Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Toukokuu 28, 2018, 06:06:45 ap

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
179055 viestiä 13211 aihetta kirjoittanut 8030 jäsentä
Uusin jäsen: Timo Luukas Turunen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Tuoreimmat viestit

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Ostetaan / Britti 4-tahti
« Uusin viesti kirjoittanut Raineri Hiltunen tänään kello 06:02:07 »
Ostan edullisen, mahdollisimman vanhan mutta rekisterissä olevan ja käyttövalmiin engelsmannin mökille kesäisiä kauppareissuja ja pientä huviajelua varten. Toiveena  1-pytty, 4 tahtia  ja 500cc mutta kaikki kuunnellaan.
Mielellään eteläisestä suomesta.

Laita sähköpostia suoraan: raineri.hiltunen@netti.fi

Tai soita tai txt  040 563 2663
2
Myydään: Moottoripyörät / Vs: Honda SL 125
« Uusin viesti kirjoittanut Kari Partanen tänään kello 05:58:38 »
Eipä ole nyt tarvetta mopolle, kiitos tarjoksesta kuitenkin.
3
Japsipyörät / Vs: Suzuki GT380J 1972
« Uusin viesti kirjoittanut Tero Pääkkönen tänään kello 01:10:52 »
Mulla toimi accent hyvin alijännitteelläkin. Laturi meni torstaina ja tallin pihaan kurvatessa oli akussa jännitettä enää vajaa 11V. Ensimmäinen asia joka lakkasi toimimasta alijännitteen vuoksi oli vilkut. No pääasia kuitenkin jotta alkoi akun vaihdolla toimimaan. Itse en pidä erikoisena asiana, jotta näitä pikkuakkuja joutuu näihin vehkeisiin harvase vuosi uusimaan. Sama homma kaikissa vehkeissä skoottereista lähtien.

Mulla oli viime kesänä ongelmana akun kuivuminen. Latausta oli siis aivan liikaa kulutukseen nähden. Siitä syystä säädin latausjännitettä pienemmäksi. Aiemmin latasi pitkän matkaa yli 14V ja säädin sen 13,5V nurkille kierroksilla. Seuraavana päivänä meni sitten laturi, mutta en oikein itse usko, jotta tuolla latausjännitteen pudottamisella ja laturin särkymisellä on minkään sorttista relevanttia korrelaatiota keskenään.

Sinullahan on se nykyaikaisempi regulaattori, joka korvaa orkkis tasasuuntaajan ja jännitteensäätimen? Oletko mitannut paljonko lataa kierroksilla?

Eikö 380 malliin ole enää saatavilla suzukin orkkiskurkkuja? Ainakin 550 malliin niitä on saatavilla ihan vaan kun tilaa suzukin osia myyvästä liikkeestä. Hintaa taisi olla 17€ kappale. On kyllä tosiaan nuo tarvikekurkut sen verran paskaa tavaraa, jotta taidan vielä itsekin ne alkuperäiset hommata. Eivät näköjään kestä kaasarien painoa. Sinulla kun ei ole enää alkuperäinen putsari tukemassa kaasareita peräpäästä.
4
Yleistä keskustelua / Vs: Hitachi akkuporat
« Uusin viesti kirjoittanut Osmo Leikko tänään kello 00:35:10 »
Ja paras automerkki on Sitikka.  :-*

Sen verran olen ranskalaisia kulkineita huoltanut ja korjaillut, että niiden kokemusten perusteella ranskalaista autoa meidän talouteen ei tule. Ainakaan minun elinaikanani.
5
Entisöinti / Vs: Lockheed jarrun korjaus sarja.
« Uusin viesti kirjoittanut Osmo Leikko tänään kello 00:23:57 »
Se on:  http://www.norvilmotorcycle.co.uk/

PJ

Jaaha, mitäs tuolta muuta löytyy kuin maamoottorin osia? Ei ainakaan sitä sitä, mitä Jarmo oli etsimässä!
6
Yleistä keskustelua / Jonsered Raket 621
« Uusin viesti kirjoittanut Kimmo Partanen eilen kello 23:20:21 »
Purin ja putsasin vastoittain tollasen Raket 621 sahan.
Vaihdoin samalla uudet laakerit sekä tiivisteet, vaikka vanhat oli ehjänoloiset.
Saha on vanhempaa mallia jossa ei ole paikkaa jarrulle ja rystyssuoja yksinkertaisempi. Epäilen että vuosiväliltä 70-75.




