Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Joulukuu 18, 2017, 12:44:12 ip

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
170672 viestiä 12635 aihetta kirjoittanut 7884 jäsentä
Uusin jäsen: Lauri Ollikainen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.  (Luettu 10367 kertaa)
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #30 : Toukokuu 19, 2017, 19:15:29 ip »

...Katsastuksessa tuntuu joka vuosi olevan joku teema, milloin foamit, ketjulukot, hainevät ja viimeisin oli takavalo.
keke
Tuosta takavalo katsastusteemasta pit kysymän. Pitääkös olla joku sadekelivalo takana?

Samaten on epäselvää nuo vaatimukset eri radoilla. Alastaro, Motopark, Ahvenisto jne. Ilmeisesti liikennevakuutus voimassa kun menee "harjoittelemaan" mutta jossain olin nähnyt sellaisenkin, että olisi vaadittu harrastelisenssi? Mites on?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2017, 19:44:50 ip kirjoittanut Marko Hurme » Kirjattu
Keke Pietilä
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 165


« Vastaa #31 : Toukokuu 20, 2017, 22:11:51 ip »

Juu, viime vuonna tuli pakolliseksi sade-kisassa takavalo. Vissiin FIM:n sääntöjä, ei löydy noista vanhoista classic säännöistä.

Millään radalla ei vaadita lisenssiä tai liikennevakuutusta. Tapahtuman järjestäjä voi näitä vaatia. Yleensä lisenssiä tarvitaan vaan kisoissa...

keke
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #32 : Toukokuu 21, 2017, 10:21:33 ap »

Okei. Koitin kaivella FIM:n sääntöjä jotta näkisi mitä "vaatimuksia tuohon takavaloon kohdistuu, mutta eipä ole ainakaan liian helpoksi tehty niiden löytäminen  :)
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #33 : Toukokuu 24, 2017, 17:45:13 ip »

Putki vaihdettu  :police:
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2017, 14:23:13 ip kirjoittanut Marko Hurme » Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #34 : Toukokuu 29, 2017, 21:31:24 ip »

Exup:sta korvattu etujarrun pääsylinteri ja 17" takavanne.  :police:
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2017, 14:24:44 ip kirjoittanut Marko Hurme » Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #35 : Kesäkuu 07, 2017, 22:22:29 ip »

Keulaputkien purku tyssäsi.
Molemmat pää on avattu, jousi ulkona.
Vielä pitäisi saada putki ulos jotta stefat saisi vaihdettua, mutta putkipa ei tule.
Joku estää putken ulostulon pitäen metallisen kolahduksen...
Pitääkö sisäpuolelta "lyödä" jotain irti putken alapäästä vai käyttää enempi voimaa?
Putken läpi kun katsoo, aurinko paistaa läpi, mutta jotain putkeen nähden liikkuvaa siellä on ja se ilmeisesti myös estää putken irtoamisen.
 :police:
Kirjattu
juha p salonen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 1103

« Vastaa #36 : Kesäkuu 08, 2017, 08:34:49 ap »

en ole tuollasen tietäjä mutta hondasta pitää saada liukulaakeri ja stefa ulos hakkaamalla iskarin alaputkea kun sisäputki on kiinni kolmiopaloissa
stefaa pitää vielä lukkorengas eli se ekaksi irti,eikö netistä löydy videoo yamahaan

https://www.youtube.com/watch?v=W2G-b66F3es jotain
https://www.youtube.com/watch?v=iNIDK3eObZw parempi?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2017, 08:41:46 ap kirjoittanut juha p salonen » Kirjattu
Anssi Krank
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 361

« Vastaa #37 : Kesäkuu 08, 2017, 10:53:30 ap »

 Onko alapään kuusiokoloruuvit(jos on) irroitettu?
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #38 : Kesäkuu 08, 2017, 12:45:08 ip »

Ongelma ratkesi. Stefan lukkorenkaan kun irroitti, tuli putki ulos stefoineen ja liukoholkkeineen päivineen ilman väkivaltaa.  :police:
Oletin että putki tulisi ulos jonka jälkeen stefat voi kaivella ulos kuten noissa USD-keuloissa joita olen aiemmin purkanut.
Alapään liukoholkki on tässä putken alapäässä olevassa kavennuksessa, joten en tiedä olisiko se mahtunut "pullahtamaan" irti putkesta jos olisi väkisin hakannut putken irti, vaikuttaa ainakin siltä, ettei olisi tykännyt ko. toimenpiteestä...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2017, 14:27:08 ip kirjoittanut Marko Hurme » Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #39 : Kesäkuu 11, 2017, 22:10:36 ip »

