Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Joulukuu 18, 2017, 16:40:03 ip

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
170688 viestiä 12636 aihetta kirjoittanut 7884 jäsentä
Uusin jäsen: Lauri Ollikainen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.  (Luettu 30824 kertaa)
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #30 : Marraskuu 17, 2014, 16:12:52 ip »

Ja tämän näköinen. Kyllä se on niin että katteet ne pyörän tekevät.


* IMG_0384.JPG (81.17 kilotavua, 432x324 - tarkasteltu 289 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #31 : Marraskuu 24, 2014, 17:57:20 ip »

Uudet pakoputket paikoillaan.


* IMG_0388.JPG (128.36 kilotavua, 576x432 - tarkasteltu 283 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #32 : Marraskuu 24, 2014, 18:01:16 ip »

Tämän näköiset edestä nähtynä.


* IMG_0390.JPG (90.81 kilotavua, 480x360 - tarkasteltu 277 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #33 : Toukokuu 03, 2015, 12:11:59 ip »

Classic-yamahan rungon muutostyöt tulivat talven aikana tehdyksi. Takajalkatapit oli kiinnitetty alkuperäisten takajalkatappien paikalle pultattuihin alumiinilevyihin. Kävin Rikun moottoripyörämuseossa Lahdessa ottamassa mallia ja hitsattiin putkesta alkuperäisen näköiset kolmiot. Kun tankin ja satulan paikkaa muutettiin, tuli katteen kiinnityksen kanssa ongelma. Pieniä harmeja ja kaikki saatiin ratkaistuksi.
Alkuperäinen YR-5 moottorikin on kasattu kun koneistaja sai lohkon jyrsittyä. Hyvä kone mutta puuttuu sylinterit , männät ja kannet. Runko on hiekkapuhallettavana ja maalattavana. Alkaa näyttämään että kesällä voi päästä ajamaan.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #34 : Toukokuu 03, 2015, 14:32:29 ip »

Yritin liittää muutaman kuvan joita olen ottanut runkoon talven aikana tehdyistä muutoksista. Ei taas onnistu millään. Että on osattu tehdä vaikeaksi kuvakoon muuttaminen. Aina vaan on liian iso.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #35 : Toukokuu 11, 2015, 08:54:59 ap »

Panin tohon kuvan lohkosta johon se ura jyrsittiin. Tämä taas johtui siitä että vanhanmallisessa laakerissa clipsi on puolikuun muotoinen mutta uudessa "circkle". Jälkeenpäin selvisi että puolikuun muotoisia olisi löytynyt alan miehiltä.


* IMG_0421 (Small) (2).JPG (99.28 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 180 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #36 : Toukokuu 11, 2015, 09:05:47 ap »

Jalkatappien paikat hitsattiin putkesta aidon näköisiksi. Myös tankin ja satulan paikkaa muutettiin. Etujarrun muuttaminen rumpujarruksi jää ensi talveen.


* IMG_0428 (Small).JPG (96.52 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 167 kertaa.)
Kirjattu
sakari vesa
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 218

« Vastaa #37 : Toukokuu 31, 2015, 20:38:22 ip »

Iltoja. Olikos Ilkka testailemassa Yamahaa eilen 30.5 Pennalan Kuivistonmäellä? Ajelin mopolla (Solifer Speed -66) siitä ohi, ja oli hieno TT Yamaha siinä ja pari ukkoa vierellä.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #38 : Kesäkuu 05, 2015, 21:50:18 ip »

Iltoja. Olikos Ilkka testailemassa Yamahaa eilen 30.5 Pennalan Kuivistonmäellä? Ajelin mopolla (Solifer Speed -66) siitä ohi, ja oli hieno TT Yamaha siinä ja pari ukkoa vierellä.

Hyvin tunnistettu. Kyllä oltiin Kuivistonmäellä testaamassa, tai paremminkin kokeilemassa  lähteekö edes käymään. Tuli vähän kiire niin kuin aina. Olen ilmoittanut pyörän Mukkulan TT-ajoihin, kuskina pitäisi olla vanha pärtsärikaveri, alkuaan lahtelainen Sakke Sunna.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #39 : Kesäkuu 06, 2015, 21:32:22 ip »

Alkaa taas näyttämään TT-pyörältä.


* IMG_0434 (Small).JPG (149.79 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 227 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #40 : Kesäkuu 06, 2015, 21:36:34 ip »

Muistuttaa jo huomattavasti TT-konetta.


* IMG_0439 (Small).JPG (117.02 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 242 kertaa.)
Kirjattu
Leo Eiranen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 588


« Vastaa #41 : Kesäkuu 07, 2015, 00:21:43 ap »

Kyllä se sitten huomenna komeeta tepastella tallipäällikkönä Mukkulan TT-ajoissa  ;D
Kirjattu
Eläkesopuli
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #42 : Heinäkuu 29, 2016, 12:54:11 ip »

Kahden vuoden kokeilun, rakentamisen ja muuntelun jälkeen pääsin oikein radalle kokeilemaan omatekoista TT-Yamahaa. Alastaron ajopäivä 17.7. oli ensimmäinen mahdollisuus ajaa oikealla radalla. Kiitos siitä järjestäjälle. Oikea moottorirata ja varsinkin meno siellä näytti hurjalta miehestä joka oli ajanut kilpamoottoripyörää yli 50 vuotta sitten. Silloinkin hiekalla ja raviradalla. Nyt tuntui että tonne en pkle  mene. Ensimmäisellä yrityksellä olinkin vaaraksi enemmän muille kuin itselleni. Pyörä ei kuitenkaan toiminut kunnolla ja tulin pois yhden kierroksen jälkeen.
Olin pudottanut neulaa kaksi pykälää ja vanha viisaus piti taas paikkansa. Ei pidä alkaa muuttamaan mitään mikä toimii ja mitä ei ole ehditty kokeilla.
Sorvalin Pekan neuvojen "älä kattele taakkes, aja vaan oma ajo, takaatulija kyllä väistää" jälkeen toinen yritys sujui paremmin. Välitys oli liian tiuha, muuten pyörä kulki ihan odotusten mukaisesti. Kaikki runkoon, jousitukseen ja jarruihin tehdyt muutoksen tuntuivat oikein suuntaisilta. Lievä aliohjautuminen johtuu todennäköisesti siitä että kuski istuu aika takana. Takapyörän päällä. Vai pitääkö TT-pyörän ollakin aliohjautuva?
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #43 : Heinäkuu 29, 2016, 22:11:00 ip »

Ihan vaan lukijan mielenkiinnon vuoksi kuva pyörästä.


* IMG_0477 (Medium) (Small).JPG (119.17 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 179 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #44 : Elokuu 01, 2016, 17:43:48 ip »

Panen tohon kuvan hienosta ja hyvin tehdystä 1000 metrin kilpakoneesta.  Jappiukot varmaan tietävät kenen maaratapyörä on kyseessä. Ajaa suomalaisella lisenssillä.


* IMG_0465 (Medium) (Small).JPG (111.56 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 143 kertaa.)
Kirjattu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan. « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.254 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.