Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 22, 2017, 22:01:09 ip

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
170463 viestiä 12577 aihetta kirjoittanut 7868 jäsentä
Uusin jäsen: Max_Ekqvist
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.  (Luettu 29211 kertaa)
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 175

« : Toukokuu 15, 2014, 18:13:25 ip »

Ostin pyörän talvella, hiljalleen sitä on kohenneltu mutta ajamaan ei ole päästy vielä. Sytkästä oli mm. puute, mutta huomenna pitäisi Saksasta tulla uudet pelit.  Osaisikohan joku sanoa minkä kokoisella pääsuuttimella lähtisi yrittämään? Nyt näyttää olevan 190. Ja mitä bensaa pitäisi antaa.
Kone on R5, jossa RD 250 sylinterit ja läppäventtiilit 28 mm. Mikunilla. Kaasuttajien tyyppiä en tiedä, en ole löytänyt mitään numeroa tai tunnusta karpuraattorista.
Kirjattu
jussi veijalainen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 388

« Vastaa #1 : Toukokuu 15, 2014, 20:44:02 ip »

Riippuu miten sylintereitä modattu.

Jos viilattu "oikein" ja paukut kohallaan,ja sylintereihin on käypäset pakoputket, niin alkuperäisen ko. Mikunin seosputkella muistaakseni
P sarjan O-0 ja omalla neulalla Oliko DP7, niin tuo 190 pääsuutin voisi olla aika lähellä totuutta.

Valmista vastausta tuohon ei ole kellään, on vaan nuo koneet niin yksilöitä.

- Juve

Kirjattu
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 175

« Vastaa #2 : Toukokuu 16, 2014, 13:51:45 ip »

Kiitos Jussi. Tossahan on jo hyvä alku. Onkohan mitään keinoa selvittää ko. kaasuttajan tyyppi? Tai ovatko nämä kiinni olevat kaasuttajat RD 250 kaasuttajat? Kone ei ole ollut minulla auki koska myyjä väitti sen olevan kunnossa. Kulmatkin pitäis olla vakiot, mitähän ne muuten erdeessä on? Siis imu, huuhtelu ja pakoaukon aukioloaika asteina kampiakselilta mitattuna?
Pakoputket on aika tilavat, silmämääräisesti katsottuna ne näyttävät liian isoilta. Voisivat olla vesikoneen putket.
Kirjattu
Miika Valtonen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 55

« Vastaa #3 : Toukokuu 16, 2014, 18:24:22 ip »

Tere.
Helppo keino selvittää. Nimittäin 1 kuva kertoo enemmin kuin 1000 sanaa.....
Räpsi kuvia moposta, erityisesti karburaattoreista ja pakoputkista niin eiköhän se selvene kun pistät niitä tänne jotenkin näytille.
Aukioloajatkin varmaan löytyy kun tarpeeksi kyselee.

Terv: Miika V
Kirjattu
First Class In The WhiteTrash
Keke Pietilä
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 165


« Vastaa #4 : Toukokuu 16, 2014, 19:20:07 ip »

Tuossa mitat, ehkä mulla jossain on ne asteetkin.

keke#409


* rd250.JPG (29.22 kilotavua, 544x391 - tarkasteltu 456 kertaa.)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 175

« Vastaa #5 : Toukokuu 16, 2014, 23:18:20 ip »

Kiitos Keke. Hyvä kuva, mulla on vaan nyt ne sylinterit ja kannet paikallaan. Sytkä tuli tänään iltapäivällä, osat oli sellaiset kuin pitikin. Kakspuolikkaaseen kaipaan osia kun ajattelin tehdä siitä varsinaisen ajomoottorin. Eilen avasin 250-koneen, vaihdelaatikko näytti ehjältä mutta kampisaakelista ei tiedä. Voisi olla viisasta uusia veivit ja runkolaakerit.
Kirjattu
Janne Valaskari
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 18

« Vastaa #6 : Toukokuu 19, 2014, 08:45:16 ap »

Moi, jos et tiedä ajettuja kilometrejä, tee ihmeessä kampuraremontti, on tuossa vaiheessa kannatettavaa.
Tiedät jatkossa ajetut kilometrit, ja seuraavan huolto-ajankohdan.

t. Janne 246
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 175

« Vastaa #7 : Toukokuu 20, 2014, 18:55:43 ip »

Tere.
Helppo keino selvittää. Nimittäin 1 kuva kertoo enemmin kuin 1000 sanaa.....
Räpsi kuvia moposta, erityisesti karburaattoreista ja pakoputkista niin eiköhän se selvene kun pistät niitä tänne jotenkin näytille.
Aukioloajatkin varmaan löytyy kun tarpeeksi kyselee.

