Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Joulukuu 18, 2017, 16:37:36 ip

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
170688 viestiä 12636 aihetta kirjoittanut 7884 jäsentä
Uusin jäsen: Lauri Ollikainen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.  (Luettu 30823 kertaa)
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #15 : Kesäkuu 11, 2014, 21:49:29 ip »

No ei ollut kytkimen keskiön mutteri auennut vaan akseli oli tullut muutaman millin ulos jolloin se osui kytkinkoppaan ja aiheutti äänen. Analyysi oli se että koneen edellinen kasaaja oli jättänyt laakerin urassa olevan lukitusrenkaan pois ja koettanut ilmeisesti jollakin lukitteella saada laakerin pysymään paikallaan.
Kirjattu
erkki kuparinen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 617


Kawasaki A 1 R

« Vastaa #16 : Kesäkuu 11, 2014, 21:59:09 ip »

    Eli se Jannen neuvo edellä oli ohan osuva, älä luota kehenkää ketä et tunne, on ollut kavereita jotka eivät luottaneet edes Yamahan tehtaaaseen vaan purkivat ennen ensimmäistä käynnistystä motin.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #17 : Elokuu 13, 2014, 20:24:07 ip »

Nyt on sitten toinen kone kasassa ja kiinni. RD:n kone näytti hyvältä, vaihteisto ehjältä ja kampura aivan tehtaan mitoissa. Ensiöveto ja kytkin piti ottaa R5-koneesta mutta ne sopi hyvin. Pantiin kasaan ja  Leksa sääti sytkän, ennakoksi pantiin 1.8 mm. Vaikka varsinainen vaihdelaatikko ainakin näytti ehjältä, vaihteen siirtomekanismissa joku kangertaa. Ilmeisesti se ulkopuolinen hilpatin, olisiko sihifteri oikea nimi, vaatii tarkkaa säätöä. Esim. ykkösvaihde meni itsekseen paikalla huudattaessa päälle. Ja koko vaiheensiirto tuntuu pirun jäykältä. Tosin keppikin on lyhyt. Vai voisiko olla niin että R5-koneen shifteri ei toimi RD:n rummussa, sehän on vähän isompi kuusivaihteisessa laatikossa. Onkohan joku perehtynyt RD 250 koneen vaihteenvalitsimen säätöihin?
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #18 : Elokuu 29, 2014, 21:02:03 ip »

Kaasuttajan säätöjä lukuunottamatta erdeen kone toimii hyvin. Ensin epäilin että sytkä on liian aikaisella, pantiin ennakoksi 1,80 jota alan miehet suosittelivat. Saksalaisilta sivuilta löytyi kuitenkin suositus samasta ennakosta. Joten kaasuttajan säädöistä vikaa on alettava hakemaan. Ilmeisesti kaasuttajat ovat R5-koneen kaasuttajat ja saman koneen säädöissä. Mutta kun Mikunissa ei ole mitään tyyppimerkintää ei voi olla varma. Ainakin neula ja neulaputki ovat silloin väärää kokoa. Mistähän kannattaisi kysellä vanhan Mikunin osia? Onko kokemuksia? Moottori on muuten vakio mutta ilmanpuhdistajat puuttuvat ja pakoputket ovat vesikoneen kilpaputket. Ilmeisesti. Tai ainakin jonkinlaiset tehoputket.
Kirjattu
juha p salonen
-
*
Paikalla Paikalla

Viestejä: 1103

« Vastaa #19 : Elokuu 29, 2014, 22:30:23 ip »

http://www.mikunioz.com/needle_jets.htm
tuolta voi ainakin ihmetellä
Kirjattu
Keke Pietilä
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 165


« Vastaa #20 : Elokuu 30, 2014, 17:50:25 ip »

Tuolta olen tilaillut mikunin osia, jos ei löydy tarvittavaa osaa listoilta niin kannattaa kysyä.

http://stores.ebay.co.uk/nichecyclesupply/Carburetor-/_i.html?_fsub=348506012

keke#409
Kirjattu
Kari hannukainen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31

« Vastaa #21 : Syyskuu 01, 2014, 17:40:33 ip »

Kiitos neuvosta. Sillä konstilla yritin mutta ei toiminut. Pitää vaan jatkaa yrittämistä.


