Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 3006029 kertaa)

Elokuu 31, 2021, 19:34:59 ip
Vastaus #11565

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Levitän pari kolme kertaa vuodessa Solmaster AS40 liuotinpesuaineen, tai Bilthamber vaahtopesun pintaan ja pesen Kränzle 1152 TST painepesurilla.

Rouva on sitten aivan eri tarkka autonsa ulko- ja sisäpesusta, sekä vahauksesta, mutta hänellä onkin tuleva klassikko 2008 vuotinen e60, jolla on ajettu 48 tkm. Hänen autonsa pestään parin viikon välein ensin vaahtopesu/painepesu ja sen päälle pesukintaalla kahden ämpärin taktiikalla. Vahaus ja sisäpesu tehdään luonnollisesti muutaman kerran vuodessa.
Kahden pytyn loukussa.

Elokuu 31, 2021, 19:41:04 ip
Vastaus #11566

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Autojen pesu käsin on aika työlästä hommaa. Oon tässä pari viikkoa jo suunnitellut autojen pesua. Mutta kun välillä sataa ja rapa lentää, niin onhan se loppujen lopuksi aika turhaa työtä ne kun paskaantuvat kumminkin. Parin päivän päästä just samannäköisiä kuin ennen pesua. Taisin pestä autot viimeksi heinäkuun helteillä. Painepesurilla, pilteeman autoshampoolla ja harjalla.
 Pitäis varmaan nyt käyttää konepesussa kun ei tuosta hommasta taida tulla muuten valmista. Minkähänlaisia ne mahtais olla jos niihin ottaisi oikein sen juppipesun jossa on ne vahat ynnä muut litkut, niin että antaisikohan ne mitään suojaa maalipinnalle talvea vasten? Vahapurkki tarttuu vielä huonommin käteen kuin ne pesuvermeet.
 Syyshuollot. Taidan ulkoistaa. Jotenkin ei nappaa enää alkuunsakaan tuo autojen alla könyäminen. Tullut siitä hommasta joko yliannostus, tai laiskuus?

Elokuu 31, 2021, 20:25:23 ip
Vastaus #11567

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävinpä Mokkapirtissä, munkkikahvilla. Kun se oli tänään viimeistä päivää auki ja koska olin keväällä avajaisissakin, niin olihan mun nytkin siellä käytävä...  ;D 
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Elokuu 31, 2021, 20:29:16 ip
Vastaus #11568

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Tuomolle=Se on se vanhuus...

Pekalle=Näkykö pariskuntaa Kontio/Parmas...tahi sitä rastatukkaista höhheliä?

Ai niin..mitäkö tänään..."koronacapitolissa" tuli pyörittyä koko päivä..
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2021, 20:43:38 ip kirjoittanut Taito Nuutinen »

Elokuu 31, 2021, 20:55:37 ip
Vastaus #11569

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuskin te edes öljyjä ja jarrunesteitä vaihdatte ;D

En vaihda, vaan korjaamon asentaja vaihtaa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 31, 2021, 22:08:41 ip
Vastaus #11570

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuomolle=Se on se vanhuus...

Pekalle=Näkykö pariskuntaa Kontio/Parmas...tahi sitä rastatukkaista höhheliä?

Ai niin..mitäkö tänään..."koronacapitolissa" tuli pyörittyä koko päivä..
Niin justiinsa. Oon jo vanha ja laiska, tai muuttunut mukavuuden haluiseksi. Tarviikos sitä ihan kaikkia hommia puuhastella omin pikku kätösin jos ne hommat voi teettää jollain muulla?

Syyskuu 01, 2021, 07:51:34 ap
Vastaus #11571

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taito: Rähmämunkkeja näkyi, ei muita telkkarista tuttuja...  ;D
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Syyskuu 01, 2021, 09:48:40 ap
Vastaus #11572

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilen illansuussa tuosta ajeli pari
mopoukkoa- edellä meni punainen PappaTunturi- ja oliko se
jälkimmäinen jokin Solifeeri. Punavioletti oli.

Siis Myrskylässä tämän kesähovin vieritse.

Mahtoiko olla palstalaisia liikkeellä?

t. Markku

Syyskuu 01, 2021, 12:34:22 ip
Vastaus #11573

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Minäkin olen vanha ja välillä laiska sekä saamaton. Vaan se on kuolemansynti se laiskuus ni on vaan otettava ihtiään minun niskasta kiinni ja jaksettava painaa. Luoja ei laiskoja elätä, sanotaan. Pick upiin vaihoin jarrunesteet ja liimasin listan kiinni. Se olikin melkoinen viritys. Rimoista tehtävä pöngät ja kiiloilla kiristettävä vielä listaa painavan riman välistä että tulee kiinni kynnykseen. Kolme autoa olen pessy ulkoa ja imuroinu sisältä tähän mennessä ja viikko puolessa. Viime viikolla ajoin kaikki aitapensaat, kuskasin oksat mehtään, trimmasin ojat, leikkasin nurmikon ja pesin talon ikkunat ulkoa, imuroin talon. Kahteen autoon pitäs vielä jarrunesteet vaihtaa ja yhteen jäähytysnesteet. Taijan jättää renkaan vaihtosesonkiin. Pyörät on silloin irki valmiiksi.

Syyskuu 01, 2021, 13:04:23 ip
Vastaus #11574

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Vaikkei se kuulemma kannata mutta siitä huolimatta kun olin itselleni luvannut niin tänään vahasin tuon kulkimen,onhan sitä nyt helpompi ainakin pestä ja kiilää kuin papin k...i,huono puoli sitten se että meinaa silmät oikein nyrjähtää siihen tajuttomaan kiiltoon.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Syyskuu 01, 2021, 18:35:30 ip
Vastaus #11575

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tässä kun on tullut taas haalittua kaikenlaisia nikkaroitavia ja rakennettavia riesakseen, niin koittaa ees jostain päästä harventaa ylimääräisiä puhdetöitä. Vaikka niin on vannottanut itselleen että en hommaa enää yhden yhtä kiinteistö- tai asuntoprojektia, niin ei se päätös ole vaan pitänyt.
Autojen kanssa askertelu tökkii jo tosi pahasti.
 Pitää seuraavana muuttaa uuteen osakehuoneistoon ja hävittää kaikki työkalut helvettiin niin ei sotkeennu enää mihinkään eikä tuommoisiin hommiin. Yhden akkuporakoneen, ristikko avaimen ja tunkin vois jättää itselleen. Niillä pärjää?

Syyskuu 01, 2021, 18:51:45 ip
Vastaus #11576

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Traileriin kävelyramppia rakennan.

Syyskuu 01, 2021, 19:13:52 ip
Vastaus #11577

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla haettiin mopo huoltoon, takakummihan siinä ilman ilmaa. On vaan niin kova ettei jalaton mies sitä todennu, ja akkua kuluu ihan liikaa, panevat testeriin ja tuovat huomenna iltapäivällä jotta pääsen ajelemaan vielä kun aurinko paistaa.

Syyskuu 07, 2021, 20:06:52 ip
Vastaus #11578

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sahasin viisi tankillista puita.

Syyskuu 15, 2021, 11:36:50 ap
Vastaus #11579

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vihreä siirtymä...