Kirjoittaja Aihe: Classic trial  (Luettu 40204 kertaa)

Syyskuu 28, 2019, 22:07:00 ip
Vastaus #45

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Mukava lukea Eeron kokemuksia trialista.  Oonkohan muistanu mainita, että itekii jonkun vuoden yrittelin, tosin ihan nykyvehetapahtumissa.  Kattomassa oon muutamaa lassikkia ollu, mutta ei niistä sen enempää kokemusta.  Nyt on uskottava, että se on ohi se laji; jos jouvun yöllä pimmeessä könyämään vessaan, on piettävä seinästä kiinni koko matka... tosin fillarilla edelleen kestän paikallaan pystyssä laittamatta jalkaa maahan, mutta katse on naulattava yhteen kiveen tai keppiin, päätä jos kääntää, pittää laittaa jalkakin maahan.  Elämä on...

Noista jaksojen vaikeuksista on aina keskustelua riittänyt.  Taisit ite ottaa jossain kantaa siihen, että vähemmät vaihtoehot riittäisi.  On tietysti eri asia, että on vaikeita, tai että on vaarallisia.  Muistan ite joskus vähän sellasta arvostelleeni, jos vaaraa on enemmän kuin vaikeutta; siis jos esimerkiks pitäs ajaa puol metriä leveetä lankkua pitkin, jokainen pysyy.  Mutta jos se lankku viedään 10 metrin korkeuteen, se on edelleen yhtä helppo kuin maassa, mutta jos tippuu niin sattuu; vaaraa on enemmän kuin vaikeutta, mikä miun mielestä on ainakin harrasteluluokissa tai lassikissa tarpeetonta.  Silti jokaiselle ratamestarille ja jokaiselle oikeissa kisoissa tuomariksi uhrautuvalle kuuluu suuri kunnia ja hatun nosto korkealle, jos yleensä halutaan lajia hengissä pitää.

Kävin tännää Kawalla vielä yhen 130 km reissun.  Yhen pienen pätkän ajoin, mistä oon menny tänä kesänäkin pari kertaa.  Traktoriura, missä yhteen rinteeseen on märän kelin aikana pistettu sellasta ranteen paksuisesta vähän ylöspäin olevaa riukua estämään rattorin uppoominen.  Keväällä taisin ajaa sen alamäen suuntaan laittamatta ees jalkaa maahan kertaakaan.  No nyt siihen oli kesän aikana kasvanu vähän yli ohjaustangon korkee horsma tai joku muu; ei minkäänlaista näköyhteyttä maahan.  Eikä ne puut oo kaikki, jos ykskään, tarkasti poikittain menosuuntaan nähen.  Ja märkiä sen verran että liukkaita.  Meni vähän temuamisen puolelle, vaan en kaatunu kertaakaan.  Muutaman kerran piti vähän neuvotella Kawan kanssa siitä, mihin suuntaan jatketaan.  Ja muutaman rungon ylitys vaati kanssa pientä neuvonpitoa.  Pääsin läpi, vähän piti huoahtaa välillä, ettei ois hikimäräks kastellu ittiään, isolla tiellä oli välillä mentävä ja siellä ois helposti napannu vilu.  Moottoripyöräily on...

Kävin sillä reissulla kattomassa maalaustaidetta, arviolta 5000...6000 vuotta vanhaa.  Kuvat on vielä kamerassa.  En tunnistanu double-deckereitä, ei tainnu olla Davidin tekemiä?

innostusis jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2019, 22:09:27 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Lokakuu 05, 2019, 16:20:58 ip
Vastaus #46

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1539
Joko lie ollut mainintaa täällä, mutta laitetaan. Mobilisti nro 5/2019 on juttua Classic trialista, 6 sivun juttu. Ajetaan 125 Fanticilla ja 1979 Montesa Cota 349.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 09, 2019, 19:29:34 ip
Vastaus #47

Jarmo Hollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
  • Fantic 50 trial
Hei,
Juuri liityin. Retroilla leikin monella tapaa, mutta kysymys kuuluu, oisko Fantic Motor trial 50 progress 1  mallisella asia retroajoihin? Vm siellä 80 luvun loppupuolella, mutga jostain kummasta syystä monoiskari ja etulevyllä jo. Kiitos
Fantic 50 trial, Honda CBR 1000F,

