Kirjoittaja Aihe: Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia.  (Luettu 393209 kertaa)

Syyskuu 17, 2021, 22:42:10 ip
Vastaus #3075

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kai tuo meitä - tavallisia ihmisiä - koske?  Sitä paitsi on tärkiämpääkin pohtimista, niiko se mariinin reppu...

Syyskuu 17, 2021, 22:48:23 ip
Vastaus #3076

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Ei niin, kun meillä tavallisilla ihmisillä on jo työaikana kerätty sen verran tuottoa ja tuloa, että mahdollinen eläke on vain lisuke.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 18, 2021, 04:33:49 ap
Vastaus #3077

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Miksi meiltä ei kerätty enemmän eläkeveroa, no herrat oli laskeneet ne ihan oikein aikoinaan mutta nyt iso osa nuuorista onkin sairaseläkkeell ku ahdistaa ja sossusta saa samanverran rahaa ko lojuu sohvalla. Sama juttu sotaveteraaneilla joita ei juuri ole mutta järjestöllä on kiinteistöjoita ja kova palkkasia ukkoja jotka ei ole edes pyssyyn koskeneet. Oikea veteraani ei pääse edes asumaan inhimillisesti, kyllä me ollaan hirviö hallituksen alla.

Syyskuu 18, 2021, 08:50:40 ap
Vastaus #3078

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minnesotaveteraaneista ei vielä ole puhuttu mitään....saa nähdä, koska heitä aletaan muistaa ::)

Syyskuu 18, 2021, 13:20:16 ip
Vastaus #3079

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Tai soteveteraaneista...

Se parkkipaikkavero jos tulee niin siinä kohtaa kyllä alan vahvasti harkitsemaan työssäkäynnin mielekkyyttä ja muutamaa muutakin asiaa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 20, 2021, 10:52:28 ap
Vastaus #3080

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Työriitojen nykyinen sovittelumalli ei ehkä riitä, kun työehtosopimuksia tehdään yhä enemmän paikallisesti yrityksissä.
Jos alalla sopimuksia tehdään yhden sijasta monia kymmeniä, riidatkin lisääntyvät. Akava, JUKO ja YTN haluavat sovitteluun laajoja uudistuksia.

https://yle.fi/uutiset/3-12103231

Ollaan taas semmoisen lähtöviivalla, että vähän hirvittää, ei nyt niin itseni puolesta, mutta minun jälkeen työelämässä jatkavien puolesta.
Niin työnantajien kuin duunareiden.

Pari askelvirhettä ennen pomppua, niin paikallisesta sopimisesta voi tulla loputtomien riitojen tanner, jonka laskun maksaa lopulta veronmaksajat.

Syyskuu 22, 2021, 21:09:15 ip
Vastaus #3081

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Jossain on firmoja, jolla on reilusti enemmän velkaa kuin suomella...

Viikon verran maailman pörssejä vavisuttanut kiinalainen rakennusjätti onnistui tänään maksamaan osan koroista, joita noin 300 miljardin euron velkavuori sille nakuttaa.
https://yle.fi/uutiset/3-12110476

Syyskuu 27, 2021, 19:30:06 ip
Vastaus #3082

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Annatteko onnen liukua ohitse vai haluatteko hyvän ja turvallisen tuoton sijoitetulle pääomalle.
Minä sijoitin 10 000€

Tuohivirta-hanke houkuttelee ihmisiä sijoittamaan Sodankylään perustettavaan kaivokseen.
Sijoittajille kerrotaan, että alueelta olisi löydettävissä kultaa, palladiumia ja muita arvometalleja arviolta 20 miljardin euron arvosta.

https://yle.fi/uutiset/3-12078351

Kohumiljonäärin Tuohivirta-yhtiö lupaa kaivoksen Lappiin, oman kryptovaluutan ja "vapauden tasavallan" – tarkistimme hurjat väitteet, pohjaa on vähän

Hankkeen vetäjä Kari Wahlroos väittää hankkineensa kaivokseen jo jättirahoituksen, mutta siitä ei ole mitään merkkejä. Wahlroosin puheissa vilahtelevat kansainväliset kumppanit, kryptovaluutat ja lohkoketjut, mutta totuuspohja on Ylen selvityksen perusteella hatara.

https://yle.fi/uutiset/3-12112280

Syyskuu 27, 2021, 19:58:29 ip
Vastaus #3083

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Pitkän linjan pisnesmieshän tuo kaima on, oli osallisena jo Jussilan(?) ternimaitokoij... liiketoiminnassa.

