Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Toukokuu 28, 2018, 06:08:45 ap

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
Foorumin säännöt- Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.
179055 viestiä 13211 aihetta kirjoittanut 8030 jäsentä
Uusin jäsen: Timo Luukas Turunen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Entisöinti  |  Aihe: Kytkinkopan maalaus/maali
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kytkinkopan maalaus/maali  (Luettu 1838 kertaa)
Kentta Mikko
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 22

« : Helmikuu 13, 2018, 07:52:49 ap »

Mitä maalia olette käyttäneet kytkinkopan ym. muiden moottorin osien maalaukseen? Onko käytetty myös pohjamaalia? Lämpöhän voi nousta lähelle sataa astetta.. Kopat kuuluu olla kiiltävät mustat ja pyörä on Kawasaki GPz900r.
Kirjattu
ismo aaltonen
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 99

« Vastaa #1 : Helmikuu 13, 2018, 10:01:34 ap »

Moi

Moottorissa käsittääkseni kestää normi 2:k maali, mutta lakka ainakin sylinterissä alkoi kellastumaan pikkuhiljaa. Ajattelin maalata sivuposket Mastonin Car Rep 2k maalilla. Pitäisi speksin mukaan kestää 150 C astetta.Tää on kakskomponenttinen joka paukkupullossa ja ei kovetu kun vasta reagoi hapen kanssa joten purkkia voi käyttää uudelleen.Kestää myöa bensaa kun kuivuu viikon verran. Kesällä maalailin pikkuosaa ja olen tyytyväinen kun vielä vahingossa liuotinta roiskin maalattujen osien päälle kesti sen. Motonetti ainakin myy. Onko kellään kokemusta moottorin maalauksessa ???
Kirjattu
Pertti Rintamaki
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 314

« Vastaa #2 : Helmikuu 13, 2018, 10:47:43 ap »

Jos halavalla ja helposti haluaa, maali on AT vannemaali.
Vaikka ei mitään luvata, kestää jopa valurautasylinterissä ja kannessa. Pakoputken lähdöstä palaa pois.
Ekalla käynnistyksellä käryää tosissaan ja pehmenee, mutta jäähdyttyään on kuumanakin kosketuksen kestävä. On siis jonkinlainen köyhänmiehen polttomaali.
Kylmissäkin osissa pysyy hyvin ja on helppo huomaamattomasti paikata, jos jostakin kuluu pois.
Kiiltoaste kylmänä vastaa aika hyvin moottorin ja rungon puolikiiltävää. Kuumennuksen jälkeen sylintereissä melkein kiiltävä.

Tämä nyt on sitten juuri niitä juttuja, jota ei voi tehdä, mutta pitkällisen käyttökokemuksen perusteella voin suositella ainakin mustaa ja harmaata.
Kirjattu
Kentta Mikko
-
*
Poissa Poissa

Viestejä: 22

« Vastaa #3 : Helmikuu 20, 2018, 16:02:38 ip »

Moi

Moottorissa käsittääkseni kestää normi 2:k maali, mutta lakka ainakin sylinterissä alkoi kellastumaan pikkuhiljaa. Ajattelin maalata sivuposket Mastonin Car Rep 2k maalilla. Pitäisi speksin mukaan kestää 150 C astetta.Tää on kakskomponenttinen joka paukkupullossa ja ei kovetu kun vasta reagoi hapen kanssa joten purkkia voi käyttää uudelleen.Kestää myöa bensaa kun kuivuu viikon verran. Kesällä maalailin pikkuosaa ja olen tyytyväinen kun vielä vahingossa liuotinta roiskin maalattujen osien päälle kesti sen. Motonetti ainakin myy. Onko kellään kokemusta moottorin maalauksessa ???

Kävin ostamassa kyseistä maalia ja maalasin sillä moottorin kopat ym. muuta pikku sälää. Helppo maalata ja hyvä kiilto, mutta kuivumisaika on aivan tajuttoman pitkä. Maalasin osat launtaina ja vieläkin tosi nihkeät. Kuivumisaika on tosiaan tuon yhden viikon (+20). Toivottavasti kestää sitten käytössä roiskeita ym. mitä lupailee.  :-X
Kirjattu
Sivuja: [1] Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK ry Foorumi  |  Moottoripyörät  |  Entisöinti  |  Aihe: Kytkinkopan maalaus/maali « edellinen seuraava »
 

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi SMF 2.0.12 | SMF © 2011, Simple Machines
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.438 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.