Aioin laittaa kaappauskuva sarjan kuvien liittämisestä foorumiin, mutta minusta sallittujen liitekuvien koko tänne 150 Kt on naurettavan pieni.
Keksin kierto tien.
;) :)

Eli lähde kuvien kaltaisessa järjestyksessä liittämään tiedostoja kun kirjoitat viestiä.
 Kuva saa olla näemmä 150 Kt tavun kokoinen....











Jos noista on apua niin OK!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2014, 18:13:18 ip kirjoittanut Kari hannukainen » Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #22 : Syyskuu 08, 2014, 08:48:11 ap »

Tämän näköinen karpuraattori on kiinni nyt RD 250 koneessa. Mikähän mahtaa olla tyyppi?


* IMG_0356.JPG (52.11 kilotavua, 300x400 - tarkasteltu 202 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2014, 21:01:12 ip kirjoittanut Ilkka Heinänen » Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #23 : Syyskuu 08, 2014, 08:54:14 ap »

Kaasuttaja sylinterin puolelta kuvattuna.


* IMG_0357.JPG (51.61 kilotavua, 300x400 - tarkasteltu 172 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #24 : Syyskuu 08, 2014, 13:29:20 ip »

Tämän näköinen on pakoputki. Mitta on metrin pituudessa että voi hahmottaa vähän putken kokoa pituutta. Halkaisija on paksuimmalta kohdalta 120 mm. Äänenvaimentajat kotitekoiset.


* IMG_0363.JPG (102.26 kilotavua, 560x420 - tarkasteltu 222 kertaa.)
Kirjattu
jussi veijalainen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 388

« Vastaa #25 : Syyskuu 08, 2014, 22:24:09 ip »

Jyräkät putket vakio koneeseen  ;D, Laittelin yv viestiä.

- Juve
Kirjattu
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #26 : Lokakuu 27, 2014, 22:17:54 ip »

Nyt on koeajot ajettu ja RD 250 moottori hyväksi havaittu. Kaasuttajan säädöt ovat vielä vähän pielessä. Paksua saa sekä ylhäällä että alhaalla. Suuttimia ei saanut joten päätin jättää tulevaan kesään enemmät hienosäädöt. Pyörää vaivannut voimattomuus isoilla vaihteilla selvisi ainakin osittain. Kun ei ollut RD250-koneen ensiövetoa, laitoin R5-koneen ensiövedon joka on paljon harvempi, yli kymmenen prosenttia.
Pyörän purkamisen jo aloitin ja rungon, jousituksen ja pakoputkien muutostyöt on tarkoitus talven aikana saada tehtyä. Se R5-kone joka oli pyörässä kiinni kun ostin sen, on koneistajalla jyrsittävänä. Tarkoitus on jyrsiä kytkinakselin kytkimen puoleisen laakerin lukkorenkaalle ura myös toiseen lohkon puolikkaaseen. Kun mulla on osia kahteen moottoriin, ajattelin tehdä siitä varamoottorin tai myydä tarvitsevalle. Kaikkia tarvittavia osia ei ole mutta yritän löytää.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #27 : Marraskuu 16, 2014, 12:08:50 ip »

Hiano pyärä ennen kuin alettiin särkemään.


* IMG_0368.JPG (18.17 kilotavua, 160x120 - tarkasteltu 911 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #28 : Marraskuu 16, 2014, 12:16:07 ip »

Tämän näköinen se oli kun oli pari päivää käytelty rälläkkää, rautasahaa ja metrimittaa.


* IMG_0382.JPG (60.08 kilotavua, 240x320 - tarkasteltu 244 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #29 : Marraskuu 16, 2014, 13:33:40 ip »

Pihainsinöörit, jotka kävivät arvostelemassa keskeneräistä työtä, epäilivat pakoputkien sijoitusta. Että "siinä suattaapi pallaa ukkoloihe perskarvattii" kuten Rahikainen asian ilmaisi. Rokka se oli joka asian noin muotoili.


* IMG_0387.JPG (73.09 kilotavua, 400x300 - tarkasteltu 329 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2014, 13:49:06 ip kirjoittanut Ilkka Heinänen » Kirjattu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan. « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.57 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.