Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Huhtikuu 20, 2018, 06:15:17 ap

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
177767 viestiä 13110 aihetta kirjoittanut 7989 jäsentä
Uusin jäsen: Jarkko J Karhu
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Japsipyörät  |  Aihe: Honda cb 500 four VM1973
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Honda cb 500 four VM1973  (Luettu 9616 kertaa)
Jorma Jukarainen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 40

« Vastaa #30 : Joulukuu 16, 2017, 07:28:04 ap »

Tästä palaneesta pakoventtiilistä kokeilin ihan heiluttelemalla sivuittain, tuntui ihan napakalta. Kansi olisi haettavissa maanantaina koneistamolta. Täytyy ehkä vielä irrottaa pakoventtiilit ja testata välykset ohjareihin. Onnistuin viimein tilaamaan Davidsilveriltä osia. Saa nähdä kerkiävätkö tulla ennen joulupyhiä, ois nimittäin 9 päivää aikaa remppailla.

Jorma Jukarainen
Vantaa
Kirjattu
Jorma Jukarainen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 40

« Vastaa #31 : Joulukuu 18, 2017, 10:17:20 ap »

Mistäs suomesta sais noita moottorin kuorien pallopäisiä kiinnitys ruuveja. Sitten toi moottorin maalaus pray, mistä ootte hankkinut ?

Jorma Jukarainen
Vantaa
Kirjattu
Markku Juusela
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 2385


« Vastaa #32 : Joulukuu 18, 2017, 10:52:02 ap »

Moro

Jos maalin on välttämättä oltava spreitä niin kysäise autoväri liikkeestä kaks komponenttista spreitä,löytyy useita sävyjä ja tarvittaessa tekevät sulle mieleisen.
Kirjattu
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13
Jorma Jukarainen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 40

« Vastaa #33 : Joulukuu 19, 2017, 10:17:51 ap »

Tuusula olis tuo Stirwel josta vissiin saa kaikenlaisia automaaleja. Onko kukaan kokeillu tota motonetin Car-rep 2-komponentti spraymaalia Ral 9006 Hopea. Lämmönkesto olis tuo 260 astetta. Perjantaina tulis noi tilaamani osat Davidsilveriltä.

Jorma Jukarainen
Vantaa
Kirjattu
Jorma Jukarainen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 40

« Vastaa #34 : Maaliskuu 03, 2018, 08:55:55 ap »

Pienen tauon jälkeen on taas aikaan kunnostella fouria. Maalailin moottorin kuoret hopealla ja lakkasin Stirwelin lämpöäkestävällä .Ylä ja ala kuoret sain kasaan pienien vaikeuksien jälkeen. Hyvo ketjun tietysti vaihdoin. Otin sitten starttimoottorin kunnostuksen alle. Sain hiilien puoleisen päädyn auki ja tarkasti hiilet. Olivat vielä Ok. Sitten kääntäessäni kädessäni starttia tipahti kaikki sisuskalut lattialle. Lattialta löytyi seuraavat osat käämin lisäksi: 3kpl simmilevyjä joista 1kpl pakeliittinen ja hieman isompi peltinen prikka jossa noin 5mm samaisesta pellistä väännetyt jalat. En löytänyt mistään räjäytyskuvista näiden osien järjestystä. Kulumajäljistä sain todennäköisesti nämä osat oikeaan järjestykseen mutta sattuisikohaan kukaan tietämään osien järjestyksen. Toi pakeliitti simmilevy mietityttää josko se tarkoitus on katkaista maadoitus tai sähkön kulku. Startti on Matsuba sm-227 12v 0.6kw

Terv
Jukarainen
Kirjattu
Juha Pohjamo
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 354


« Vastaa #35 : Maaliskuu 03, 2018, 09:55:47 ap »

Shimmien järjestukseen en valitettavasti osaa ottaa kantaa.

Mutta vinkki: Nyt kun startti on auki niin tarkasta se hiilipään puoleisen laakerin kunto.
Se on liukulaakeri ja vähän huonolla voitelulla. Ellei hiilipölyä lasketa voiteluaineeksi.

Laakeri tuppaa kulumaan ja jossain vaiheessa ankkuri alkaa ottaa kenttään kiinni.
Kannattaa sorvata/sorvauttaa sinne uusi pronssihela jos vanha on kulunut.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2018, 09:59:59 ap kirjoittanut Juha Pohjamo » Kirjattu
Jorma Jukarainen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 40

« Vastaa #36 : Maaliskuu 04, 2018, 07:41:07 ap »

Täytyypä vielä sitten tarkistaa toi startin laakeri. Nyt olisi mäntien ja kannen asennus tänään. Sen verran silmäilin männänrenkaita että niissä ei ollut perinteistä T-kirjainta vaan R-kirjain. Ilmeisesti kuitenkin tarkoittaa samaan eli kirjainmerkki ylöspäin.

