Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 552084 kertaa)

Syyskuu 12, 2021, 14:37:29 ip
Vastaus #1650

Sami A Niemistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 13
Eilen oltiin ajamassa mopojen testiajossa. Kone saatiin käymään tortai-iltana. Perjantaina ehdittiin ajaa lyhyt koeajo ennen pimeän tuloa joten säätäminen jäi. Oli selvästi rikkaalla, mutta ei alettu pienentämään suutinta.

1:20h kohdassa hajosi kytkinkruunu, peltinen kuppi irtosi keskiöholkista. Vaihdettiin mukana ollut toinen kruunu ja ajo jatkui. 2 min ennen maalia tais hajota se vaihdettu kruunu, oire oli ainakin samanlainen.

Aika hauska peli siitä tuli. Jättöä ei mitattu oikein tarkasti, mutta se on luokkaa 50mm. Kääntyy vikkelään ja muutenkin vetelän rungon puolesta levoton ajaa. Kulki noin sataa, alkoi röpöttämään oikeastaan ennen kuin pääsi kunnolla piikille.

Syyskuu 12, 2021, 16:43:17 ip
Vastaus #1651

Olavi Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 151
Kilpailukykysen laitteen olit tehnyt. Harmi että kytkinkruunu petti, vaikka aika nopiasti sen vaihotta. Se tahtoo olla Tomoksen heikoin lenkki ja se pääakselin pitkä kiila, jota ensin arvelin. Meillä loppu ajot 8 kierrokseen. Vetäsi todennäkösesti roskan suuttimeen ja sitten laihalle. Ylemmästä männänrenkaasta oli pätkä lähtenyt pois ja lysti loppu siihen,no päästiin lähtemään ainakin ajoissa Oulua kohti.

Syyskuu 13, 2021, 00:16:21 ap
Vastaus #1652

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1865
https://www.elsberg-tuning.dk/nicobakker.html  Komu on päässyt Pakker tarinaan,piti katsoa Samin Tomokseen kytkin parannusta mutta aika pitkälti käyttivät kampiakselin päässä kytkintä,varmaan niissä viimesissä eri kone ja normi kytkin                                       
https://photos.google.com/albums vieläkö noi näkyy                                                                                                                   
http://www.cold-war-racers.com/tomos.html                                                                                                                             
http://www.okriders.net/tomos.htm
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2021, 20:39:00 ip kirjoittanut juha p salonen »

Syyskuu 13, 2021, 10:00:07 ap
Vastaus #1653

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1865
https://www.muzej-motociklov.com/competition-motorcycles?page=2  museo pyöriä                                                                     
https://www.geocities.ws/lucfoekema/SpecialParts.html  oisko tuola käyttökelposta tietoo,hurjasti kiihdyttelee Luc Fokoema---kertausta                                                                                                                                                                               
https://www.youtube.com/watch?v=Fe9jgryFbnI
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2021, 10:08:53 ap kirjoittanut juha p salonen »

Syyskuu 14, 2021, 12:25:19 ip
Vastaus #1654

Sami A Niemistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 13
Kaksi kytkinkruunua meni samalla lailla. Frcomoto myy CNC kruunua mutta sitä ei ole nyt varastossa.

Tulppa oli sulanut ja männän reunaakin vähän nakutus nakertanut. Vipana ajanut sanoi että toimi ihan normaalisti.
8 ngk tais olla liika kuuma vaikka rikkaalla kävikin..? 9 ei kotona käytellessä kestänyt kastumatta.

Syyskuu 14, 2021, 13:07:10 ip
Vastaus #1655

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1865
kerkisitkö puristus suhdetta mittaamaan miten paljon,eikö se liika kantti sulata tulpankin? entä sellanen tulppa jossa elekrodi sisemmällä  oliko kytkin keskiö ja rumpu tyssähitsattu alunperin,voisko ehjää vahvistaa hitsaamalla lisää tukea

Syyskuu 14, 2021, 14:06:31 ip
Vastaus #1656

Sami A Niemistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 13
Kantti jäi kiireessä mittaamatta. Squishin säädin 0.50mm. Palotila on pieni ja tulppa tulee tosi lähelle mäntää. Voi olla vaikka 15.

Normaalin näköinen hitsi tuossa näyttäis olevan, osa saumasta sorvattu pois. Varmaankin mahtuis hitsaamaan paksummin päälle.


Lyhyt elektrodinen tulppa vois olla hyvä. Näistä lyhytkierteisistä 14x12,7 tulpista tuntui olevan huonosti valikoimaa. Ignitech vielä tykkäis että olis vastuksella.

Syyskuu 15, 2021, 09:43:53 ap
Vastaus #1657

Sami A Niemistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 13
Syy nakutukseen löytyi. Metalliepoksi josta olin rakentanut huuhtelun ulkonurkan oli lähtenyt painumaan ja tänne oli tullut imuvuoto. Epoksit oli muuten pysynyt muodossaan, mutta kohdat joihin puristunut 0.8mm alatiiviste pääsi painamaan oli lähtenyt lämpöisenä painumaan.

Syyskuu 15, 2021, 11:20:03 ap
Vastaus #1658

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1865
uskaltaako tigillä vetää vai vääntyykö,alumiini lätkän ruuveilla liittäminen jos tilaa ruuveille ja epoxi väliin on yksi mahdollisuus                           
oliko sulla mitä epoxia,devcon on ainakin kelvollista ja jb-weldiä joku oli käyttänyt,tallilla vielä jotain mutta en muista nimeä                 
https://www.nescotech.ee/168eng.html  tätä sielä tallilla https://www.xtrack.nl/en/weicon-c-liquid-aluminium-high-temperature-resistant-epoxy-500-gram  oli täälä Tamperella ehkä puolet kalliimpaa sillon kun ostin
 
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2021, 11:36:05 ap kirjoittanut juha p salonen »


Syyskuu 21, 2021, 23:18:14 ip
Vastaus #1660

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1865

Syyskuu 22, 2021, 10:04:57 ap
Vastaus #1661

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 802
  • Kawasaki A 1 R
   Classic Racerissa on hyvä juttu  Sanvenero gb 500 /4 ,ja on myös netissä hyvä historia ky. pyörälle tehty 3 kpl. Erkki

Syyskuu 22, 2021, 21:05:14 ip
Vastaus #1662

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1865

Syyskuu 23, 2021, 17:31:27 ip
Vastaus #1663

erkki itävuori

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 144
Tuommoinen Sanvenero 500 oli viime tammikuussa palaneessa alppimuseossa. Saatiinko pelastetuksi, vai jäikö liekkeihin kuten suurin osa, jotain 200 pyörää?