Lokakuu 09, 2019, 21:15:19 ip
Vastaus #48

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2051

Lokakuu 09, 2019, 21:50:02 ip
Vastaus #49

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1368
Hei,
Juuri liityin. Retroilla leikin monella tapaa, mutta kysymys kuuluu, oisko Fantic Motor trial 50 progress 1  mallisella asia retroajoihin? Vm siellä 80 luvun loppupuolella, mutga jostain kummasta syystä monoiskari ja etulevyllä jo. Kiitos

Eikös kisoihin päässyt ainakin tutustumaan melkein millä vaan härpäkkeellä.Sitäpaitsi mikä tahansa 50-kuutioinen on kuitenkin niin mopo,ettei luulisi pahimmallakaan pussihousulla olevan mitään valittamista jos haluat ajaa.Mukaan vaan.

Maaliskuu 20, 2020, 19:28:51 ip
Vastaus #50

Jarmo Hollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
  • Fantic 50 trial
Vieläkö aihe on elossa, tai onko muutettu muualle?
Fantic 50 trial, Honda CBR 1000F,

Maaliskuu 20, 2020, 19:47:11 ip
Vastaus #51

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1368
Kyllä aihe elossa on, mutta Nikkasen viimeaikaisia kirjoituksia en kyllä löytänyt. Minkälie otsikon alla ovat, olisko japsipyörissä?

Maaliskuu 20, 2020, 20:53:16 ip
Vastaus #52

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2051

Maaliskuu 21, 2020, 20:02:55 ip
Vastaus #53

Kymäläinen_Paavo

  • Vieras
Näistä "keskusteluhaluista" seuraavaa:
Kun on tullut seurattua mp-urheilua muutama vuosi, niin voinen yrittää antaa jonkinlaisen toteamuksen. Olin varmaan ensimmäinen suomalainen "toimittaja", joka haastatteli Jarno Saarista Imatralla aikanaan, mutta rr-miehistä minulla ei ole mitään muuta sanottavaa. Ei oikeasti kuulunut minun osaamisalueseeni.
Otetaan sitten crossi; Olen ollut Heikki Mikkolan, Pekka Vehkosen ja monien muiden crossareiden kanssa tekemisissä; Avoimia helposti lähestyttäviä jne.
Sitten enduro; Vähän enemmän varautumista kuin crossissa, useimmat menestyneetkin ikään kuin "pudonneet" crossista.
Kaikki nämä vauhtilajien hemmot ovat täysiä Extroverttejä.
Lopuksi Trial. (Yrjö Vesterinen, Tommi Ahvala, Dougie Lampkin, Thierry Michaud, Diego Bosis jne)
Tulkaa sinne mettään kattomaan ja sanotaan päivää.
Arvoisa Eero!
Trial ihmiset ovat valinneet lajinsa oman ehkä ns introvertti luonteensa vuoksi. Tiedän, että on monia trial-kaveripiirejä, joissa jatkuvasti ollaan yhteydessä/tekemisessä, pitäisikö Sinunkin yrittää sellaiseen piiriin?
Paavo Kymäläinen

Huhtikuu 05, 2020, 10:09:08 ap
Vastaus #54

Jarmo Hollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
  • Fantic 50 trial
Ne kevät on ovensuussa, löysin tätä kautta oma takapyöran pinnojen vaihtajakin. Olettaisin että n kk kuluttua saan otettu ekat savut. Sitten vois alkaa harjoittelemaan. Sitten taas alettaan kyselee niiteen tapahtumien perään.
Kirjoituksia ei kannataa poistaa, koska joskus ihan vahinkosaakin niitä sattaa lukea joku nuori aloittelija ja saa niistä aivan suunnattoman paljon vinkkeja ja motivaatiota. Se ettei vuosia asiassa mukanaan olleet jaksaa innostua ja ajatellaa mukaan on melko luonnollista. Jos tiedo ja taito ei välittyy eteenpäin, ei olee millään alalla tulevaisuutta.
Fantic 50 trial, Honda CBR 1000F,