Terv
Jukarainen
Kirjattu
Tapsa Leskinen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 2256

« Vastaa #37 : Maaliskuu 04, 2018, 14:14:33 ip »

Jep, merkkisymboli (R->Riken, alihankkijatehdas) ylöspäin.
Kirjattu
Jorma Jukarainen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 40

« Vastaa #38 : Maaliskuu 06, 2018, 13:58:53 ip »

Sellainen asia jäi vielä askarruttamaan kun irroittelin magneeton nokka-akselin päästä niin jäi merkkaamatta sen kohdistus. Kirjallisuudesta ei löytynyt vinkkiä eikä itse nokka-akselissa ollut mitään merkkiä. Magneetossa oli päädyssä kaksi pientä koloa/reikää, mitähän varten. Eli onko väliä asennolla ?

TERV
Jukarainen
Kirjattu
Juha Pohjamo
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 354


« Vastaa #39 : Maaliskuu 06, 2018, 22:20:59 ip »

Hetkonen.  Nokka-akselin päästä?
500 fourin sytkä on kampiakselin päässä. Nokka-akselin päässä ei ole mitään.
Se kärkiä nosteleva nokkasysteemi ei mene kuin yhteen asentoon.
Kärkilautanen taas niin, että toiset kärje oikealla ja toiset vasemmalle.

Vai ymmärsinkö jotain väärin?


ps. Vai tarkoitatko "kuskin puolella" olevaa laturin roottoria?
Sen asennolla ei ole väliä. Kunhan pyörii.  :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2018, 22:22:44 ip kirjoittanut Juha Pohjamo » Kirjattu
Jorma Jukarainen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 40

« Vastaa #40 : Maaliskuu 07, 2018, 08:26:31 ap »

Juuri näin eli kampiakselin päässä oleva magneetto. Siinä magneeton päädyssä oli tosiaan kaksi porattua pientä reikää joita voisi kuvitella olevan jonkinsortin kohdistusmerkeiksi. Ehkä ne on porattu tehtaalla tasapainotuksen takia ?
Eilen asensin nokkaketjun paikoilleen. Ei ollut mikään helppo homma. Nokka-akselin hammaspyörän kiinnityspultit olivat tosi tiukassa. Nokka-akseli alkoi ruuvipenkissä pyörimään vaikka kuinka kiristi ruuvipenkkiä. Nopea napautus vasaralla hylsyavaimen varren päähän vasta tepsi. Ja hammaspyörän nosto kun ketjun on päällä takaisin paikoilleen oli hikinen homma. Tarvittiin suurin ruuvimeisseli kampeamaan hammaspyörä paikoilleen. Homma olisi ollut helppo jos olisi ollut pitkä ohut puikko jolla olisi vounut painaa ketjun kiristäjää löysemmälle . Seuraavaksi olisi venttiilikoneiston asennus kunhan vain löytyisi ilta-askareilta aikaa.

TERV
Jukarainen
Kirjattu
kari lampinen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 1293


Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa

« Vastaa #41 : Maaliskuu 07, 2018, 10:44:24 ap »

Ei pitäs mitään isoa ruuvaria tarvita paikaleen laitossa.Muistikko laitta ruuviin lukitetta????
Kirjattu
Juha Pohjamo
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 354


« Vastaa #42 : Maaliskuu 07, 2018, 18:39:50 ip »

Saahan sen jakoketjun käännettyä löysälle siitä kiristäjän säätöruuvista kaasareiden alta kakkos- ja kolmosmukien välistä.
Kirjattu
Jorma Jukarainen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 40

« Vastaa #43 : Maaliskuu 08, 2018, 07:37:12 ap »

Kierrelukite jäi kyllä laittamatta. Täytyy yrittää ottaa vielä  hammaspyörän pultit irti ja laittaa tosiaan sitä kierrelukitetta. Ketjunkiristäjä oli uusi ja aika jäykkä ja säädöt täysin auki. Toki kannen mutterit ovat vasta sormikireellä eli ne kiristäessä olisi kansi painunut varmaan millin verran ja siten ketju löystynyt sen verran että hammaspyörä olisi noussut helpommin paikoilleen.

TERV
Jukarainen
Kirjattu
Rauno Väisänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 44

« Vastaa #44 : Maaliskuu 08, 2018, 15:08:11 ip »

Tarkasta myös että kiristimen alapää on lovessaan jos ei paikallaan niin kiristää ketjua
T:rv
Kirjattu
Sivuja: 1 2 [3] 4 Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Japsipyörät  |  Aihe: Honda cb 500 four VM1973 « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.267 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.