Kirjoittaja Aihe: Speedway-miehille kysymys ja avunpyyntö...  (Luettu 2013 kertaa)

Huhtikuu 29, 2013, 20:23:26 ip
Luettu 2013 kertaa

Pasi Uponen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kirjoitan Bomber-magazine nimiseen lehteen (jotkut varmaan tunnistavatkin julkaisun) Drag Racingista. Seuraavaan numeroon olen koostamassa artikkelia nitron käytöstä polttoaineena. Olen joskus kuullut huhuja, että vanhoina villeinä aikoina kyseistä ainetta käytettiin enemmän tai vähemmän laillisesti hetkellisen tehon lisäämiseen myös speedwayssä. Olen kuullut että olisi mm. käytetty nitroon kastettua sientä/rättiä polven ympärillä ja painettu sitä kaasuttimen imukurkkua vasten nitron lisäämiseksi koneeseen. Onko jollakin tietoa tai tarinoita aiheesta? Tästä tai nitron käytöstä muutoin speedway-piireissä?

Myös kuvat ko. aikakaudelta kiinnostaa.

Asiasta tietävät kertokaa ihmeessä tietonne myös Bomberin lukijakunnalle. Laittakaa yv tai meiliä suoraan palstani sähköpostiosoitteeseen dragracenews(at)gmail.com

Kiitos jo etukäteen!!!

Huhtikuu 29, 2013, 23:13:37 ip
Vastaus #1

erkki kuparinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kawasaki A 1 R
 ;D Lähinnä tulisi mieleen 1000 m. ajo, mutta Pekka tietää tai sitten " mimulle ei kukaa oo ikuna tarjonnu enkä oo ikinä ajanu ekä oo ikuna eres puhuttu mutta se B näyte?? Eihän vanhaan aikaan ollu laitonta eikä eres testattu.