Kirjoittaja Aihe: KTM ex 450 vm 2004  (Luettu 1427 kertaa)

Joulukuu 19, 2022, 16:58:49 ip
Luettu 1427 kertaa

Pasi Mäkiranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 697
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Moi


Kaverin antama vikailimootus


"Vikana on että kolmosvaihde ei pysy 100% aikaa vedossa vaan veto käy päällä ja pois useamman kerran sekunnissa kun on kunnolla kuormaa"


Osaako joku heittää että mikähän vikana ja jos osia tarttoo vaihtaa niin mistä saa osia. Itte ku pääsääntöösesti noita banhoja Brittejä laittelen niin en tiä kontakteja.


T: Rojalisti
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Joulukuu 19, 2022, 17:41:25 ip
Vastaus #1

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4354
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Mulla on -03, mutta sama kone. Siitä meni joskus 3-vaihteen ratas pystysuunnassa halki.
 Tämähän löi koneen juntturiin ja kävi säkä, ettei ollut veto päällä, vaan mutkaan mennessä ilman kaasua ja pientä sisään.
 Tosta vois kuvitella, että kovaakin on joskus ajettu.  ;D  Edes nelosella !

 No mutta. Kriittiset osat vian suhteen on kaikki lohkojen sisällä, eli purkuun vaan ja sitten sen näkee.
 Kolmosen ratas lyö yli, tai siirtäjä niin löysä, ettei jaksa pitää ratasta paikoillaan.
 Kotarin osia saa hyvin joka puolelta Suomea ja myös netistä, jopa Suomesta, eivätkä ole ihan hirveän hintaisia.

 Ei taida tällaisista heitoista paljoja apuja olla, mutta heitinpähän silti.

Joulukuu 19, 2022, 19:09:08 ip
Vastaus #2

Pasi Mäkiranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 697
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Moi


Kiitti vinkistä. Kaveri oli sitä meinannu vähä itte kattella ja oli sitä mieltä että jakopään ketjut pitää katkaasta etää saa konehen auki. Mä en oo viä kattellu sitä tarkemmin ja siksi kyselenkin että mitenkä eretä.
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Joulukuu 19, 2022, 19:37:59 ip
Vastaus #3

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 843
Motokeidas on hyvä vaihtoehto, sivuilta löytyy räjäytyskuvista osanumerot hintoineen. Tulee nopeasti jos ei hyllystä heti niin tehtaalta viikossa.





Joulukuu 20, 2022, 12:33:21 ip
Vastaus #4

Tomi Silvo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 173
Moro


Varmaan kytkentähampaat rattaasta pyöristyneet.


Hammaspyöräparin uusiminen tai mahdollisesti kytkentähampaiden hionta.

http://moto.tt.free.fr/explorer/KTM_SX_EXC_4T_2000_2003_Engine_Repair_Manual_english.pdf

Tässä linkki Englanninkieliseen moottorin korjausmanuaaliin


Joulukuu 20, 2022, 12:36:09 ip
Vastaus #5

Tomi Silvo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 173
Moro


Edellisen viestin linkki taas pienellä. Miksihän?

Joulukuu 20, 2022, 12:51:57 ip
Vastaus #6

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1480
en tiedä miksi ne menee pieneksi kopsaa vaikka wordiin ja muutta koon niin saapi näkyviin, tuossa on nyt koko 12 sitä mitä lie yksikköä

http://moto.tt.free.fr/explorer/KTM_SX_EXC_4T_2000_2003_Engine_Repair_Manual_english.pdf

Joulukuu 20, 2022, 18:52:58 ip
Vastaus #7

Pasi Mäkiranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 697
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Kiitti vinkeistä. nyt on huoltomanuaali niin on helepompaa toimia
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Joulukuu 20, 2022, 20:17:28 ip
Vastaus #8

Harri Lamminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 140
Hei Tomi,
mikä on se laite/ohjelma josta olet kopioinut linkin tekstin joka näkyy täällä forumissa hyvin pienessä koossa.
Epäilen asian liittyvän eri järjestelmien yhteensopivuus ongelmaan (win/apple/linux/android). Selkeyden vuoksi olisi hyvä käyttää tarvittaessa kiertotietä (esim. kopiointi wordiin) jonka tietää toimivan.
bmw /6 - debian - µP

Joulukuu 21, 2022, 11:48:43 ap
Vastaus #9

anssi.krank

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7
Kytkentä hampaiden hionta auttaa.

Joulukuu 21, 2022, 12:09:13 ip
Vastaus #10

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4354
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Mites Anssi Krankilla on kaksi profiilia ? Jompikumpi feikki.
 Vai onko teitä oikeasti 2 ?

Joulukuu 21, 2022, 12:14:54 ip
Vastaus #11

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1956
Kytkentä hampaiden hionta auttaa.
Kyllä itse ainakin sen ratasparin laittaisin uusiksi.
On huonoja kokemuksia hiomisista joidenkin muiden merkkien kanssa.
Iso vaiva purkaa toisen kerran, kun vieläkin hyppii. Pitäis saada aivan justit hionnat onnistumaan myös sinne sisäkoloihin.
Toki purku ja kasaus on vielä hyvin muistissa toisella kertaa ;D

Joulukuu 21, 2022, 12:43:10 ip
Vastaus #12

Tomi Silvo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 173
Harri Lamminen

Ihan läppärillä, jossa on windows ja cromessa kopioin linkin.
Täytyy jatkossa koittaa tuota wordin kautta siirtämistä.

Joulukuu 21, 2022, 14:11:38 ip
Vastaus #13

anssi.krank

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7
Nikkaselle vastaus,että on 1 Anssi Krank jouduin tekemään kirjautumisen kokonaan uusiksi kun kone väitti,että tunnusta ei ole olemassa.Jouluja sinnepäin t:Anssi

Joulukuu 21, 2022, 14:29:42 ip
Vastaus #14

Risto Nieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 197
Vaihteiston hammaspyörät on yleensä hiiletyskarkaistuja eikä karkaisukerros ole kovinkaan paksu pienissä hammaspyörissä, useimmiten muutama kymmenesosa mm. Osien hiiletyssyvyyttä ei ylennsä kerrota varaosaluetteloissa tai korjauskäsikirjoissa. Ennuste ei ole kovin hyvä, jos hiiletettyjä pintoja ryhdytään hiomaan. Kova karkaisukerros säröytyy helposti tai tulee hiotuksi puhki jostain kohdasta. Kuluneista kytkentähampaista ei saa tarkasti selville niiden alkuperäistä muotoa. Usein myös kytkentäholkin hampaat ovat kuluneet ja olisi parempi vaihtaa myös ao. kytkentäholkki.