Kirjoittaja Aihe: Classic trial  (Luettu 38708 kertaa)

Elokuu 14, 2020, 10:48:50 ap
Vastaus #90

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 775
  • Ihan itse :-)

 15.8 Suomusjärvi.    Treenattu on. 3 viikkoa sitten Tervakoskella.    Ei pelkoa ylikunnosta.

 Suomusjärvi on Saloon mentäessä Lahnajärven eteläpuolella, jos joku intoutuu turistiksi.

Mihin aikaan alkaa eka lenkki?
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Elokuu 14, 2020, 11:58:42 ap
Vastaus #91

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.

Mihin aikaan alkaa eka lenkki?


 Poikkeuksellisesti alkaa vasta 10.45.

Elokuu 15, 2020, 18:41:27 ip
Vastaus #92

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Hienot oli mestat ja hyvät jaksot, sekä mukavia ajo- ja muita kavereita.
 Hieman haikea aloitus, koska kisa oli 1. Juuson muisto-ajo.
 Toivottavasti tästä kuitenkin muodostuu perinne. Juuso poistui keskuudestamme n. vuosi taappäin.   R.I.P.
 Tapahtumaan liittyy kertomus, joka ehkä myöhemmin, jos, jos ja jos...

 Pari omakuvaa narsismin hengessä esille, joista toisessa tarkka tuomari Ara tutkailee tilannetta ja kuski keskittyy tekemiseen.
Toisessa kuvassa "työt on tehty" ja niissä onnistuttu. 0 vp.  :)  Ekan kerran tämän uran aikana.

 Teen vielä yhteenvedon, kunhan pää toimii, lukekoon sitten ken jaksaa...

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 15, 2020, 21:31:04 ip
Vastaus #93

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Tuossa ajokuvassa kiinnitti huomiota pari seikkaa:

1.  Etusormi kytkinvivulla
2.  2 etusormea käsijarruvivulla

Onko classicissa nykyisin sallittu:

1.  Kytkimen käyttö jaksolla kesken kaiken?
2.  Käsijarrun käyttö?

ihmetteleep jaakkovaakko

Elokuu 16, 2020, 10:50:39 ap
Vastaus #94

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Yritin etsiä urheilusäännöstöstä pykälää ko. toteamiin, mutta suoranaista vastausta en löytänyt.
 Olettaisin kuitenkin, että kahden etusormen yhtäaikainen käyttö samalla kahvalla ei ainakaan ole suotavaa.

 Kuva tapauksesha on assii silviisii, et tää meiä tuomar on kuski takan, eikä rikettä nää, jot ei siit rankassukkaa.

 Edellinen on kirjoitettu kaakon salakielellä, joten kaikki eivät sitä ymmärrä, Jaakko kylläkin.

 Laitanpa vielä kuvan vuoden -71 ja -75 SM kakkosen tyylinäytteestä, josta ehkä saa paremman käsityksen "putouksen" jyrkkyydestä !   :o
 Oli se ihan ajettava paikka, etenkin kun sitä edelsi tiukka mutka, sille vaikeammalle suunnalle. Oikealle.  ::) 
  Sillekin on syynsä, että vasurit taittuu aina helpommin.

 Tarmo the great !    SM 2.  ?    Edellä oli aina Ykä Vesterinen, joten Tarmo on "melkeen mestari".   :)     

...edit:
 Tietäjä-ystävämme Paavo, oikaisi minua asian suhteen.  Tarmo on kuin onkin Suomenmestari vuodelta -71 tasapistein Ykän kanssa.
 Jaettu, mutta kiistaton ykkös sija.

 Nostanpa ajokaverille hattua vielä piirun korkeammalle !

...  Tässä linkki Annen kuvasivuille.

 Kiitokset Annelle.  ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2020, 18:58:37 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Elokuu 16, 2020, 16:40:54 ip
Vastaus #95

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Tarmo selvästi hieman peitellen näyttää keskaria tuomarille, mutta sentään kytkinpuolella pysytään klassikin hengessä eikä kesenkaiken vedellä...

Korkealla SM-kärjen tasolla ajelee siis Eero, monta yhdistävää tekijää.  Pyörän merkki ja parran sävytys ainakin.

jaakkovaakko

PS.  Miulle on jostain syystä aina ollut helpompaa kääntää oikealle...

Lokakuu 09, 2020, 19:14:06 ip
Vastaus #96

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 11.10 klo 10.oo alkaen vanhojen pyörien (ja ukkojen) ulkoilutustilaisuus valvotuissa olosuhteissa Tervakosken ampumaradan maastoissa.

 Tulee ken pääsee ja päivää sanotaan tarpeen vaatiessa koskettelematta, koronan hengessä.