Monesti näitä vanhoja sahoja purkaessa ja laittaessa tulee vastaan alkuperäiset täysin virheettömässä kunnossa olevat bensaletkut.
Kymmeniä vuosia bensahöyryssä ja edelleen täysin pehmeät.
Kaupasta jos taas hakee bensaletkua sahaan, on se niin jäykkää ettei suodatin kykene liikkumaan tankin sisällä kallistaessa sahaa, ja on myös sökö muutamassa vuodessa.

Vanhaa vastaavaa laatua ei siis saa kaupasta tänäpäivänä.

Jos haastatellaan vanhempia metsureita, ovat kaikki yksimielisiä siitä että sahojen kehitys on mennyt huonompaan suuntaan.
Jos uusi saha sammuu, sitä ei välttämättä saa helposti käymään peruskunnostuksillakaan.


Näillä mukava tehdä mökillä polttopuut. Toimii aina ja varmasti.
Varaosia ei saa enään kaupasta, mutta on näitä käytettynäkin paljon liikkeellä.


PS:
Jos jollakin olisi Raket 80 sahaa tai SP49 sahaan ehjä sylinteri ja öljypumppu, niin olisin kiinnostunut.




7
Ostetaan / Amal monoblock 389
« Uusin viesti kirjoittanut Arttu-Matias Tuohimaa eilen kello 23:11:52 »
Hakusessa olis amalin 389 porauksella 1 3/16 tai 1 5/32

Ulkokuori ei tarvis olla viimisenpäälle siisti ku tulee rottapyörään.
Osiltaan kuitenkin täydellinen.
0405298963 arttu.matias@hotmail.com

-Arttu
8
Yleistä keskustelua / Vs: Mitä tuli tänään touhuttua
« Uusin viesti kirjoittanut Taito Nuutinen eilen kello 23:02:34 »
Juu..Sain tuttavan tutun enolta ilmalämpöpumpun ihan ilmatteeks..tänään sitten asensin sen...nyt parta huurussa katselen formuloita.. ;D ;D ;D
9
Japsipyörät / Vs: Suzuki GT380J 1972
« Uusin viesti kirjoittanut Petri J Kokko eilen kello 22:56:36 »
Osa 2 ja kukaan ei lie edes lukenut tällävälin aiemmin päivällä kirjoittamaani kun ei kommentoinut puolesta tai vastaan mutta eipä tässä aikarajaa ole lukemiselle eikä mitata katsojalukuja :laugh:

Kun momenttirobleema saatiin hoidettua(miksi se oli kestänyt näin kauankin tuo kierre ja nyt just tänä vuonna korkkasi..)
Tunnollisen kuljettajan ohjeiden mukaan ajattelin vähän vilkaista ennen liikkeellelähtöä onko kaikki kuten pitääkin ja mitä ihmettä!
Yksi kumikurkku oli mennyt naps poikki kokonaan yön aikana ja kaasuttimessa oli toinen pätkä kiinni ja toinen puolisko imupuolella moottorissa.
Taatusti se oli yhtenä palana ollut viime reissun jälkeen ja olisi tuo lie oireillut aikatavoin jos koko kumikurkku olisi puuttunut kera 1 kaasuttimen?

Eihän siinäkään mitään jos ne vanhuuttaan halkeilee ja murtuukin mutta nämä on reilun vuoden ikäisiä uustuotantokurkkuja kaikki 3 ja ajomäärää ei montaa sataa kilometriä ole ja tilattu ihan Jaappanista.
Jo viime kesänä tuli kyllä huomioitua ettei nämä "oikeaa "kumia ole kuten kumitavara entisvanhaan oli mutta kun tuota tarjontaa ei pahemmin ole eikä käytetyt koppurat kiinnosta joten pidin hyvänä vaihtoehtona kun sentään uudet ja kimmoisat mutta kehittivät jo viime kesänä silminnähden halkeamia pintaansa jotka peitin itsevulkanoivalla teipillä koko mitaltaan joka kumikurkun alusta loppuun ns ylimääräisellä kerroksella vuotoja vastaan mutta ei näköjään tepsinyt.

