Kirjoittaja Aihe: Mp-vakuutuksista  (Luettu 151860 kertaa)

Lokakuu 10, 2018, 18:53:29 ip
Vastaus #240

tapiovuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
Kukin tavallaan ! . Jos haluaa ajaa vain 1 kk. kesässä. Silloin mielestäni , ei kannata omaa moottoripyörää / mopoa omistaa.

Lokakuu 10, 2018, 21:14:59 ip
Vastaus #241

jussi koskinen

  • Vieras
Kukin tavallaan ! . Jos haluaa ajaa vain 1 kk. kesässä. Silloin mielestäni , ei kannata omaa moottoripyörää / mopoa omistaa.
Kukin tavallaan. :D Minulla on nykyisin kolme moottoripyörää ja yksi maxiscootteri, aloitan ajelut aikaisin keväällä ja lopetan myöhään syksyllä, eli edelleen ajelen nytkin,  6-7 kuukautta ajoaikaa.
En kuitenkaan pysty ajelemaan kuin yhdellä motolla  kerrallaan ja muut seisovat tallissa … kukin vuorollaan.
Luulen, että kaltaisiani motoristeja on muitakin, joilla on käytössään useampia pyöriä ( ja myös autoja).
Liikennekäytöstäpoistoja ja katkeavia vakuutuksia kannattaa hyödyntää,   jos vain voi.  ;)

Lokakuu 11, 2018, 10:01:08 ap
Vastaus #242

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 814
Kukin tavallaan ! . Jos haluaa ajaa vain 1 kk. kesässä. Silloin mielestäni , ei kannata omaa moottoripyörää / mopoa omistaa.
Vuokraamoiltahan niitä heinäkuussakin saa Suomessakin kohtuuhinnalla ja on vara valita mallikin ihan mielen mukaan.

Lokakuu 11, 2018, 10:07:31 ap
Vastaus #243

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1788
Veikkaan, että 99% tämänpalstan käyttäjistä on sellaisia, ettei vuokraaminen aivan ensiksi tule mieleen.
Eikä taida montakaan vuokraamoa olla, josta saisi veteraani-ikäisen moottoriajoneuvon vuokrattua.
Ainakaan minulla ei sellaista ajohalua ole, että pitäisi joku muovipaska mennä kiimoissaan vuokraamaan, jos oma rautakone ei ole yhteistyökykyinen.
Kädet piessä on ihan hyvä olla.

Lokakuu 11, 2018, 10:58:13 ap
Vastaus #244

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4237
Veikkaan, että 99% tämänpalstan käyttäjistä on sellaisia, ettei vuokraaminen aivan ensiksi tule mieleen.
Eikä taida montakaan vuokraamoa olla, josta saisi veteraani-ikäisen moottoriajoneuvon vuokrattua.
Ainakaan minulla ei sellaista ajohalua ole, että pitäisi joku muovipaska mennä kiimoissaan vuokraamaan, jos oma rautakone ei ole yhteistyökykyinen.
Kädet piessä on ihan hyvä olla.

Se on yleistynyt, että vuokrataan prätkä euroopasta.
Lenskarilla pelipaikalle ja prätkä alle viideksi päiväksi ja takaisin kotiin.
Tai sitten ajaa kaksi päivää sinkki kireällä sinne pelipaikalle, kikkailla siellä kolme päivää ja ajaa kaksi päivää sinkki kireällä takaisin.
Kummalla tavalla viettäisit viikon loman prätkällä...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 11, 2018, 12:01:10 ip
Vastaus #245

jussi koskinen

  • Vieras
"Tai sitten ajaa kaksi päivää sinkki kireällä sinne pelipaikalle, kikkailla siellä kolme päivää ja ajaa kaksi päivää sinkki kireällä takaisin.
Kummalla tavalla viettäisit viikon loman prätkällä... "

 Minä valitsen juurikin tämän vaihtoehdon, jos kerran olen menossa motolla lomailemaan, tämä taas johtunee siitä, että minulla on aina ollut pyörä, jolla on nautinto ajella …   pidempiäkin matkoja.   8)
Lentolomat olen tehnyt sitten ihan muissa merkeissä ilman moottoripyörää.
 