Lokakuu 12, 2020, 11:31:16 ap
Vastaus #97

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
Siellähän sitä tuli könyttyä, reilun parinkymmenen muun jatkeena, joskin vain yhden kierroksen verran, kun kotikomento niin oli asettanut ohjeet. Loistava kreikkalainen kattaus odotti kotona.
 Hyvä reissu, hyvässä porukassa.
 Kiitokset Esalle hyvästä reitistä ja homman mutkattomasta junailusta !
 Ajamani C jaksot oli sopevan haastavia, ainakin tällaiselle ajotaidottomalle möhömahalle.
 Pisteitä 11 jaksolta tuli tutun koulu-arvosanan verran, eli 4.
 Mahdollisuus olisi ollut 55 pisteen saldoon, joten on tuossa vielä tekemistä.

 Vesisadetta hieman pelkäsin ja matkalla satoikin oikein reippaasti. Ei ole raaskinut hankkia kunnollisia vedenpitäviä, mutta hengittäviä ajokamoja. Vanhoilla vermeillä kastuu heti.
 Jotenkin Esteri oli suopea ja sade hiipui lähes olemattomaksi. Liukasta kyllä oli ja ne pisteet tuli juurikin pikku lipsahduksista, joihin ei olleella vireellä kerinnyt reagoimaan. Taidon puutetta kaikki tyynni. Polvia leveämmälle, sisäkäsi suoraksi, paino ulkotapille ja asia ratkaistu.  :P

 Usein ollaan Tervakoskella oltu classikoimassa ja pitää olla kade paikalliselle harrastajakunnalle ajopaikan monimuotoisuudesta ja sijainnista. Loistava paikka.
 Uusiakin jaksoja oli löytynyt ja vanhoja ajettiin hieman eri linjoilla.
 Kun jätin lenkin kesken, niin mukavasti jäi kutittelemaan suht. onnistuneen ajosuorituksen jäljiltä, niin että ajohaluja jäi ja jonkinlainen mielle omien taitojen kehittämisestä. Ens kesänä ehkä.

 Kiitokset järjestelykoneistolle, käytännön tekijöille, sekä mukavalle ajoporukalle.
 Kiitokset myös Annelle odotettavissa olevista kuvista. Lisään linkin, kunhan ilmestyvät.

  Ja tästä linkistä löytyy. Kiitos Anne.   ;)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2020, 21:09:47 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Toukokuu 15, 2021, 17:52:18 ip
Vastaus #98

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 No niin. Justiinsakin edellisen kirjoituksen ajoilta on edellinen kerta, kun olen kypärän kanssa ajanut. Ehkä pihassa ihan pikku lenkin ilman sitä.
Kirkkonummelle ajaessa sateli hissuksiin ja siellä loppupäässä jo tuli kuin sieltä kuuluisan Esterin peestä.
 Kävi kuten usein ennenkin, perille päästessä sade lakkasi ja keli mitä mainioin mukavan lämmin pilvipouta.  :)
 
Tänään kuitenkin Vuohimäessä jaksoin kierroksen, eli 10 jaksoa ja n. 3 h ajoa ja jaloittelua.

 Syksyn sairastelujen jäljiltä ennestään huono kunto on nyt kuitenkin täysi rapakunto, josta sitten sisäinen ääni sanoi, ettei toiselle kierrokselle kannata lähteä, joten "maitojunalla" kohti kotia.
 
 Sopeva n. 25 hengen "ydinporukka" paikalla ja muutama uusikin. Welcome !
 Jaksot olivat mukavia ja virheitäkin saatiin, joten ei mitään uutta niiltä osin.

 Kiitokset homman toteuttajille, hyvälle ajoryhmälle ja kaikille talkoolaisille, jotka jaksatte myös purkaa merkkauksen tapahtuman jälkeen.

 Nyt on pyörä tallissa (täysin ehjänä  :)) ja väsynyt mies pestynä ja myöskin täysin ehjänä.
 Jos ois taipumusta, niin vois vaikka ryhtyä juopottelemaan, vaan ei kehtaa.

30.5 ajetaan taas jossain, mutta ikävästi menee Stadin Pärtsäreiden Benin muistoajon kanssa päällekkäin, joten...

ps. olisi tosi mukava lukea myös muiden kirjoituksia aiheesta.  Yksin ei tätä kannata jatkaa, vaikka lukukertoja onkin melko paljon.  :-\
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2021, 14:55:25 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Toukokuu 31, 2021, 09:26:55 ap
Vastaus #99

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
Piti lähtemäni tsadin spärtsäreiden Benin muistoajoon, vaan kun en saanut vanhempaa kalustoa liikennöintikelpoiseen kuntoon ja ajattelin etten tuoreella kalustolla tuonne ehkä kuulu, niin vaikkakin tämä ajetaan vain kerran kesässä, niin hylkäsin ja valitsin classikkitrialin Askolassa.

 Oikein oli mukavaa hyvässä porukassa taas ajella ja kyllä se laji taas sitä nöyryyttä opetti.

 Sää oli loistava ja paikalle tavanomaisesta poiketen paikalta puuttuivat sadat ilkeät ja verenhimoiset katselijat. Paarmat !
 Hyvä näin. Oikeinkin hyvä. Tässä ois junailijoille miettimisen paikka, josko tapahtuma siirrettäisiin pysyvästi näin alkukesään. Kannatan.

