari jos sattuu, niin ensimmäinen joka ottaa vähän vastaan on moottori ja sen penkkien takana."
Kirjattu
"Minut kasvatettiin kunnioittamaan sananvapautta. Olen liian vanha muuttaakseni tapojani vain mielistelläkseni uutta maailmanjärjestystä." Bobby Fischer
tuomo jylha
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 2014


Moukka

« Vastaa #7 : Huhtikuu 17, 2018, 20:05:53 ip »

Oon tullut siihen johtopäätökseen että aina kun alan itse autoremonttiin noiden uudempien autojen kanssa, niin vituiks se vaan menee. Ensin räpellän itse ja korjaamo  jatkaa loput. Niin ne päättynyt aina. Ei autot ole enää semmosia että tehdään kotiremontteja.
 Enkä suosittele laitetaan renkaan pultteja mutterimopolla kiinni. Muutama ristikkoavain meni solmuun ja yksi hylsy halki kun vaihdoin kesärenkaat pakuun, syksyn edellisestä renkaan vaihdosta. Oli kiinni, mutta eipähän ole irronneet kesken ajon.  :-X
Kirjattu
Martti Hänninen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 775


« Vastaa #8 : Huhtikuu 17, 2018, 20:40:02 ip »

Kyllä niitä itekin voi laitella, se vaan vaatii vähän mittalaitteita ja paneutumista. Kyllä pyöränpultit voi pulttipyssyllä kiinni laittaa, pitää vaan käyttää momentti vartta, mutta sillä varrella EI SAA avata, muuten se on entinen.
Kirjattu
Mika Törne
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 286

« Vastaa #9 : Huhtikuu 18, 2018, 15:59:58 ip »

Ite  vedän pienimmällä teholla kiinni ja käsin käyn lopuksi läpi pultit.
Kävin tänään pitkästä aikaa korjaamolla, kun mielestäni oli hieman pyöränkulmat pielessä. Syksyllä vaihdoin raidetangon pään... Joo, ei oo jaksanu/kerenny.
Kysyin mitä maksaa?
Anna olla, kiva kun kävit  :laugh:
Kirjattu
tuomo jylha
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 2014


Moukka

« Vastaa #10 : Huhtikuu 18, 2018, 19:55:55 ip »

Tuli noista pyörän pulteista mieleen että katsoin oikein virallisen momentin mihin pitää kiskoa tuommoset jakuvaarien prikkamutterit niihin omiin alumiinivanteisiinsa. 61 nm. Soon minusta aika paljon alumiininvanteille?
 Ilmankos meinasivat tässä yhtenä kevään lähteä kesken ajon irti. Kiritin ne vaan sillein sopivasti, ja ihan ristikko avaimella. Piti pysähtyä pakon edestä moottoritien poskeen kiristämään loput mutterit, siis ne loput mitä niistä oli enää jäljellä sen renkaan vaihdon jälkeen.  ???
Kirjattu
Ossi Viita-aho
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 1974


Kukkahattusetä

« Vastaa #11 : Huhtikuu 18, 2018, 20:33:09 ip »

Oiskohan tuo kuitenkaan kovinkaan palijo, kön Pemarin aluvanteet laitettaan 140 Nm kireyteen.
Kirjattu
Kahden pytyn loukussa.
tuomo jylha
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 2014


Moukka

« Vastaa #12 : Huhtikuu 18, 2018, 20:48:31 ip »

Oiskohan tuo kuitenkaan kovinkaan palijo, kön Pemarin aluvanteet laitettaan 140 Nm kireyteen.
No ilmankos ne sitten irtoovat? Ohjekirjassa kehotetaan tarkastaan niiden kireys 1500 km välein. Immeisen aika menee ihan pyöränmuttereita vahdatessa.  >:(
 Ei mene ees renkaanvaihdot putkeen, kun ne jää joko löysälle tai menee liian tiukkaan. Että pitäisköhän tuokin homma ulkoistaa? Tässähän alkaa tuntemaan itsensä vähän tunariksi näissä autohommissa. Eräs mp:n renkaanvaihtokin meni siihen malliin että piti ostaa työkalut matkalla, kun se "joku" unohti kiristää taka-akselin mutterin. :-[
Kirjattu
Jaakko Latvanen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 2026

