Kirjoittaja Aihe: kymcosta katosi kipinä 5:den vuoden seisonnan jälkeen ?  (Luettu 5361 kertaa)

Lokakuu 03, 2022, 17:57:14 ip
Vastaus #45

kai kurki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 24
Olen ostanut mopon 79-vuotiaalta liikunta rajoitteiselta mies henkilöltä ajosta jääneenä!?.ei pystynyt enään ajelemaan 2-pyöräisellä ja oli ostanut itselleen 4-pyöräisen" koppi"mopon.ja mopolla todellakin ajettu vain n.4500km ja huollettu merkkiliikkeessä.ja jätetty liiteriin. jossa oli 5-vuotta majaillut. joten ollut käytössä vain kolmena vuotena.siksi oletin mopon olevan kunnossa akkua lukuunottamatta.joten eipä sitä kaupanteko hetkellä tullut edes mieleen yrittää käynnistää.koska hän vakuutti sen olevan priima kunnossa.mutta jotainhan seisonnan aikana on tapahtunut!!.t.kai.

Lokakuu 03, 2022, 21:58:32 ip
Vastaus #46

heikki fors

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 594
  • mc bloodsuckers
itse koittaisin niin että tilkka bensaa tulpanreiästä sisää ja uusi tulppa paikalleen,ja koittaa mitä tapahtuu
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2022, 08:25:54 ap kirjoittanut heikki fors »

Lokakuu 04, 2022, 02:27:14 ap
Vastaus #47

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 213
Kain skootteri on varmaankin ollut kunnossa ostettaessa . Kysyin siksi , kun myyjä saattaa toisinaan yrittää huijata . Vaihdoin pari yksityisviestiä Kain kanssa , ja ilmeni , että johtojen värit eivät aivan täsmää . Osaava mekaanikko pystyy kyllä  siitä huolimatta pikaisesti mittailemaan löytyykö Boksin liittimestä tietyt asiat . Eikö siellä olisi jotain moottorisahakorjaajaa tms. , joka voisi auttaa , kyse ei ole monimutkaisesta laitteesta .
Kain mittarin käyttö on hieman epävarmalla tasolla , joten en oikein osaa enempää auttaa . Tuota Heikin ohjetta kannattaa kokeilla , jos hörähtää , niin Kaille on sattunut jonkinlainen työvirhe , kun kipinää on kokeiltu .
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2022, 05:41:25 ap kirjoittanut Harri Valtari »

Lokakuu 04, 2022, 07:12:17 ap
Vastaus #48

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1870
Kliineriä ilmanputsariin, niin kyllä lähtee, jos kipinä tulee.
5v seisomisen jäljiltä on aika varmaa, että kaasarissa on vähintään tyhjäkäyntisuutin tukossa.
Usein on myös pääsuutin tatinaa täynnä.
Jos kliinerillä, tai tulppapensalla lupaa, ei saa pensaa.
Kaasarin putsaus jokatapauksessa ja tyhjäkäyntisuuttimen rassaus teräsharjan karvalla....puhaltamalla ei aukea.


Lokakuu 04, 2022, 10:47:56 ap
Vastaus #49

kai kurki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 24
Kyllähän se pensahuikka suoraan tuli ensimmäisenä mieleen. ja kun ei luvannut yhtään .niin seuraavaksi tuli kipinä mieleen.tulppa irti ja tulpan runko maihin.ei mitään kipinää.?tankin toki olin heti tyhjentänyt vanhasta pensasta ja uutta 98 oktaanista tankkiin.sitten uusi tulppa ohjekirjan mukainen.ei kipinää.starttausten jälkeen pensa kyllä tuoksuu mutta ei käynnisty.nämä kaikki muistui poikavuosilta mieleen.sitten kynälampulla mittaamaan mihin tulee virtaa ja mihin ei.virtalukkoon tulee ja lähtee?ainakin eteenpäin .cdi johto irti ja kahteen napaan tulee virtaa.toiseen vähän heikommin.?yleismittarin mukaan . jota tosiaankaan en kyllä täysin osaa käyttää.enkä tiedä mitä arvoja minkin pitäisi näyttää no mutta jotain eloa näissä edellämainituista mittauskohteista löytyy.mutta puolalle tulevaan ja lähtevään johtoon ei minkäänlaista elonmerkkiä havaittavissa eikä tulpanjohdosta mitään elämää.ei mittari näytä mitään lukemaa missään asennossa?ja uuden akunhan ostin heti myyjän sanottua mopon seisseen 5-vutta.tokihan ensin koitin vanhaa latailla.mutta eihän tuo henkiin herännyt .ja kaasutinta en kyllä ole vielä tutkinut ja varmaan ne suuttimet täytyy kyllä putsata niin kuin edellisissä kirjoituksessa mainittiinkin.kiitos.täytyypä vielä tutustua näihin uusiin ja miksei myös edellisiin vinkkeihin aina niinä hetkinä kun kunto sallii.sillä olen aika huonossa hapessa tällä hetkellä ja onneksi se hoitaja lakkoilu päättyy,josko pian pääsisi oyssiin leikkaukseen.kiitos taas kerran ajatuksistanne. t kai.