Sanoisin että kestävyys oli luokkaa surkeaa ja korvaajaksi kaivettiin puolikova suzukin orkkiskumi jossa ei halkeamia tai muutakaan pintavaurioita näkynyt ollen tie kuinka vanha kumiosa mutta liian kovahan tuo on jättää kiinni eikä niitä pysyvästi pehmennettyäkään saanut vaikka kaikenmoisia coctaileja tuli koitettua.

Taas ebayhin tutkimaan ja uusi sarja löytyi ja tulee maailmalta,eivät kumminkaan alkuperäisosia mutta saas nähdä mitä nyt paketti tuo tullessaan...

Vanha kumikurkku tuli tuon tuhoutuneen korvaajaksi eikä ne muutkaan tunnu vuotavan koska käynti ok eikä starttipilotti reagoi kumikurkkujen juuriin sumutellessa eikä muuten sylinterin alapään/ala tiivisteetkään reagoi joten olkoot nyt noin kunnes uusi satsi saapuu.

Seuraava kommervenkki oireili silleen että jotenkin tuntui tasakaasulla ja kaasua höllätessä "rytkytyksen"muodossa eli kengurubensamainen kummallinen hyppykäynti mutta kyllä se kaikilla 3:lla kävi ollen jotenkin laiskakin vai muistinko väärin vain ja tuntui vain nyt siltä??

Puhumme siis tämmöisen 2t triplevanhuksen suorituskyvystä joka hyvikin erilaista koko käytös johonkin isohkoon 4t nykymoottoripyöriin tottuneelle joka lähtee kuin luoti mutta kumminkin.

Ehkä se siitä,vanhahan tuo on ja kaipasi ehkä pientä hienosäätelyäkin uudelle ajokaudelle :-\

Joo,kotipihaan kurvasin ja siihen sammutin mutta sepä ei enää lähtenytkään käyntiin kun tarkoitus oli siirtää se taliin yöpuulle myöhemmin iltasella.

Häh,mitä nyt ja miten se voi yhtäkkiä hajota varoittamatta ja seisoessaan pihalla tovin???

Ei vaikka kuinka polki hiki päässä rintaa puristaen ja naama punaisena,ei edes luvannut...mutta kirosanoja tuli senkin edestä ja kauhukuvia onko kentie leikannut kiinni tai jotain muuta vakavaa olleet nuo oireet...?
2tahtinen ei kovin monimutkainen laite ole joten tsekkasin tulpat ja vaihdoinkin kun ei tepsinyt eikä tepsinyt muutkaan kikat....järki menee.
Bensaa se näytti saavan,suodattimissa näytti olevan ja hanasta lorotti letkut irrotettuani ja kipinääkin tuli mutta tuntuiko vaan vai oliko se normaalia heikompaa kun vähän vaikea sanoa kesävaloisalla ilmalla ja polkimella käsin painellen silmä kipunaa tirustaen kunnon maadoitustakin saaden.
Paljonko kipinää on hyvä kipinä ja paljonko on huono kipinä mutta jokainen puola kipinää kyllä antoi joten kait se käyntiin lähtisi jos 1 puola pimenisi mutta eikait kaikki voi pimetä tai mites jos onkin maadoitusvikaa mutta ei sitäkään löytynyt eikä irtonaisia /löysiä/huonoja liitoksiakaan.

Akku syyniin ja mittaukseen,mittari näytti 11,9 volttia joka ei hyvä mutta ei ihan tyhjäkään(näin sitä luulisi..) joten pistin lataukseen jossa mittari näytti charge valoa  ja aamulla varaus näytti 12,2 volttia sekä full charge lamppua välkyttäen eli kaikki kait kunnossa.

