Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Toukokuu 28, 2018, 06:02:00 ap

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
179054 viestiä 13210 aihetta kirjoittanut 8030 jäsentä
Uusin jäsen: Timo Luukas Turunen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Japsipyörät  |  Aihe: Suzuki T 125 "lepakko"
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 [8] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Suzuki T 125 "lepakko"  (Luettu 23255 kertaa)
Risto Sollo
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 3111


Mamu

« Vastaa #105 : Tammikuu 12, 2018, 14:05:51 ip »

Tuohan on sinänsä aika jännän näköinen kampi,mikäli kartiopuoli on sähköpuolelle niin on haastavaa ollut voitelun järjestäminen...Ja tuossa oletetun kytkimen puoleisessa tuo ura nostaa kivasti hintaa...
Kirjattu
Martti Törmä
-
*
Paikalla Paikalla

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 1114


« Vastaa #106 : Tammikuu 12, 2018, 17:41:42 ip »

Oli oikein Lepakon entisöintikertomus ollut Classic Motorcycle Mechanics lehdessä.
14 vuotta meni ennenkuin valmistui.Kaveri antoi hyvän neuvon;"älä valitse ekaksi entisöintikohteeksi Lepakkoa,älä edes toiseksi tai kolmanneksi".
Joidenkin pisteosien saanti on täysin mahdotonta,yksi vaikeimmista kohteista aloittaa harrastus.
Kirjattu
Risto Sollo
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies
Viestejä: 3111


Mamu

« Vastaa #107 : Tammikuu 14, 2018, 12:24:52 ip »

Pekka-kaverini kanssa jostain rojukuormasta meille siunautui Lepsun tankkimerkit,vaan kumpikaan ei muista minne ne kiertyi...Kai ne joku tarpeeseensa sai...
Kirjattu
Mika Törne
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 291

« Vastaa #108 : Tammikuu 14, 2018, 13:05:52 ip »

Tämä on minun ensimmäinen vanha pyörä projekti ;D Mutta vain käyttö entisöinti, ei museo projekti.

Pikkuserkku jutteli, että hänen työkaveri myi 4 kpl lepakon raatoja 800€ kymmenisen vuotta sitten.
 sisäinen sulo vilen päästi pienen kyyneleen
Kirjattu
Timo Hautala
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 2

« Vastaa #109 : Tammikuu 23, 2018, 20:17:43 ip »

Tällaiseen löytyis owners manuaalin suomennus monisteena jostain 70 luvulta, eka omistamani japsipyörä oli juuri lepakko. Ajelin kortitta alaikäisenä kunnes isä pakotti myymään pois... vuosina 78-80 muistini mukaan. Tosiaan jos jollakulla tarvetta niin joutais kyllä... T. Hautala
Kirjattu
Mika Törne
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 291

« Vastaa #110 : Helmikuu 13, 2018, 21:28:45 ip »

Ensinnäkin Timolle kiitokset käsikirjasta, ihan mielenkiintoista luettavaa. Ja jos joku toinen lepakon omistaja moista kaipaa, niin varmaan onnistuu monistus. Tämähän vaatisi alkuperäisen englanninkielisen owners manualin rinnalleen.

Mutta tilanne on tämä. Pyorittelin ja kierittelin kampiakselia tallin pöydällä aina ohi kulkiessani. Samalla pyörittelin lompakkoa, ja tein päätöksen, että pistin alakerran kasaan. Uusin kaikki stefat, paitsi sen kampiakselin keskistefan. Ylikokomännistä löysin yhden vanhentuneen ebay ilmoituksen, ja pistin yläpäänkin nippuun. Puristuspaineethan oli suht ok. Ehkä keräilen ja metsästän osia pikkuhiljaa ja teen joskus kunnon remontin, ehkä.

Purin öljypumpun, joka mielestäni toimi ok, mutta hieman kostea oli vatsastaan. Tavallisen yksinkertainen laite. o-renkaat varmaan löytyy jostain, yksi stefa, joka olikin ihan standardikokoa. Mutta tuo säätövivun akselin tiiviste, joka mielestäni ainoa järjellinen paikka tuolle ulkoiselle öljyvuodolle, vaikuttaa ensinäkemältä hieman haasteelliselta löytää. Eli jos jollain tietoa asiasta, kiitollisena otan vastaan.
Mitatut mitat: 6x9,3x2,2.
Linkki räjäytyskuvaan, se tiiviste on tuossa cam shaftin nuolen kohdalla, vaikka ei jostain syystä ole räjäytyskuvassa eritelty:http://www.dansmc.com/suzuki_t125_oilpump.JPG
Pari kuvaa:
Kirjattu
Mika Törne
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 291

« Vastaa #111 : Maaliskuu 13, 2018, 12:02:18 ip »

Muutamasta paikasta tuota tiivistettä metsästin, mutta ei löytynyt.
Ja netistä myös. Masinisti palstan kautta joku vinkkasi suoran linkin koko tiivistesarjaan, itse en vaan osannut laittaa oikeita hakusanoja, että olisi täsmännyt.