Lokakuu 04, 2022, 13:52:44 ip
Vastaus #50

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11571
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2022, 16:09:45 ip kirjoittanut markkukovasin »

Lokakuu 04, 2022, 14:35:36 ip
Vastaus #51

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4496
Moro

No jos se on nelari niin siellä vois olla öljymäärän tunnistin joka voi olla särki ja on kai varmasti tutkittu ettei ole niitä seisontatuki ja kytkinkahva / jarrukahva katkasijoita.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Lokakuu 04, 2022, 14:47:52 ip
Vastaus #52

tapiovuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
En tiedä , aikooko Kai mennä tilailemaan osia.
Tuo Markun mainitsema CDI , ei siis sovi Kymco Agility City skootteriin . Halvin suomen nettikaupasta löytämäni  on 45 €.
Tässä Kymcossa ei ole öljymäärän tunnistinta
Kai on kertonut tuolla edellisillä sivuilla , että sivujalassa ei ole kytkintä , ja kipinää ei tule myöskään polkukäynnistyksellä , jolloin jarrukahvaa ei tarvitse painaa.

Lokakuu 05, 2022, 11:08:14 ap
Vastaus #53

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 213
Nuo jarruvalokytkimet eivät liity mitenkään sytytysjärjestelmään , ne ainoastaan katkaisevat herätinvirran kulun startin solenoidilla . Jos startti pyörii rivakasti , niin tulee myös kipinä , mikäli paikat ovat kunnossa . Kai  ei tarvitse kytkentäkaavioita , vaan henkilön joka osaa käyttää yleismittaria . Viidessä minuutissa selviää jo paljon , karkeat ohjeet on tuolla aiemmin . Jos terveys antaa myöten , Kai voisi vielä kokeilla ottaa tulpanhatun irti johdosta , sitten johto lähelle venttiilikoppaa ja kaveri starttaamaan . Jos kipinä iskee , niin vika on löytynyt . 
Olen ajatellut , että voin lähettää Kaille sytytyspuolan , johdon , tulpanhatun sekä tulpan . Tuossahan on se yleisin moposkootterin puola . Kokeilen vielä varmuuden vuoksi toiminnan . Sen kun iskee kiinni , niin pääsee ainakin eteenpäin . Ei maksa mitään . 

Lokakuu 05, 2022, 23:10:00 ip
Vastaus #54

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 213
Ei kannata pahastua . Oma töksäytys johtui siitä , että nuo jarruvalokatkaisimet ovat Kain mukaan kunnossa . Lisäksi kytkentäkaavion luku vaatii hieman perehtyneisyyttä , jota tässä tapauksessa ei ole , kun yleismittarin käytössä  on haasteita . Myöskin CDI-boksi on 8-pinninen .


Lokakuu 07, 2022, 19:16:20 ip
Vastaus #55

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 213
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2022, 11:51:29 ap kirjoittanut Harri Valtari »

Lokakuu 15, 2022, 13:09:23 ip
Vastaus #56

kai kurki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 24
No nyt on tullut projektiin ainakin 2-3:n kuukauden tauko ,johtuen isosta vatsaleikkauksesta,joten on aika kiittää kaikkia minulle vinkkejä antaneille herroille,ja tutkin asiaa sitten käymällä koko arsenaalin läpi,  mitä minulle annoitte,ja erityinen kiitos harrille! joka on minua jaksanut tukea ja auttaa aidosti ongelmassani.palaan tervehdyttyäni asiaan halusitte tai ette t Nivalan vaari kai kurki.kiitos!