« Vastaa #13 : Huhtikuu 18, 2018, 21:58:54 ip »

Miulla oli edellisessä kiijassa kesäpyörät valuilla ja talvipyörät peltivanteilla.  Kummassakkii omat pulttisarjat, valuilla sellanen rillukka siellä vanteen ja navan välissä hoitamassa keskittämisen virkaa paikalleen laittaissa, ja peltivanteille sellaset kapselit mitkä oli pyöränpulttien alla.  Eka kertaa syksyllä tein viimisen kiristyksen, ei ennää ko kapselit paikalleen.  Ja sitte alota homma alusta...

No viimisessä talvipyörien laitossa ihmettelin, ko yks kiristy aika omituisesti; ei napannu lopussa terävästi, vaan meni vähän kerrassaan lissää.  Sinne se jäi tutkimatta.  No reissun päällä alko kilkattaa, korva onneks toimi, että osasin mennä kokkeilemmaan, ja vielä suoraan oikeesta pyörästä, ja tiukkaamaan löysät pultit.  Löysty vielä uudelleen.  Sitte tutkin, se rillukka oli irronnu kesävanteesta ja jääny sinne välliin.  Vanne jäi ylös, ja muovia vasten; ei pysyny tiukalla.  Ja sen verran oli ehtiny löysillä muttereilla kulkea, että vanteen kartiot ja yhet pultit oli saanu sen verran siipeensä, että piti uuvet tilata.  Sitä rillukkaa ei löytyny irrallaan mistään kaupasta äkkiä ettimällä, ois pitäny teettää.  No se auto meni talvipyörillä vaihtoon... kerroin kyllä automyyjälle siitä puuttuvan yhen sellasen rillukan.  Sinällään se on ongelma vaan paikalleen laittaissa, pultit on vaikee löytää reikiinsä kun ei oo keskittäjjää, olettasin pulttien kyllä keskittävän pyörän ilman sitä rillukkaakin, kun vaan laittaa huolellisesti kiinni.  No ei oo miun murhe se ennää.

Osasin tässä vaiheessa tehä ainoan oikean johtopäätöksen.  Vaimon Polon pyörät on jo vuoskausia ollu rengashotellissa, nyt on tuon Kiijankin...
Ja kokemuksesta viisastuneena uuvessa Kiijassa on peltivanteet sekä talvi- että kesäpyörissä, erikoistilauksesta.  Ja vaan yks sarja pultteja.  Vai onko nekkii muttereita, sitäkää muista?

Kireyvestä:  suunnilleen sattaan ne kait on aina vejetty ilman tunnettuja momentteja peltivanteille ja aluille vähän enemmän, vai?

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2018, 22:08:09 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen » Kirjattu
Kari Tirkkonen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 879

« Vastaa #14 : eilen kello 07:49:16 »

on sillä rillukalla käyttöä ajossakin, ei tahdo pysyä keskellä pyörä pulttien kanssa vaan jossakin montussa muljahtaa epäkeskeen ja sitten alkaa vapina, vaikka olisi vaan parin millin paksunen niin tuntuu kyllä kun olisi joku rengas ihan soikea, tuolta linkistä niitä saa kivuttomasti, tarkkana niitten kanssa pitää olla ja sama pyöränpultit että ei ole liian lyhyet eikä pitkät, kannattaa aina vähän sovittaa kun on vanne irti että kuinka paljon näkyy kierrettä paikalla olleessa ja toisessa sarjassa, mersuissa on semmonen pultti missä ei ole juuressa kierrettä ollenkaan jos sen laittaa liian ohueeseen vanteeseen ja sattuu menemään käkkärin rumpuun sisään niin sitten onkin aika talkoot

http://www.soviterenkaat.fi/?gclid=EAIaIQobChMI6oqMjsPF2gIVHl4ZCh2pEAxmEAAYASAAEgJil_D_BwE
Kirjattu
Sivuja: [1] 2 3 Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Muut  |  Yleistä keskustelua  |  Aihe: Autokorjaamoista. « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.586 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.