Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Joulukuu 18, 2017, 16:38:01 ip

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
170688 viestiä 12636 aihetta kirjoittanut 7884 jäsentä
Uusin jäsen: Lauri Ollikainen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.  (Luettu 30823 kertaa)
juha p salonen
-
*
Paikalla Paikalla

Viestejä: 1103

« Vastaa #45 : Elokuu 01, 2016, 20:26:38 ip »

moro
miten Ilkka olet päätynyt tuollasiin pakoputkiin onko ne vakio sylintereihin tehty näyttää että olis matalille kierroksille
kyllä se radalla ajaminen vaatii harjotusta että sujuu mallikkaasti,vanhaan aikaan näyttäs että ajettiin takapyörän päältä
nykyään ollaan vähän kun sammakot etupyörällä ei varmaan väliä miten ajaa jos itestä tuntuu hyvältä
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #46 : Elokuu 01, 2016, 23:53:04 ip »

Terve. Vanhoja valokuvia kattelin ja kuvista silmämääräisesti mittailin. Kun kone on RD:n vakiokone, ei noilla putkilla ole kovin paljon merkitystä. Vähän pienet ne ilmeisesti ovat, Sunnan Sakkekin ne jo pieniksi arvosteli. Itte piirtelin, levitin ja taivutin ne. Kaikon Hemppa hitsasi kasaan, ittellä silmä fokusoi jo niin hitaasti ettei tarkka kaasuhitsaus enää onnistu. Uudet  ne oli tarkoitus vielä tehdäkin, vähän isommat ja muodoiltaan sellaiset että sopivat koneen alle. Kyllä siellä Alastarossa tuli mieleen että olisiko pitänyt pysytellä vaan peltikenkälajeissa.
Kirjattu
erkki kuparinen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 617


Kawasaki A 1 R

« Vastaa #47 : Elokuu 02, 2016, 08:57:05 ap »

     Ilkka tää rakentaminen meidän iässä voipi olla antoisampaa kun ajaminen.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #48 : Elokuu 02, 2016, 08:57:37 ap »

Panen vielä toisen kuvan maaratamiehen hienosta japista. Se mikään J.A.Prestwich ole mutta hieno kuitenkin...


* IMG_0464 (Small).JPG (123.02 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 132 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #49 : Elokuu 02, 2016, 09:38:24 ap »

Juu, niin se on Erkki, mutta onpahan pitkäaikainen haave toteutunut. Aloin haaveilla TT-pyörästä n. 10 vuotiaana. Sukulaiselle tuli Uusi Suomi-lehti jossa kerrottiin Itävaltalaisesta Rupert Hollauksesta joka voitti TT:n Maailmanmestaruuksia NSU-pyörillä. Lehdessä oli kuvakin täyskatteella varustetusta NSU:sta. Olikohan Rennmax? Hollaus taisi ajaa molemmilla, myös Rennfoxilla. Puusta sitten rakensin oman Rennfoxin jolla laskettelin läheiseltä kalliolta. Seuraava TT-kone oli sitten Pitkäsen Hugelta (Eero) ostettu Csepelin runkoon tehty ja 125 CZ-moottorilla varustettu jolla kuvittelin pääseväni ajamaan Eläintarhan Ajoon. Äkkiä selvisi että minun TT-koneeni ei pärjännyt edes naapurin pojan 150 vakio-CZ-pyörälle.
Koneen viilaus oli mennyt täysin pieleen. Tai ei varsinaisesti sylinterin aukkojen ajoitus, mutta kun kaasuttaja oli liian pieni ja pakoputket suorat, pitkän imuajan vuoksi alavääntö puuttui ja pienen kaasuttajan vuoksi ei ylhäälläkään tapahtunut mitään. Jo alkeellisilla tehoputkilla olisi autettu paljon mutta kun piti olla megafonit kun NSU:kin oli. Hitsasin megafonit 1,25 paksuisesta alumiinipellistä koritehtaalla. Olin jostain lukenut että kilpakoneissa käytetään paljon alumiinia.
Moottoriurheilu-lehden numerossa 1960/9 on kuva pyörästä Lahden maarata-ajoista. Siinä kaverini Helmer Elomaa Iitin Kausalasta ajaa ja megafonit näyttävät olevan paikoillaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2016, 10:00:31 ap kirjoittanut Ilkka Heinänen » Kirjattu
juha p salonen
-
*
Paikalla Paikalla

Viestejä: 1103

« Vastaa #50 : Elokuu 02, 2016, 09:48:43 ap »

mieleen tuli että 2-tahtarin voi saada sekasin pakoputkillakin eli ei ole silloin merkitystä missä kohtaa neula on
ite olisin tehnyt putket jonkun toimivista putkista(mitoilla) varmaan netin ihmeellisestä maailmasta töytyis mitat,tossa mopo projektissa olen noin toiminut,laskureita(ohjelmia) on aika monella joilla löytyis mittoja pakoputkeen 
hieno pyörä ja tyylikkäät putketkin
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #51 : Elokuu 02, 2016, 10:15:48 ap »

