Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Joulukuu 18, 2017, 16:37:23 ip

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
170688 viestiä 12636 aihetta kirjoittanut 7884 jäsentä
Uusin jäsen: Lauri Ollikainen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.  (Luettu 10378 kertaa)
Ari Heikkilä 56
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 50

« Vastaa #15 : Toukokuu 16, 2017, 16:31:37 ip »

Onko kaukalo nesteen pitävä,väh.5 litraa.Seisonta tuki näyttäs olevan paikallaan,pitää poistaa samaten taka jalkatapit.Kysymykseen tank foamista,EI tarvita enään terästankissa.
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #16 : Toukokuu 16, 2017, 17:20:37 ip »

Tilavuuden ja tiiveyden pitäisi olla kaukalossa ok. Takajalkatapit on jo poistettu, toisen "kiinnike" on vielä paikoillaan kun siinä on putkenkiinnike samassa... Seisontatuki on toistaiseksi, on helpompi siirrellä tallissa, töötin unohdin purkaa samalla kun etukate oli irti, mutta senkin tässä kerkiää vielä. Mielenkiintoinen juttu tuo terästankin foam, onko siitä jossain ihan kirjallinen info jossain?
Kirjattu
Ari Heikkilä 56
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 50

« Vastaa #17 : Toukokuu 16, 2017, 17:36:58 ip »

Liiton sivuilta löytyy kaikki sääntö info.
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #18 : Toukokuu 16, 2017, 22:26:16 ip »

Jep, säännöt on selvillä. Toteutuspuolella välillä hieman epäselvyyksiä. Mutta kyllä se tästä, tänään sain myös glykolit pois ja laitoin veden tilalle.  :police:
Kirjattu
Ari Heikkilä 56
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 50

« Vastaa #19 : Toukokuu 16, 2017, 22:32:38 ip »

OK-
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #20 : Toukokuu 16, 2017, 23:13:09 ip »

Jonkinmoinen säiliö ylivuoto- ja huohotusletkuille pitäisi löytää valmiina tai sitten tehdä.
Jos sellaisen koneen taakse laittaa niin eipä siellä hirveesti tilaa ole, tämä on yksi niistä missä kuva toteutusmallista olisi enemmän kuin tervetullut.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2017, 23:16:15 ip kirjoittanut Marko Hurme » Kirjattu
Keke Pietilä
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 165


« Vastaa #21 : Toukokuu 17, 2017, 06:26:10 ap »

En tiedä mitä säännöt pilkulleen sanoo, mutta sulla ilmeisesti orkkis ilmanputsarikotelo mihin huohotusletku menee. Käytännössä tuommosiin mitään säiliöitä ole tarvinnut rakenella... kaasareiden letkut voi tunkea vaikka kaljapurkkiin jos haluu.

keke
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #22 : Toukokuu 17, 2017, 08:03:46 ap »

Säännöt sanoo yksiselitteisesti, että kaikki nuo letkut tulee johtaa säiliöön. Jäähdytyspuolelta niitä taitaa olla 2 ( syylärin painekorkista ja paineastiasta. Kaasareista, en ole vielä tutkinut onko niillä yksi yhteinen ylivuotoletku. Moottorissa on jokin huohotuspaikka, siinä on yleensä letku, en ole tästä pyörästä vielä tutkinut. Polttoainesäiliössä ylivuotoletku, Ne pitäisi vielä saada vietyä säiliöön omana letkuinaan, ettei esim. syylärin vesi purskahda kaasariin tai koneen öljytilaan jos letkut on matkalla yhdistetty  :) Oon joskus nähnyt valmiin säiliön missä oli useita letkuliitoksia valmiina, oli joku supermoto pyörä...  Sellainen olisi mukava jostain löytää.
Kirjattu
Ari Heikkilä 56
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 50

« Vastaa #23 : Toukokuu 17, 2017, 11:50:17 ap »

KORJAUS LAUSUNTOONI TANK FOAMISTA:ON PAKOLLINEN KAIKISSA CLASSIK LUOKISSA JA TANKEISSA.                                                Selvennys toiseen asiaan:takahaarukkaan saa porata max 9mm reijät vetomuttereita varten jos ne tarvitaan turvallisuus esim. hainevä kiinnitykseen,ei muissa tapauksissa.                                           
Kirjattu
kari lampinen
-
*
Paikalla Paikalla

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 1253


Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa

« Vastaa #24 : Toukokuu 17, 2017, 12:17:47 ip »

Liiton sivuilta löytyy kaikki sääntö info.
Empä löytänyt suomenkielisiä ohjeita.
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #25 : Toukokuu 17, 2017, 15:06:06 ip »

Liiton sivuilta löytyy kaikki sääntö info.

Empä löytänyt suomenkielisiä ohjeita.

Alla olevassa osoitteessa nuo "epäviralliset" Suomenkieliset.
http://www.svkmk.com/lomakkeet/tek_maar_13.pdf
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #26 : Toukokuu 17, 2017, 15:13:45 ip »

Tutkailin tuossa konekortti-hakemusta.

Mielenkiintoisia kysymyksiä siinä kuten: Jarrulevyn valmistaja / malli? Mitä pyörää katselin, ei levyissä lue mitään. Malliksi voisi kelvata halkaisijatieto mutta mistä ihmeestä niiden valmistajan saa tietää?
Sama juttu jarrusatulat. Ei niissä ole mitään merkintöjä? Mäntämäärä niissäkin ehkä käy mallista mutta valmistaja?

Kaippa nuo selviää aikanaan...  :police:
Kirjattu
Keke Pietilä
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 165


« Vastaa #27 : Toukokuu 17, 2017, 16:56:01 ip »

Jos jarruosat alkuperäisiä niin riittää varmasti valmistajaksi Yamaha. Ei siihen lopulliseen konekorttiin tule juuri mitään tietoja.

Siitä "vuoto-säiliöstä" vielä, älä vaan muuta moottorin alkuperäistä huohotusjärjestelmää jos käytät alkuperäistä putsarikoteloa. Muussa tapauksessa moottorin huohotukselle pitää rakentaa ihan erillinen pönttö josta mielellään myös öljyn paluu. Alkuperäinen ratkaisu on täysin sääntöjen mukainen. Noista muista letkuista nyt ei suurempaa väliä ole minne niitä laittaa, enempi silmän lumetta... siis tietty tulee tehdä sääntöjen mukaan ;)

keke
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #28 : Toukokuu 17, 2017, 19:48:31 ip »

Juu, ei nuo säännöt ymmärtääkseni koske kuin niitä letkuja jotka eivät alunperin johda minnekkään eli "vuotaa" maahan.
Kirjattu
Marko Hurme
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32

« Vastaa #29 : Toukokuu 17, 2017, 20:32:22 ip »

Konekortin kysymyksiin liittyen.
Pyörän runkoon stanssattu numero on sama kuin moottorissa oleva?
Luulin että ne olisivat erit vai enkö löytänyt moottorista oikeaa kohtaa?
2GH-005634 on numero joka löytyi molemmista...
Kirjattu
Sivuja: 1 [2] 3 4 Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan. « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.472 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.