Lokakuu 11, 2018, 14:11:56 ip
Vastaus #246

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4237
Maailma muuttuu ja meininki sen mukana.
On motoristeja, jotka laittaa prätkän menemään rekan kyydissä eurooppaan ja lentävät itse perässä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 11, 2018, 17:25:06 ip
Vastaus #247

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1435
mulle soitti vakuutusyhtiöstä joku rouva ja sano että bonus käytäntö on muuttunut, nyt olisi sitten guzzi millen ympärivuotinen vakuutus 108 E/vuodessa, sanoin että siitä vaan

Lokakuu 12, 2018, 17:27:38 ip
Vastaus #248

Marko Villikka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 247
Sain kirjeen Liikenne vakuutus keskukselta koska trafin tietojen mukaan sällin skootteri on ollut vakuuttamatta reilun vuoden,Loppu lasku on 1134.06e joka koostuu vakuutus maksusta 328.24e + sakosta 805.82e.Soitin sinne ja kerroin että vakuutus on ollut minun nimissä pop vakuutuksessa ja nyt sällistä on tehty haltija lähivakuutuksen konttorissa joka näkyy myös heidän tiedoissa,Näin kertoi myös puhelimeen vastannut henkilö ja käski heittää laskun roskiin ja siinä vaiheessa kysyin että olisiko järkevämpää  etsiä rekisterinumeron mukaan tietoja eikä henkilötietojen,On vähän outoa kun pitää ammattihenkilölle selittää yksikertaisia asioita mutta minkäs sille mahtaa kun trafi on espanjaan siirretty suojatyö paikka

Lokakuu 26, 2018, 11:23:09 ap
Vastaus #249

Martti Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2487
Vakuutusten ihmeellinen maailma on ihmeellinen.

Minulla on nyt IC Pop-vakuutuksessa. Vuosihinta n. 130€ 40% bonuksilla.

Tein saman firman laskurin IC:n tiedoilla ja uudessa vakuutuksessa saisin heti alkuunsa 60% bonukset. Hinta vain olisi niidenkin kanssa 220€/vuosi.

Totean toistamiseen: Vakuutusten ihmeellinen maailma on ihmeellinen.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Lokakuu 26, 2018, 13:17:13 ip
Vastaus #250

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1377
Tuo puolestaan johtuu siitä, että uusi vakuutus menee sen hetkisen hinnoittelun mukaan, kun taas vanha menee aikoinaan sovitulla.
Joskus kilpailutus saattaa siis tuottaa negatiivisen lopputuloksenkin. Minullekin tuli sama tulos kun katsoin uutta tarjousta käyttöautolle, lopputuloksena nykyinen pari vuotta vanha oli edullisin.
Suzukit GR 650 '84 ja VX 800 '92 sivuvaunuilla, sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Marraskuu 16, 2018, 21:57:51 ip
Vastaus #251

Martti Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2487
Selvä juttuhan se on, että uusi kalliimpi hinta on uuden hinnoittelun mukainen. Ei siinä ole mitään epäselvää. Se on minusta sen sijaan ihmeteltävää, että aikalailla samasta tuotteesta päätetään ruveta ottamaan kaksin verroin hintaa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Marraskuu 17, 2018, 18:33:05 ip
Vastaus #252

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 814
Voiskohan olla vahinkotilastoihin perustuvia nuo maksujen muutokset? Vai arvotaanko joka vuodelle uudet hinnat. Eri yhtiöissä ei kolminkertainen liikennevakuutuksen hintaero taas mitenkään harvinaista ole.

Marraskuu 18, 2018, 11:03:21 ap
Vastaus #253

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
Mä veikkaan, että vakuutushinnoittelu perustuu siihen, että valtion taholta on annettu ymmärtää, että moottoripyöräily on syytä lopettaa Suomessa.
Meille vanhemmille harrastajille ajaminen on lähes ilmaista, reilu 100€ per vuosi isolla pyörällä. Uusille harrastajille taas laitetaan sellaiset maksut, että on vakavasti mietittävä harrastuksen mielekkyyttä. Vahinkomenot tuskin suuresti ovat muuttuneet. Periaatteessa kyllä oikein, että vahingon aiheuttaja maksaa. Mutta lopputulema on se, että 20 vuoden kuluttua ei pyöriä liikenteessä enää juuri näy.

Huhtikuu 11, 2019, 23:13:43 ip
Vastaus #254

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 560
https://www.msn.com/fi-fi/talous/uutiset/julle-sai-liikennevakuutuskeskukselta-16-000-euron-yllätyslaskun-–-selvitimme-miten-se-voi-olla-mahdollista/ar-BBVQ8aQ?li=BBr5A5c&ocid=mailsignout


 Ohhoh !   Kopioi ja avaa uudessa ikkunassa, kun ei suoraan toimi.

Tuossahan ei ole kysymys vakuutusmaksusta, vaan vakuutusmaksun maksamatta jättämisestä seuraava laiminlyöntimaksu. Ihan oikein, ei kannata mukista. Juttu kannnattaa ehdottomasti lukea!

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/julle-sai-liikennevakuutuskeskukselta-16-000-euron-yllatyslaskun-selvitimme-miten-se-voi-olla-mahdollista/7360868#gs.4mpx8z

Olen yhden maksun myös maksanut, peräkärrystä kolme päivää maksoi jotain reilut 80,- euroa.
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.