Juu, totta puhut. En ole itsekään putkiin ihan tyytyväinen, mutta kun tehtiin niitä, kävi ensimmäinen moka siinä että ensin hitsattiin kartiot kasaan ja vasta sitten sovitettiin paikalleen. Putken paksu kohta, vai pitäisikö sanoa laajin, osuu rungon ahtaimpaan rakoon. Samaan paikkaan pitää saada mahtumaan takahaarukan akseli, vaihdekeppi, ketjut ja pakoputki. Putkea olisi voinut siirtää eteenpäin jolloin takimmainen kartio olisi tullut ketjun kohdalle ja yksi ongelma olisi poistunut. Mutta kun ei voinut, kuten kuvastakin näkyy putket tuli hitsattua symmetrisiksi eivätkä yläpinnaltaan suoriksi kuten olisi pitänyt. Silloin ne voisi tehdä tilavammaksi ja siirtää lähemmäksi sylinteriä. Pitkä etukäyrä taas ainakin Saken mukaan parantaa alavääntöä. 
Hitsari, peltikenkämies Kaikko kertoi tehneensä kymmeniä versioita erilaisia putkia speedway- ja maarata-Jawaan. Aina tehtaan putki osoittautui paremmaksi.
Pyörässä oli isot putket kun ostin sen, ne eivät vaan mahtuneet katteen alle. Tuli myytyä ne kun tavaraa on niin paljon ja pieni varasto. Mutta kun syksy tulee ja sateet, hitsataan Villikkalassa uudet putket, piirretty on ja palaset leikattu ja taivutettu 0.7 pellistä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2016, 10:25:45 ap kirjoittanut Ilkka Heinänen » Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #52 : Elokuu 13, 2016, 14:21:02 ip »

Yritän liittää kuvan omatekoisesta puu-NSU Rennfoxista joka on ensimmäinen TT-koneeni. Kuva on jostain 1950-luvun alkupuolelta, ajalta jolloin NSU:t olivat pikkuluokkien voittajapyöriä kuskeina saksalainen Werner Haas ja itävaltalainen Rupert Hollaus. Veljeni istuu takana varmaan pakotettuna. Vapaaehtoisesti hän ei kyytiin tullut. Ilmeestä voi päätellä että "tylsää puuhaa nämä isonveljen motskarileikit".


* 001 (4) (Small).jpg (100.31 kilotavua, 336x487 - tarkasteltu 127 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2016, 14:54:58 ip kirjoittanut Ilkka Heinänen » Kirjattu
Harri Rintamäki
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaa #53 : Elokuu 27, 2016, 14:52:12 ip »

Olisikohan herra Heinäselle tullut moninverroin halvemmaksi se Suzuki jota puoli ilman olit ostamassa ja nyt olisit jo ainakin kaksi kautta saanut ajaakin, heh
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #54 : Elokuu 30, 2016, 08:32:20 ap »

Olis!
Kirjattu
Pekka Seppelin
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 28

« Vastaa #55 : Elokuu 31, 2016, 09:54:33 ap »

Jos meidän harrastuksissamme olisi jollain tavoin järki osallisena, harrastaisimme varmaankin pitsinnypläystä.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #56 : Helmikuu 11, 2017, 10:04:35 ap »

Ensimmäinen moottoripyöräni oli Puch 125 SVS. Kaksoismäntämoottorilla ja kahdella kaasuttajalla varustettu peltirunkoinen vuosimallia 1952. Ei ollut mikään helppo kone 16 vuotiaan ensimmäiseksi pyöräksi. Ei se koskaan oikein pelannutkaan, useita mäntiä piti ostaa. Jos sai paksua, ei kulkenut, jos laihaa, kulki  kauheasti muttei pitkään.
Vaihdoin sen sitten, kuten edellä ketjussa kerroin, Pitkäsen Hugelta omatekoiseen CZ-kilpakoneeseen. Hugella oli silloin moottoripyöräkorjaamo Lahdessa Vähäntalonkadulla. Siellä lahtelaiset pärtsärit usein parveilvat.
Yritän liittää kuvan Zetistä tähän. Vanhoilta CZ-miehiltä voisi kysyä mitä erikoista huomaavat moottorissa.


* Scan (Small).jpg (133.4 kilotavua, 480x686 - tarkasteltu 106 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #57 : Helmikuu 11, 2017, 10:08:18 ap »

Yritän korjata kuvan oikeaan asentoon. Ei onnistunut, mikähän vikana?


* Scan (Small).jpg (145.41 kilotavua, 480x686 - tarkasteltu 118 kertaa.)
Kirjattu
erkki kuparinen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 617


Kawasaki A 1 R

« Vastaa #58 : Helmikuu 11, 2017, 10:11:31 ap »

    Olisikohan kuivahko kytkin.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 183

« Vastaa #59 : Helmikuu 11, 2017, 10:48:50 ap »

Perin kuiva. Itsekin kiinnitin siihen huomiota vasta pari vuotta sitten. Sitä en enää muista kuinka se oli toteutettu. Mutta sanoppa Erkki mistä pyörästä on otettu bensatankki?
Kirjattu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan. « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.307 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.