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000001394837.html

Sittemmin kahvikapseleita, kauneudenhoitotuotteita, olikohan WinCapitaa... Suurten hankkeiden mies!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2021, 20:05:11 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

Syyskuu 27, 2021, 20:11:32 ip
Vastaus #3084

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Omalla tavallaan melko ihailtavan sitkeä heppu-ideoita piisaa.

Tosin liikeideana näemmä on siivota tyhmiltä rahat pois...

Oma into kun piisaa hädintuskin muutaman sähköjohdon vetämiseen
Cezetaan- ja työuran suurin saavutus 1 tehty kikypäivä. Ja siitäkään
en saanut lantin puolikastakaan itselleni.

t. Markku

Syyskuu 28, 2021, 08:34:44 ap
Vastaus #3085

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla

Jos on miljonääritittelin saanut, sama millä konstein ja on edelleen vapaalla jalalla, niin hatun nostoinen suoritus.
Jos me ollaan parempia kuin ko. henkilö, niin miksi emme ole miljonäärejä tai miksi piilottelemme sitä...

Syyskuu 28, 2021, 09:07:32 ap
Vastaus #3086

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit

Jos on miljonääritittelin saanut, sama millä konstein ja on edelleen vapaalla jalalla, niin hatun nostoinen suoritus.
Jos me ollaan parempia kuin ko. henkilö, niin miksi emme ole miljonäärejä tai miksi piilottelemme sitä...

Melko kyyniset näkemykset mummiälestä. Itte nyt en itteeni pidä muita parempana, mutta jonkinmoinen kunnia-asia ollut mulle se että en ketään kuseta. Tai että ihmisen ”paremmuus” tarkoittaisi että tulisi miljonääriksi. Saati että miljonääri olisi jotenkin ”parempi”. Kusetetuksi olen toki tullut monesti, mutta kun ikää ja kokemusta karttuu niin nekin kerrat harvenevat pikkuhiljaa.

Ei nouse mun hattu, mutta meitä on moneksi ja onhan noilla ”kohuliikemiehillä” omat hännystelijänsä tietenkin. Raasut yrittävät josko ”glooria” tai vauraus jotenkin tarttuisi vaatteisiin tai jos jotain murusia sattuisi varisemaan alfan suupielistä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2021, 09:12:27 ap kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

Syyskuu 28, 2021, 09:13:01 ap
Vastaus #3087

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Voi olla kyyninen mielipide.
Ei ko. herraa arvosta pätkääkään, kuten en arvostanut sitä aiemmin mainittua ternimaitokoijaria.
Vaikka ei arvostusta henkilölle heru, niin ei se tarkoita sitä, etteikö henkilön sisukkuutta, periksiantamattomuutta ja halua yrittää uudestaan voisi ihailla.
Moni olisi voinut lyödä hanskat tiskiin mennä tekemään hidasta hiipumista päivätöihin.

Syyskuu 28, 2021, 09:18:02 ap
Vastaus #3088

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Kieltämättä joo, siinä mielessä olet kyllä ns jäljillä, että olen itsekin joskus pohtinut että minkälaista olisi olla jokseenkin häikäilemätön tyyppi, ilman empatiaa, omaatuntoa ym rasitteita. Just kun on jotain oman elämänsä ”trumppeja” katsellut. Olisiko elämä helpompaa kun voisi rauhassa ilman tunnontuskia kahmia ja kusettaa, huutaa kovimmin ja julistautua voittajaksi tilanteessa kuin tilanteessa? Nauttia ”työnsä” hedelmistä täysin rinnoin, vaikka ihan kaikki ei päivänvaloa kestäisikään, tai että joidenkin toimien kannalta pitäisi erikseen pohtia että menikö nyt ihan laillisesti? Ja niissä laillisuuspohdinnoissakin lähinnä päällimmäisenä että voiko tulla itselle seuraamuksia, ei niinkään se että menikö ”oikein”.

Onko sillä, jolla on miljoonia, ja joka koko ajan kahmii lisää, helpompaa tai kivempaa, kuin sillä jolla on vähemmän, mutta tarpeeksi?

Siinä sitä pohdittavaa syysaamuun :)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2021, 09:22:45 ap kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

Syyskuu 29, 2021, 09:23:50 ap
Vastaus #3089

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Lisää sijoitusuutisia.
Onko tämä toistaan uskottavampi?

Startup-yhtiöiden rahoittaja Lifeline Ventures kertoi tänään perustaneensa uuden yhtiön, joka suuntaa heti ensi töikseen pörssiin.

Siis aivan ensi töikseen.

Lifeline Spac I kerää pörssisijoittajilta rahaa ennen kuin yhtiön toimialakaan on selvillä.
Uuden yhtiön ainut tehtävä on hankkia osakeannilla rahat ja etsiä sopiva yhtiö ostettavaksi.

https://yle.fi/uutiset/3-12118686