Taas uudet käynnistysyritykset mutta ei,ei se lähtenyt mutta muutaman vaimean poksahduksen sain aikaiseksi,silti valot ja vilkut toimivat moitteetta mutta niin ne oli toimineet eilenkin ennen latausta ja virtaakin piti senmyötä oleman koska eihän valot+vilkut toimi kunnolla jos akku on huonossa jamassa,eihän?

Mitäs sitten,olisiko sylintereissä jotain hämärää..??Vaikka se keskisylinterin avaus jos siinä menikin joku pieleen..männänrenkaat poikki,tiivisteet vuotaa tai muuta vahinkoa..??

Voi ihme,mitäs nyt tekisi seuraavaksi....mutta minullahan on puristuspainemittari joten tuumasta toimeen ja tulpat irti ja sylinteri kerrallaan seurattiin mihin viisari asettuu..onneksi lukemat oli todella hyvät,125 PSI tasaisesti kaikissa,kylmässä koneessa kaasu täysin auki.
Siellä ei vikaa joten ei purkuhommia,onneksi.

Mites sytytys,tässähän on accentin kärjetön eikä siinä mitään ihmeelistä näyttänyt olevan,toki vaan päältäpäin silmäillen johtoja,liitoksia ja tutkin ajoituksenkin oikeellisuuden.
Led syttyi just oikeassa kohdassa joten oletettavasti systeemi oli yhä kunnossa...ehkä.

Painajaisia täynnä olevan yön jälkeen kurvattiin taas Biltemaan ja vanha akku mukana malliksi,josko akku ei siltikään ole kunnossa vaikka edellinen omistaja oli siihen merkannut päivänmääräksi kesäkuun 2016,siis uusi akku käytännössä ja oikein korkillinen merkkiakku jossa vesipintakin oli kunnossa,läpinäkyvää sorttia kun oli.

Uusi akku löytyi avuliaan myyjän avustuksella,uhraus maksoi reilut 30e mutta pikkuraha JOS investointi auttaisi,seuraava askel olisikin mysteeri ellei apu tästä löydykkään.
Akku lataukseen muutamaksi tunniksi ja kun laturi ilmoitti "Full "niin mittari näytti jännitteeksi 14,4v.
Onhan siinä toki vinha ero tuohon vanhaan akkuun mutta eikö reilu 12v ole ihan hyvä 12v akkuun ja peli toimii kuten pitääkin...niinhän sitä luulisi...

Ensi laakista käyntiin eikä enää rytkyttänyt ja tuntui että kadonneet tehotkin oli löytyneet jostain!!!

Tarinan opetus että ainakin Accent vaatii kunnon jännitteen,eikä toimi alijännitteellä kunnolla..onneksi en sammuttanut muualle kuin kotipihaan tuolloin mutta outo juttu ettei tuo käynnistyvyyden suhteen ollut oireillut vaikka ajossa outoutta olikin ollut näin jälkikäteen ajatellen eikä olisi tullut mieleenkään että 2016 käyttöönotettu ja lämpimässä säilytetty+säännöllisesti latailtu akku pettäisi näin...kaikkea sitä oppiikin kantapään kautta mutta liekö maanantaikappale vaiko kärsinyt jonkinsortin  oikosulun joskus,akkuhapot ei kunnolliset vai kennovika tms

Mietityttämään jäi olisiko se kärkipelinä toiminut paremmin kuin kärjettömänä hienona nykytuotteena joka näköjään hyvinkin tarkka volteista ilman pelivaraa alaspäin juurikaan?
10
Mopopalsta / Vs: Erittäin harvinaisten mopojen kartoitus?!
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko Kortelainen eilen kello 22:25:24 »
Tällä viikolla miulle tuli 2 harvinaisuutta Miele mopedi aihio ja Zzr Komar aihio mistähän osia saisi?  esim Komariin

Onko Miele mopedeja ollut suomessa jossa ollut pumppu keula?
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.4 sekunnissa. 16 kyselyä tietokannasta.