https://www.ebay.ie/itm/Suzuki-TS90-TS100-TS125-TC100-TC120-TC125-T125-K10P-Oil-Pump-Seal-Gasket-New-/302220071169?hash=item465db85101

https://www.ebay.com/itm/Suzuki-AC50-AS50-A100-AC100-AS100-B100-B120-FR80-F50-Oil-Pump-Seal-Gasket-New-/172257401450
Kirjattu
Huotarinen risto
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 15

« Vastaa #112 : Maaliskuu 20, 2018, 22:43:13 ip »

Onkos kellään tommosen stingerin etuvilkkujen varsia ylimääräisiä?
Tai voisiko joku mitata minkä mittaset sorvautan?????
Kun ei oo kun pelkät vilkun kuvut itellä....
Kirjattu
Huotarinen risto
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 15

« Vastaa #113 : Maaliskuu 20, 2018, 22:45:26 ip »

Multakin löytyy joku ebaysta ostettu manuaali,jos joku jotain kuvaa sattuu tarvitteen,mutta tuo suomenkielinen olis kyllä mulle tarpeellinen,että onnistuuko tuollaisen saanti miten??
Kirjattu
Tero Pääkkönen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 126

« Vastaa #114 : Maaliskuu 21, 2018, 00:35:04 ap »

Onkos kellään tommosen stingerin etuvilkkujen varsia ylimääräisiä?
Tai voisiko joku mitata minkä mittaset sorvautan?????
Kun ei oo kun pelkät vilkun kuvut itellä....
Riippuu millaiset ne varret ovat? Mulla taitaa olla ylimääräisenä yksi pari isomman triplen varsia. Lieneekö sinne päinkään?
Kirjattu
Mika Törne
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 291

« Vastaa #115 : Maaliskuu 21, 2018, 15:39:03 ip »

Minä ostin piheyksissäni tarvike vilkut, että niistä mittaamalla ei välttis tule hullua hurskaammaksi. Mutta ei ne orkkis vikutkaan hirveän kalliita ole.

Tuolta löytyy huonolaatuiset räjäytyskuvat ja varaosanumerot, joilla on helppo hakea osia ebay ym kaupoista.
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm?q=suzuki-parts
Tuo suomenkielinen manuaali ihan A4 kokoa, että voin kyllä kopioida, kun saan aikaiseksi.

Edit: ei ihan pikaisella haulla löytynyt orkkis vilkkua..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2018, 16:08:25 ip kirjoittanut Mika Törne » Kirjattu
Mika Törne
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 291

« Vastaa #116 : Maaliskuu 24, 2018, 17:22:55 ip »

Sain kopioitua tuon suomenkielisen ohjekirjan.  Yritin skannata sähköiseen muotoon, mutta ei taidot piisaa eikä hermo opetella. Sehän olisi helppo, jos se olisi vaikka tässä näkyvillä, josta tarvitsijat saisi sen itselleen tulostettua.
Kirjattu
Heikki Salmén
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 182


Återfallsgubbe

« Vastaa #117 : Maaliskuu 24, 2018, 21:10:31 ip »

Muutaman kerran ennenkin olen suositellut katsomaan Hollannin pojan sivulta:

www.classicsuzukiparts.nl  Siellä näyttäisi olevan varastossa kahta eri mittaista vilkun vartta T125 malliin. Arvelisin, että lyhyempi eteen ja pidempi taakse?
Kirjattu
Pekka Lankinen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 848


« Vastaa #118 : Maaliskuu 24, 2018, 21:34:33 ip »

Tais olla niin, että ainakin T-250:n alkuperäiset etuvilkunvarret oli liian lyhyet Suomeen... Jos en ihan väärin muista?
Kirjattu
Mika Törne
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 291

« Vastaa #119 : Maaliskuu 30, 2018, 19:19:23 ip »

Muutamasta paikasta tuota tiivistettä metsästin, mutta ei löytynyt.
Ja netistä myös. Masinisti palstan kautta joku vinkkasi suoran linkin koko tiivistesarjaan, itse en vaan osannut laittaa oikeita hakusanoja, että olisi täsmännyt.

https://www.ebay.ie/itm/Suzuki-TS90-TS100-TS125-TC100-TC120-TC125-T125-K10P-Oil-Pump-Seal-Gasket-New-/302220071169?hash=item465db85101

https://www.ebay.com/itm/Suzuki-AC50-AS50-A100-AC100-AS100-B100-B120-FR80-F50-Oil-Pump-Seal-Gasket-New-/172257401450

Tuo ensimmäisen linkin sarja tuli tilattua.
Positiivista suht nopea toimitus.
Negatiivista paska laatu ja väärän kokoiset tiivisteet.. Eli turha ostos.
Kirjattu
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 [8] Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Japsipyörät  |  Aihe: Suzuki T 125 "lepakko" « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.929 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.