 Nyt on kolmen tunnin, meikäläiselle hyvän, joskin vajaan suorituksen jäljiltä mukavan rento olo. Ei loppu, mutta tietää tehneensä jotain.
 Yleisvireystilan laskiessa, olen katsonut hyväksi lopettaa ennen sitä bläkauttia. Säästyy kalusto ja mies kipeältä.  :-\
 Jokunen muukin näin tekee ja kyllä ne on järkeviä päätöksiä.  Kokemusta siitä kipeän tulemisestakin on ja sitä kannattaa välttää.

 Riali on hieno harrastus ja classikriali vielä astetta paria hienompi !    Kiitokset rataryhmälle ja muille asiaan vaikuttaneille !

...
 Viimeksi lupasin, etten kirjoita tälle jatkoa ennen muita, mutta eipä näytä muilla kerrottavaa olevan, joten menköön. Lukee ken lukee...
 
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2021, 09:28:59 ap kirjoittanut Eero Nikkanen »

Kesäkuu 08, 2021, 17:23:56 ip
Vastaus #100

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2018
https://www.youtube.com/watch?v=-ZDPWiLam94 jotain kikkoja se tuossa jakaa,kannattaa kattoo pajahommiakin kyllä onnistuu

Kesäkuu 21, 2021, 11:58:32 ap
Vastaus #101

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Eilen Lohjan Karstussa, Helstenien laaneilla.  Upea paikka ja mukavia ihmisiä.

 Reitti C osalta helppo ja lyhyt, joten tämmöinen möhömahakin jaksoi taituroida kaksi kierrosta.
 Oli viisaasti ajateltu ratamestareiden taholta, kun ottaa huomioon lämpötilat.
 Onneksi hieman tuulenvirettä ja tieheä kuusikko varjostamassa.

A ja B reitit näyttivät mun silmissä vaativilta, eivätkä vain näyttäneet, vaan myös olivat sitä.
 Meillä on porukassa tosi taitavia jätkiä.    Hattua nostan !

 Kaikenkaikkiaan oikein onnistunut tapahtuma ja yllättävän paljon "ukkoja" paikalla.

 Kiitokset taas kaikille järjestelyihin osallistuneille ja erityisesti isäntäpariskunnalle hyvästä suhtautumisesta moottorimiehiin ja heidän laitteisiinsa. :)

Heinäkuu 04, 2021, 18:57:52 ip
Vastaus #102

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Olipas taas hieno päivä hyvässä porukassa ja upea, joskin hikinen päivä harrastaa. Hyvää toki se, ettei palella tarvinnut.

 C-porukka ajeli yhtenä ryhmänä ja kaikki pitivät reitistä.
 Itse uskallan olla sitä mieltä, että kokonaisuudessaan yhdet parhaista C jaksoista ikinä !   
 Ei helppoa, eikä ylivaikeeta. Keskittyä piti ja tarkkaan miettiä, mistä ajeli.
 Paikka tarjoaa jokaiselle jotakin. Oli ruohikkorinteitä, metsämaan pohjaa, silokalliota ja jopa muutama sorakasa.
 Muutama tukkikin piti ylittää.   Hienoa ! Pahat kivikot puuttui, eikä niitä kukaan kaivannut.  ;)

 Hanski, Tusse ja muu rataryhmä ansaitsee suuret kiitokset työstä, kuten muutkin homman onnistumiseen vaikuttaneet.

 Kiitokset mukavalle ajoryhmälle, sekä tietysti Petterille taas homman ongelmattomasta organiseeraamisesta ! 

Heinäkuu 12, 2021, 01:48:26 ap
Vastaus #103

Kai Kivekäs

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 138
Eilen juolahti semmoinenkin mieleen, että mitäs kuuluu minitrialille nykyään? Varmaankin sitä edelleen ajetaan? Mutta tuskin mukana on enää vakiomopojen C1-luokkaa? Koska ajettiin viimeiset C1-kisat?
YCS 1 '67
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88
897 SPW
897 Long Track

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Heinäkuu 13, 2021, 19:53:06 ip
Vastaus #104

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Minitrialin päätöspäivää en tiedä, mutta on nykyään ihan omat luokat noille aloittelijoille ja junnuille.
 Luokkia on kaikenkaikkiaan 12, joten jokaiselle löytyy.
 Pienimmät ajaa niillä pienimmillä OSETeilla hyvin jouheita reittejä. Luokka on silloin 7j.  :P
 Luokkia siis on:
TR1, TR 2, TR 3 ja TR3j, TR 4 ja TR 4v, TR 5 ja TR 5j, TR 6 ja TR 6j, TR 7 ja TR 7j
 j = junioiri ja v on veturaani.  Ykkönen on vaikein (mahdoton) ja seiska helpoin. Jopa minä saattaisin jollain jaksolla onnistua.  :)

 Classikin puolella on harvakseltaan näkynyt jokunen Raisu ja viime syksynä ihan aikuinen mies ajoi fanticin 50cc trialmopolla.