Toppic
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Syyskuu 09, 2010, 11:45:15

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Haku:     Tarkempi haku
VMPK foorumin säännöt - Muista rekisteröityä omalla nimelläsi, nimimerkkirekisteröinnit hylätään.

117460 viestiä 18445 aihetta kirjoittanut 3708 jäsentä
Uusin jäsen: Marko Hiltunen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
VMPK.fi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: kaivataan kuvia ex-Eero Hilpinen TT-Sivarista
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: kaivataan kuvia ex-Eero Hilpinen TT-Sivarista  (Luettu 6594 kertaa)
jarmojalonen
-
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: Mies

« : Marraskuu 27, 2009, 11:37:53 »

MORO

Vihdoinkin kiitos rahoituksen järjestymisen saatiin potkaistua Eero Hilpisen rakentaman TT-sivarin rakentaminen käyntiin.Laitehan valmistui vuonna-68
ja oli Triumphin koneella.Eero myi pyörän Lainioille Lahteen jotka myöhemmin laittoivat siihen runkoon Sahscin koneen.Pyörästä on varsin vähän kuvia saatavana mutta jos joku olisi ottanut tämän lukijoista olisin kiinnostunut kopioimaan kuvat kun niistä näkee monta kohtaa rakenteluun.Kaikki kiinostaa
oli sitten kone mikä tahansa.
Pyörällä olisi tarkoitus ajaa imatran muistoajoissa ensi kesänä ajajina pari Satukangas-Merikanto.
T:Jarmo Jalonen  040-5952144
Kirjattu
Pekka Kärävä
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #1 : Marraskuu 27, 2009, 16:22:54 »

Moi Jarmo! Ellen nyt ihan väärin muista ,niin Lainion Reijo ei ajanut ikinä Sachilla. SaTukankaan Matin Pyörä oli mulla.Oli 2-pyttyinen ja kolmipyttyinen Sachs.Muistaakseni Reijolla oli Rumpan jälkeen Suzukin kone.Saatanpa löytää kuviakin? Soitapa kun kiireiltäsi ehdit..0405127684
Kirjattu
Pekka Kärävä
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #2 : Marraskuu 27, 2009, 16:25:42 »

Jarmo! Soita Reijolle Lahteen eli Lainion Akku ;)
Kirjattu
jarmojalonen
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #3 : Marraskuu 27, 2009, 18:10:53 »

MORO Pekka

Soitin Lainiolle tiistaina ja hän kertoi tossa rungossa ollen saschin koneen.Edelleen sillä sulasaari vaihdeaskilla varustettuna.Sitten he teettivät uuden rugon mihin istutettiin vesi pyssyn kone mutta se onkin jo toinen asia.
Soitellaan T:Jarmo
Kirjattu
Pekka Kärävä
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #4 : Marraskuu 27, 2009, 18:37:11 »

Voi olla??? Ostimme Satumatilta pyörän runkoineen 3-pyt.Sachs ,,jossa oli Nurmen Tanen tekemä laatikko,,oiskohan kysymyksessä sama vehje?? Siintä on mulla kuvia ja myös 2-pyttyisestä Sachista ,joka oli meillä n.v71-72.Sitä en muista mihin ne pyörät aikoinaan myytiin? Ettei vaan Lainiolle tai johonkin Imatran suuntaa ois menneet?? ???
Kirjattu
Juhani Saastamoinen
Lennu Jr.
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #5 : Marraskuu 27, 2009, 18:47:10 »

Tässä yksi kuva Matin Sachsista. Huomaa aerodynaaminen kate! LJr.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kirjattu
Pekka Kortelainen
-
*
Poissa Poissa

vpkorte

« Vastaa #6 : Marraskuu 27, 2009, 19:08:31 »

Jarmo Jalonen, rummunlyöjä , hienoa että Hilpis sivaria aletaan kunnostaan. V.Sulasaari ja T.Nurmi tekivät yhdessä niitä vaihdelootia, asuin aivan Sulasaaren naapurissa ja killinä siellä usein putsattiin Nortoneita. Tiedän missä lootan hammasrattaita on vieläkin, olin mukana kun niitä haettiin Vaissin pojalta. Kai niitä kuvia Hilpisellä on ?
Kirjattu
Pekka Kärävä
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #7 : Marraskuu 27, 2009, 19:26:24 »

