Sillanpäälle:
Ne korkeet eli yleisimmin Firestonen Vintage gummit on ihan hyvät ajaa, kun muistaa mitä on alla. Ja ne kestää ihan perkeleen hyvin, tämä on mun kokemus, ja tasaista vauhtia voi pitää yli 140 kokoajan eli pitkään eikä renkaat pauku/räjähdä. Testattu kenttäolosuhteissa.
Wrenchmonkeen pyörät on kyllä tehty ajoon. Tulee vaan vähän kippurampi ajoasento. Taitaa olla tossa sama juttu kun jotkut ei tajua choppereitakaan, eikä sitä ajoasentoa. Kippuramuna-ajoasento, joko pää edellä tai ei on maailmalla tietyissä rakentelupiireissä hyvinkin yleinen.
Yleisesti:
Jos haluaa ajaa kaupan vessalla, ja kovin kustomointi mihin ryhtyy on peilien vaihto.....ei kai sit voikkaan tajuu
Mistäs minä mitään tiedän... Näytti vaan että jos istuimen ja jalkatappien välinen korkeusero pienenee, istuinpaikkaa siirretään vähän taakse ja siirretään tankoa hieman eteen ja reilusti alas, saadaan asento jossa ollaan vähän niinkuin linkkuveitsi, eli reisien ja yläkropan välinen kulma "tiukka", polvet vähän ylhäälläkin, joten ottaako kyynärvarret polviin esim risteysajossa, ja miten se kyyry ajoasento yhdistettynä lähes toppaamattomaan satulaan ja olemattomaan jousitukseen sitten tuntuu yli kilometrin matkoilla esim selässä? No, rattorinpyörät pehmentää kyytiä
Voi olla optinen harhakin, ja onhan meitä eri mittaisia ja eri mittasuhteilla. Mutta jos katsoo ihan vaan kuvasta niin tuossa laitteessa olisi ehkä etua jos jalkatapit olisivat taaempana. Ihan vaan ajamisen kannalta. Tyyli ja muoti-ilmiöt sitten ovat toinen juttu, eikä mukavuuskaan aina tärkeintä ole. Mutta jos mukavuudesta ottaa jotain pois, pitäisi ainakin minun saada lisää ajettavuutta tai edes tehoa
Mutta makuasioitahan nämä on, minä olen enempi sellainen "toiminta määrää muodon"-tyyppi.
Chopper-ajoasento näyttää ihan mukavalle, kunhan ei kahvat ole olkapään tason yläpuolella. Mutta miten sitten joku saappaanpohjat edellä ajettava pitäkeula missä kuski ei saa kunnolla painoa jalkatapeille, käyttäytyy esim mutkassa olevassa heitossa? Eihän ne juu mitään motorossipyöriä ole, mutta sellaista yleistä maantiekelpoisuutta Suomen oloissa tarkoitin sillä että pyörä on "ajoon tehty" vs show-laite.
Mutta kuten sanottu, kaikki tuo on omaa arvelua, en ole tuollaisia koeajanut. Ihan vaan klassisen muotoisilla 70-luvun alun peruspyörillä olen pörrännyt ne vähät kilometrit mitä tähän mennessä on kertynyt. Peilitkin on MR-pyörässä orkkikset. Vähän rakennellumpi laite on vasta tekeillä... Ja vähäisen kokemukseni sekä pyörän rungon(kin) pienen koon takia juurikin ajoasento on se mitä on nyt joutunut miettimään. Ja miettimään on ehtinyt sen takia kun itse rojekti ei juuri etene muiden hommien takia