Huhtikuu 05, 2020, 16:56:37 ip
Vastaus #55

Kymäläinen_Paavo

  • Vieras
Jarmo tervetuloa harrastuksen pariin.
Sinun kannattaa lähettää "itsesi" Classic Trialin sähköpostiin. Tässä sp-osoite:
Classic Trial Finland [classictrialfin@gmail.com]
Ystävälläsin terveisin
Paavo

Kesäkuu 11, 2020, 21:37:26 ip
Vastaus #56

jari suvitie

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 92
Olipahan uutta tietoa. Luulin että kaveri on ajanut trialia vaan moottoripyörällä eli Ossalla , mutta että pianollakin.... :P




Terv yks entinen Ossa Mick Andrews replica kuski. Wannabe trialisti joka hyvin äkkiä huomas ettei oo oma laji.
Jari "ei talvikunnossapitoa" Suvitie , entinen ihminen, nykyinen eläkeläinen
Gruppo Reumatismo
Moto Guzzi NCR (Nevada Cappuccino Racer) ja Cali III + Eml Sport kilvissä
Moto Guzzi V50 Nero Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Uno Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Due Club Racer

Kesäkuu 28, 2020, 23:43:30 ip
Vastaus #57

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Anna suoltaa vaan; mie ainaskin luen.

Sillo rossiaikoina aina kevään ensimmäisillä ajokerroilla oli sormikrampit paha ongelma.  Miulla oli niihin sellanen konsti, että ajoin just sen verran, että alko tuntumaan että kohta kramppaa, pysäytin, mutta lähin uuvestaan heti ko veri taas kiers sormissa.  Sillä konstilla ne krampit jäi pariin ensimmäiseen ajokertaan.

Trialin kanssakin tuttuja ovat, mutta sillä vain ihan muutaman kerran on ollu käsi tangossa niin, ettei oo ite saanu pois.  Niiko oon tainu kertookii.  Mutta nyt tuli mieleen, että toimiskohan tuo rossista tuttu konsti siellä?  Tekis reenimaastoon pitkän jakson, mikä ois kuitenkii sen verran helppo, että sitä vois ajaa pitempään yhtä soittoa?  Pitäs olla kuitenkin hidas koko ajan, koska hiljasessa vauhdissa se ylimääränen puristus korostuu, joku helpohko kivikko vaikka?  Trialissa koitin aina hokee itellein, että aina sormet löysiks kun ei tarvi puristaa, ja nykypeleillä aina sormi pois kytkimeltä, jos on jaksossa vaikka muutaman metrin pätkä minkä voi ajaa kytkin ulkona, ja jos on pitkiä laskuja missä ei tarvi konetta, ni vaihe vapaalle ja etusormi huilaamaan.  Vaan tuo taitaa olla enemmän nykypyöräkonsti?

Nyt ei leikkiendurolla puudu kuin pers, eikä sekään kun ei oo pyörä vielä tallista hievahtanu tänä suvena... terassilla istuissa menny kesä.

- puuttu jaakkovaakko taas asiaan, mistä ei mittään ymmärrä -

Elokuu 14, 2020, 10:48:50 ap
Vastaus #58

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 708
  • Ihan itse :-)

 15.8 Suomusjärvi.    Treenattu on. 3 viikkoa sitten Tervakoskella.    Ei pelkoa ylikunnosta.

 Suomusjärvi on Saloon mentäessä Lahnajärven eteläpuolella, jos joku intoutuu turistiksi.

Mihin aikaan alkaa eka lenkki?
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Elokuu 15, 2020, 21:31:04 ip
Vastaus #59

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Tuossa ajokuvassa kiinnitti huomiota pari seikkaa:

1.  Etusormi kytkinvivulla
2.  2 etusormea käsijarruvivulla

Onko classicissa nykyisin sallittu:

1.  Kytkimen käyttö jaksolla kesken kaiken?
2.  Käsijarrun käyttö?

ihmetteleep jaakkovaakko