Nyt on saatu renkaat vanteille ja vanteet pyörään. Konekortin anomus ei mennyt niin kuin Trömsöössä  :) Ymmärsin kuvavaatimukset väärin ja laitoin vain katteetoman pyörän sivukuvat ja nekin tulostimella tulostetut ( väritulostin ) mutta ne pitääkin olla tuplana sekä kuva myös katteilla varustettuna ja vielä "oikeat" valokuvat... No, nyt pääsee kuvaamaan uudestaan kun pyörä on taas renkailla. Tarttee käydä valokuvaliikkeessa tulostamassa  :police:
Muutoin alkaisi olla pyörä testiajoon valmis. Ratastus on vielä vaiheessa, isompi takaratas on tilattu muttei vielä saapunut. Eturattaan kokoa aprikoin kun en tiedä meneekö 14 hampaisella ketjulinja huonoksi, mallailen kun saan isomman takarattaan kotio. Lisäksi on hakusessa mistä tuon 14 hampaisen eturattaan saisi, tähän mennessä olen löytänyt vain 15 hampaista...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2017, 19:47:15 ip kirjoittanut Marko Hurme » Kirjattu
Jari.J.Halonen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 8

« Vastaa #40 : Kesäkuu 11, 2017, 23:24:21 ip »

Nyt on saatu renkaat vanteille ja vanteet pyörään. Konekortin anomus ei mennyt niin kuin Trömsöössä  :) Ymmärsin kuvavaatimukset väärin ja laitoin vain katteetoman pyörän sivukuvat ja nekin tulostimella tulostetut ( väritulostin ) mutta ne pitääkin olla tuplana sekä kuva myös katteilla varustettuna ja vielä "oikeat" valokuvat... No, nyt pääsee kuvaamaan uudestaan kun pyörä on taas renkailla. Tarttee käydä valokuvaliikkeessa tulostamassa  :police:
Muutoin alkaisi olla pyörä testiajoon valmis. Ratastus on vielä vaiheessa, isompi takaratas on tilattu muttei vielä saapunut. Eturattaan kokoa aprikoin kun en tiedä meneekö 14 hampaisella ketjulinja huonoksi, mallailen kun saan isomman takarattaan kotio. Lisäksi on hakusessa mistä tuon 14 hampaisen etrattaan saisi, tähän mennessä olen löytänyt vain 15 hampaista...
Tervetuloa testaamaan Botniaringille juhannuksena, to.-pe. pääsee ajamaan varmasti tarpeekseen & su. sitten kerhokisa  :)
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #41 : Kesäkuu 12, 2017, 07:13:10 ap »

Näin kyllä tuon kerhokisa ym. ilmoituksen ja olisi tietysti ihan mukava juttu. Tarttee kysyä perheen juhannussuunnitelmia jne. Olen menossa Kemoraan nyt 16.-18. pv, Koeajamaan sivuvaunua sekä toimitsijaksi....
Kirjattu
Sami Ilmonen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 666

« Vastaa #42 : Kesäkuu 20, 2017, 10:04:27 ap »

Laita eteen 89-90 mallisen yläkolmiot ja 1999-2002 R6 Yamahan etuhaarukka. Vanne myös R6:sta. Etujarrusatuloita voi joutua hiertämään kun kaikki eivät hyväksy niitä "blue dot" jarruja kun ovat yhdestä palasta sorvattu.
Takana mulla YZF750 takahaarukka ja Exupin linkku. Pyörä siis sama kuin sulla. Saa enemmän vaihtoehtoja takaiskariksi kun ei tarvitse olla niin lyhyt. Harvassa uudemmassa, jos missään, on enää noi lyhyitä ja lyhytiskuisia iskareita. Tuli hiton hyvä alusta meinaan. Oli aluksi jonkun uuden gikserin iskarilla mutta se oli ihan paska, löysä jousi yms. Sitten löytyi Bitubon iskari exuppiin joka on hyvä.

Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #43 : Kesäkuu 20, 2017, 15:13:13 ip »

Laitetaanpa vinkit korvan taakse.  :police:
Kirjattu
Sami Ilmonen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 666

« Vastaa #44 : Kesäkuu 20, 2017, 15:26:55 ip »

Hyväkuntoisen näköinen aihio muuten. Laita nyt nuo katteet ainakin naftaliinin ja lasikuituiset tilalle. Ehjiä et saa enää mistään :-O
Kirjattu
Sivuja: 1 2 [3] 4 Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan. « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.548 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.