Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Ostetaan / Weber cucciolo suutin
« Uusin viesti kirjoittanut Atro Jaako tänään kello 11:46:49 »
Weber 14 MFM tai MFC malliin käyvä suutin.
Koko 50 ja 60 tai siltä väliltä.
Käytetty esim Ducatin ja Motomin moottoreissa.

YV tai 040-8294223

AJ
2
Mopopalsta / Vs: Tiger aqua käynnistyspolkimen jousi
« Uusin viesti kirjoittanut Miksu Suokku tänään kello 08:45:13 »
Eikö kukaan ole vaihtanut jousta?
3
Mopopalsta / Vs: Isolohko puhallinjäähdytteiseen tunturiin
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Pohjanpelto tänään kello 08:31:23 »
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&u=https://www.rexxysmopeder.se/portningensABC.htm  ruotsin käännöstä,hurjia asteita noissa taulukoissa,mulle riittäis huuhteluissa 130 ja paossa 190 noilla pääsee jo pitkälle jos muut edellytykset on kunnossa,yleensä vähemmän on enemmän
Joo noi 130 huuhteluille ja 190 pakoaukolle on järkevät ylärajat ja silloinkin on kone (4-vaihteinen) jo sellainen että alavääntöä ei juuri ole jos kyseessä ei ole läppäventtiilimoottori vaan mäntäohjattu imupuoli. Itsellä noi on kanssa rajoina, mutta sattuneesta syystä siinä yhdessä sylinterissäni on huuhteluajoitus 135 astetta, koska siinä oli alunperinkin korkeat huuhteluaukot ja sylinteriä korotettiin että pakoajoitusta saatiin lisättyä 185 asteeseen. Meinaan jossain vaiheessa vielä nostaa pakoaukkoa 1 millillä jolloin pakoajoitus on noin 192 astetta minkä yli en mene. Toi 190 astetta on erittäin hyvä kompromissi mutta vaatii jo oikeasti toimivan tehoputken jne.
4
Yleistä keskustelua / Vs: Akku kauppaan
« Uusin viesti kirjoittanut Urpo Laine tänään kello 08:29:32 »
Akku kauppoille olisi mentävä ja sakujen sivuilta lueskelin kuinka kilvan kehuvat panasonigin agm-akkuja.Minä tietysti halusta testaisin samaa, ja tuollaisen löysin https://www.suomenakut.fi/akut-ja-paristot/power-plus-agm-akku-6v-45ah-70x47x101-107-terminal%3Af1-48mm/p/2105/#description
Tuo luultavasti sopisi pyörääni. Mutta sitten se kysymys, miksi näiden tämän mallisten akkujen käyttökohteissa ei mainita prätkää lainkaan? Kyllä kaikki muut härvelit mainitaan. Tietysti nuo navat on laatta malliset, mutta voihan ne modifoida.

Ihan vaan arvaan että kyseessä on pyörä, jossa ei ole sähköstarttia ,akkua tarvitaan vain ajon aikana ja se voidaan asentaa pystyyn ja pysyykin pystyssä. Silloin ei tarvita myöskään hyvää syväpurkauksen kestoa eikä ison starttivirran antokykyä eikä ylösalaisinasennettavuutta. Ei agm eikä geeli tietysti haitaksikaan ole. Ja lattaliittimet  riittää noilla virroilla, kun kunnolla asentaa.

Itellä on kiksistartti MotoMorinissa 12V 2Ah geeliakku kyljellään, aivan oikea valinta, kun muut ei mahdu koteloon. Ja valot on siis modattu akkusähkölle.
5
Yleistä keskustelua / Vs: Akku kauppaan
« Uusin viesti kirjoittanut hannu Lahtinen tänään kello 07:51:11 »
Mulla on BMW:ssä akun kyljessä tussilla kirjottamani vuosiluku 2007 jollon sen oon hankkinu. Ilosesti pyörittää boxeria edelleen. Akun merkki on Varta.
6
Yleistä keskustelua / Vs: Mitä tuli tänään touhuttua
« Uusin viesti kirjoittanut Taito Nuutinen tänään kello 07:40:57 »
On siellä haaskalla sentään muitakin. Ja Tatu pentele-näpit
irti Pukkilan lavasta! ;D
t. Markku

Ei se ny niin salainen se Kovasimen tietolähde..taitaa sen tietää myös Putin...Ja sitä paitsi aika kevyen eväin voideltavissa.. :laugh:
Ja Pukkilan lavalle miulla on "Mantereen" testamentti-oikeus"...
Ja jotta pysytään topiikissa niin=
Tänään tuli täytettyä oravien syöttölaite..variksen penteleet olivatte taas tyhjentäneet sen viimeistä murua myöten..
7
Yleistä keskustelua / Vs: Akku kauppaan
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Juusela tänään kello 07:33:52 »
Moro

On ilmeisesti niin että pyörien määrä vaikuttaa akun kestoon,kun kakspyöräsissä akku kestää vuoden ja mulla kolmipyöräsessä jonka olen ostanut viikon päästä viisi vuotta sitten akku kestää edelleen ja nelipyöräisissä vielä kauemmin.
Olen joutunut Spyderin akkua keväällä ennen käyttöönottoa lataamaan,siellä on sellaisen muovin takana etutavaratilassa samanlaiset "navat" mitä autoissa on konehuoneessa joihin voi laturin hauenleuat kytkeä,toisaalta en edes tiedä missä sen keksinnön akku sijaitsee eli en ole akkua sen paremmin huoltanut.
Täytyy koputtaa puupäätä kun tällaista kirjoittaa ettei se akku simahtaisi ihan just.
8
Yleistä keskustelua / Vs: VMPK:n eduskuntavaalit
« Uusin viesti kirjoittanut Teemu S. Lindfors tänään kello 07:30:12 »
Analyysi: Keskustan kansanedustajista tippuu 14 eduskuntavaaleissa 2023
https://www.seinajokinen.fi/keskustan-kansanedustajista-tippuu-14-eduskuntavaaleissa-2023/

Mukavasti kirjoitettu juttu...😁 Syytä kuitenkin lukiessa pitää mielessään, että Seinäjokinen-lehteä julkaisevat Sami Kilpeläinen ja Piia Kattelus-Kilpeläinen. Persulaisia, ainakin jälkimmäinen. Vaikuttivat vissiin siinä Paavo Väyrysen kansalaispuolue-virityksessäkin.
9
Yleistä keskustelua / Vs: Akku kauppaan
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin tänään kello 07:06:01 »
Akut- kuten ruohonleikkurin happoakku- sen
säilytän kylmässä kiinni koneessa toinen piuha
irti.

Talvella lataan pari kertaa- ja kyllähän nuo pruukaa jonkun vuoden
pelata,vaikka halpa-akkuja ovatkin.

Sama kesäauton akussa- lataus pari kertaa talvessa...

Noista hyytelöakuista en osaa sanoa- en ole puuttunut niihin.

t. Markku
10
Mopopalsta / Vs: Isolohko puhallinjäähdytteiseen tunturiin
« Uusin viesti kirjoittanut jarkko heikkilä tänään kello 06:50:17 »
Taidetaan tarkoittaa tätä?
176-182: Gives weak power under 5K, good power at 7K, and will rip from 8K up peaking from 9K up to a 10.2K-11.2K RPM range.
183-187: Gives no power under 5.5K very weak upper mid range, some power at 7K, good at 8K, starts to rip from 9+K, pulls to the 11.5K-13.5 RPM range.
188-198: Very limited use. Almost no torque with a narrow high high RPM power band at Pro use racing high revs.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10