Kirjoittaja Aihe: Classic TT Yamaha  (Luettu 78220 kertaa)

Lokakuu 01, 2022, 22:21:41 ip
Vastaus #195

Ilkka Heinänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kahdeksan vuoden suunnittelun, rälläkän käytön, hitsaamisen, sorvaamisen, hakkaamisen, työntämisen jne jälkeen pyörä toimi loistavasti. Olisi ollut nautinto saada ajaa Pyynikillä lujempaa. Ainoat muutokset oli neulan laskeminen yhdellä pykälällä ja ennakon kääntäminen vähän myöhäisemmälle. Lähti helposti käyntiin, kävi pienillä kierroksilla röpöttämättä ja lähti nöyrästi vetämään kun käänsi kaasua. Nyt se on sellainen kun olen siitä halunnut tehdä. Harmi jos ikä, näkö ja parisuhde lopettavat ajamisen.Saattoi olla viimeinen kesä kun ajelen.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2022, 17:13:53 ip kirjoittanut Ilkka Heinänen »

Huhtikuu 04, 2023, 21:28:23 ip
Vastaus #196

Ilkka Heinänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näin tässä nyt vaan taitaa käydä. Näkö muuttuu koko ajan huonommaksi. Pyörä hienossa kunnossa, kuski ei. Taitaa olla ajot ajettu - no v.1958 lähtien on ajettu. Ehkä se jo riittää. Sen ajan lahtelaiset pärtsärikaverit ovat lopettaneet jo kauan sitten. Paitsi Sunnan Sakke. Pyörää en myy, nostan sen olohuoneeseen, istun sen satulaan joskus valoisana, lämpimänä kesäiltana ja pörisen, kallistelen, jarrutan ja kaasutan. Mielikuvituksella.

Toukokuu 15, 2023, 21:37:25 ip
Vastaus #197

Ilkka Heinänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kirjoitin tästä jo toiseen ketjuun mutta lisää vielä.
Onko toisilla palstalaisilla kokemuksia tuosta siirtokilpeä varten vaadittavsta veropäätöksestä? Mistä esim. voisi hakea pyörän rekisteröintitietoja? Tämä mun raaseri on rakennettu ihan katupyörästä ja siitä on v. 1971 varmasti maksettu vero kun se on kerran saatu rekisteriin. Mutta todistus pitää olla, muuten ei tipu siirtokilpeä ja ilman vakuutusta ei kelpaa ajamaan. Ainakaan Turkuun. 

Toukokuu 29, 2023, 11:21:24 ap
Vastaus #198

Antti Mäki-Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamahamaha
Valmistenumerolla Traficomilta ja jos sieltä ei löydy niin Kansallisarkistosta pyyntönä pitäis löytyä viimeisin rekisteriote.
https://astia.narc.fi/uusiastia/tietopyynnot.html?kaavake=ajoneuvotiedot
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Toukokuu 31, 2023, 23:47:51 ip
Vastaus #199

Kai Kivekäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä olen hakenut siirtolupia ja siirtoliikennevakuutuksia kisapyörille, jotka eivät ole koskaan olleet rekisterissä. Tällöin pitää verottajalle tehdä ilmoitus ajoneuvon verottomasta käytöstä. Koskaan konttorilla ei ole kuitenkaan kysytty mitään verotukseen liittyvää kun olen siirtoluvan hakenut.

EDIT: Just luin, että ilmoitus verottomasta käytöstä koskeekin vain tapauksia joissa kilpa-ajoneuvolla ajetaan myös tieliikenteessä esim. siirtymiä rallissa/endurossa. Turhaan olen moisia ilmoituksia siis tehnyt.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2023, 00:12:58 ap kirjoittanut Kai Kivekäs »
YCS 1 '67
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88
897 SPW
897 Long Track

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Kesäkuu 04, 2023, 21:45:52 ip
Vastaus #200

Ilkka Heinänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No niin minäkin sen olen ymmärtänyt. Ja katsastuskonttorin rouvakin aikaisemmin. Kovin erilainen käytäntö tuntuu olevan ja aivan konttorikohtainen. Pitää mennä vielä jututtamaan rouvaa.

Kesäkuu 05, 2023, 22:37:16 ip
Vastaus #201

Ilkka Heinänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poikkesin taas morjenstamassa katsastuskonttorin rouvaa. Varovasti esitin että hänen tulkintansa saattaisi olla, ei väärä mutta ehkä hiukan virheellinen. Ei myöntänyt, vetosi vaan Trafin määräyksiin.Mutta sitten, muutama tunti myöhemmin, tapahtui ihme: Verohallituksesta soitti miellyttävä naisihminen joka kertoi että hakemani lupa ajoneuvon verottomaan käyttöön on myönnetty. Rouva myös tiesi että lupa on myöhässä ja sen vuoksi hän soittaakin. Että kun seuraavaa lupaa haet soita, niin hän kiirehtii. Ystävällisessä hengessä jatkettiin keskustelua ja kun hänelle selvisi mikä tapahtuma ja millä vehkeellä ajetaan, hän kertoi ettei siihen mitään lupaa tarvi hakea koska Tulli aikanaan perinyt pyörästä autoveron ja tullin. Rouva myös kertoi että pyörästä on mahdollista maksaa vero joka olisi noin vanhasta hyvin pieni. Mutta kun pitäisi olla se rekisteriote.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2023, 22:46:36 ip kirjoittanut Ilkka Heinänen »