Terv: Miika V

Terve Miika. Kuvia kyllä räpsin mutten osannut niitä liittää tähän. Jotain numeroita löytyi garboraattorin kyljestä. Ryyppyvivun alla oli A1 00, sylinterin puoleisessa kurkussa Z 76. Neula on 5L1. Seosputki näyttää kiinteältä eikä siinä näkynyt mitään numeroita. Panen kuvia kun ehdin opiskella kuinka ne liitetään sähköpostiin. Se kuitenkin lienee selvää että pyörässä kiinni olevat kaasuttajat eivät ole 34 milliset niin kuin myyjä väitti. 
Kirjattu
Martti Hänninen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 706


« Vastaa #8 : Toukokuu 22, 2014, 06:03:29 ap »

No eihän se tähän liittäminen voi olla helpompaa, tämän laatikon ,mihin kirjotetaan, alla on teksti "liitteet ja muut asetukset" klikkaat sitä niin sieltä aukeaa sellainen kapea laatikko, minkä oikealla puolella namikka "selaa", klikkaat sitä niin aukeaa oman koneesi työpöytä, sieltä valitset "kuvat" ja kansiosta valitset kuvan ja klikkaat liitä, se on siinä. Pienennä kuvat ennen lähettämistä, tämä foorumi ei näköjään osaa ite pienentää kuvia sopivan kokoisiksi ;)
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 175

« Vastaa #9 : Toukokuu 22, 2014, 13:59:36 ip »

Kiitos neuvosta. Sillä konstilla yritin mutta ei toiminut. Pitää vaan jatkaa yrittämistä.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 175

« Vastaa #10 : Toukokuu 22, 2014, 21:15:40 ip »

Aina vaan tulee vanhalle Jawa-kuskille uusia ja ihmeellisiä asioita vastaan. Seosputken ongelma ratkesi. Se lähtikin helposti irti kun napautti sitä puupalikalla oikeaan suuntaan. Putkessa on merkintä 175 P-2. Neula 5L1. Mutta kun Mikunissa pääsuuttimessa oleva numero ei tarkoitakaan reiän kokoa milleinä kuten Bingissä ja Jikovissa. Onkohan siitä olemassa joku muuntotaulukko?
Kirjattu
jussi veijalainen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 388

« Vastaa #11 : Toukokuu 22, 2014, 22:49:57 ip »

Muuntotaulukkoa tuskin löytyy, eikä sitä oikeastaan tarvitse.
Olemassa oleva 190 aluksi , ja jos pitää rikastaa niin isompaa kokeilemaan esim. 200 ja ylöspäin. Ja laihemmalle 180 jne.

Jos pyörässäsi vakio pytyt, niin vaikuttaisi perstuntumalla aika rikkaalta nuo nykyiset neula ja seosputki (
175 P-2. Neula 5L1)

Taulukoita ja mitoituksia neuloihin ja putkiin:

http://www.sudco.com/CatalogJPG/114.jpg

http://www.sudco.com/CatalogJPG/117.jpg
http://www.sudco.com/CatalogJPG/116.jpg
http://www.sudco.com/CatalogJPG/113.jpg
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2014, 22:54:12 ip kirjoittanut jussi veijalainen » Kirjattu
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope
juha p salonen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 1075

« Vastaa #12 : Toukokuu 24, 2014, 13:09:31 ip »

tässä amerikassa pulataan http://2stroker.createforumhosting.com/td3-replica-t584-150.html
tämä on kyllä joskus jo laitettu tänne sivuille
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 175

« Vastaa #13 : Toukokuu 27, 2014, 23:51:12 ip »

Pantiin Powerdynamon sytkä paikoilleen. Muuten sopi hyvin mutta sytytysennakko jäi vaivaamaan. Ohjeissa neuvottiin panemaan roottorin ja staattoorin merkit kohdakkoin kun on sytytyshetki, mitä se sitten lieneekään on. Yamahan kirja antaa ohjearvoksi vasemmalle pytylle 2.02 ja oikealle 2.06 mm ennakon, jos ymmärsin englanninkielistä tekstiä oikein.
Kirjattu
Ilkka Heinänen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 175

« Vastaa #14 : Kesäkuu 09, 2014, 21:45:28 ip »

No nyt on savut otettu. Kylä meinasi usko välillä jo mennä, tuupattiin ja tuupattiin eikä mitään. Ei edes yhtä pientä savuntupsahdusta. Oltiin jo työntämässä pyörää takaisin autoon kun Leksa sanoi että jos kerran vielä koetetaan. Sitten se vaan pärähti, mutta ei iloa kauan kestänyt kun ensiövedon puolelta alkoi kuulua pahanenteinen rahina ja kytkin lakkasi irrottamasta. En ole vielä avannut koppaa, voisikohan se olla kytkimen mutteri joka on auennut?
Kirjattu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan. « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.71 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.