Vanhat pärtsärit terve. Tarkennan aiemmin sivulla ollutta juttua veljeni Sakarin räväkästä Mitsistä. Ostin Suomen Koneliikkeestä Antti Syvälahdelta piiitkällä vähittäismaksulla Geländes Sport Cezetan. Kone oli satapiikki, 19" edessä ja 18" takana. Satulan alla oli varalle sisäkumi. Hyvät työkalut. Kaasu, jarru ja kytkinvaijereita oli kahdet pujotettuina paikoilleen. Pakko kertoa vähän koneremontistakin. Kiertokangen alapään laakeri junttasi kiinni ja purin koneen halkopinoa vasten Lauttasaarelaisen taloyhtiön pihalla. Kiikutin bussikyydillä akselin Suomen Koneliikkeeseen Herttoniemeen. Parin päivän päästä kiertokanki ja laakerit oli vaihdettu ja pääsin sitä hakemaan. Laitoin koneen kasaan ja sormella shellakkaa lohkojen saumoihin. Sähköjohdoissa oli paljon työtä. Lopuksi laitoin sylinterin paikoilleen ja kas kummaa, mäntä nousi sylinterin reunan yläpuolelle jolloin ylin männänrengaskin pääsi aukenemaan. Olin aivan ihmeissäni ja epäuskoisena puristin renkaan kasaan ja veivasin männän takaisin sylinterin uumeniin, josko se ei toista kertaa tulisi silmille?! Tuli se. Purin koneen uudelleen ja kiikutin taas osat Hertsikaan. Olivat laittaneet vahingossa 175 kuutioisen kiertokangen akseliin! Kasaus uudelleen siellä pihalla ja kone tuli kuntoon. Kävin pyörällä Kuusamossa saakka, kova juttu silloin, hiekkateitä myöden, enimmäkseen sateessa.
Mutta veljeni Sakari ihastui "Setin" runkoon ja vaihdoimme hänen kanssaan prätkiä ja sain tilalle rekisterissä olevan 250 cm2 grossijavan jolla sitten ajelin Hesassa ja keskuspuiston metsäpoluilla. Sakari sai Mitsiinsä kevyen ja hyvän rungon josta edellä on juttua ollutkin.