Jarmo! Ajat varmaan tätä runkoa takaa? Löytyy netistä Kaken MP-sivuilta.Katso Väinölän niemi                                                       v.69.Pyörä oli 16"renkailla. Kaikki Sachit oli 10"renkailla.Toi Lennun kuvan pyörä on sama joka mulla oli ,eli 2 syl.Sachs, Katteet oli myöhemmin toisenlaiset ja sivarin-lokarissa oli tankki,mallia ankanpyrstö. Kolmipyttyisessä Matin vanhassa oli myös takapyörän takana tankki,,sekin oli ankanpyrsttömallia. ???                                     .
Kirjattu
jarmojalonen
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #8 : Marraskuu 28, 2009, 17:03:46 »

MORO PEKAT.

Eerolla ei ole kuvia kun Eero on enemmän rakentanut kun kuvannut.Laite on 16" pyörillä ja kuva väinölänniemeltä on luultavasti ko.laitteesta.
Paitsi tämä mun laite tulee olemaan ilman tota lasikuitu perää elikkä pienellä peltilokarilla.Laitteesta on pari kuvaa Myllymäen Tapsan tt-sivarit lehdessä.
Niin se Lainio muisti että tähän laitteeseen se sassi oli laitettu.
T:Jarmo
Kirjattu
Kari Karttiala
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #9 : Marraskuu 28, 2009, 22:35:45 »

Moi,
Tässä kuva Seppälänkankaan TT:stä numero 7 Hilpinen/Jaatinen 3 on Moskari/Sigvart 8 Rahko/Laatikainen ja 2 Calenius/Vesterinen
vitonen voi ilmoittautua jos tunnistaa itsensä.
Kirjattu
jarmojalonen
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #10 : Marraskuu 29, 2009, 13:45:54 »

Morjes Kari

Just tämä peli on kyseessä,vai oli altsu kyydissä.Tästä pyörästä oli pari kuvaa kevään -68 moottori urheilussa,Tapio Sunellin jutussa kylki vankkureista.
Nä vanhat kuvat on hienoa ajan kuvaa lisää tälläisiä näytille,myös vanhat varikko kuvat on hienoja katsella.
T:Jarmo
Kirjattu
Pekka Kärävä
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #11 : Marraskuu 29, 2009, 14:29:38 »

Moii! Millä systeemillä noita vanhoja paperikuvia voi siirtää tänne?Mulla ois niitä jokunen kappale 70-72 kisoista
Kirjattu
Kari Karttiala
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #12 : Marraskuu 29, 2009, 15:07:06 »

Moi Pekka
Jos sulla on paperikuvia ne pitää skannata digitaaliseen muotoon.
Olen kerännyt vanhoja sivarikuvia, tarvittaessa lähetät ne mulle lainaan arkistoin ja laitan nettiin.
Seppälänkankaan kisakuvat ovat Kari"Santtu"Laatikaisen arkistosta.
On tarkoitus jossain vaiheessa julkaista "suomen sivarihistoria" joko netissä tai omakustanne kirjana.
Kirjattu
Mika Komulainen
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #13 : Marraskuu 29, 2009, 16:06:33 »

Mulla on jossain kuvia Myllymäen Tapsasta Apparalla,pitäiskö ne toimittaa Tapsalle kun löytyy? Kun muistais kuka oli purkissa,Kaprali ehkä?Ovat värikuvia kyllä jostain 70-80 luvulta.
Kirjattu
Kari Karttiala
-
*
Poissa Poissa

« Vastaa #14 : Marraskuu 29, 2009, 16:13:41 »

Tässä pari harvinaisempaa Keimolan ekoista sivarikisoista 1967
Eturivissä 17 Satukangas/Merkanto

Hiltunen/Laatikainen takana hiillostaa Moskari/Sigvart

Ruotsalaisia pareja oli paljon mukana.
Kirjattu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 Siirry ylös Tulostusversio 
VMPK.fi  |  Moottoripyörät  |  Kilvanajo  |  Aihe: kaivataan kuvia ex-Eero Hilpinen TT-Sivarista « edellinen seuraava »

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
Veteraanimoottoripyöräklubi ry.
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.483 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.