Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 3280590 kertaa)

Elokuu 28, 2022, 16:14:25 ip
Vastaus #12645

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vähän matkan päässä Herra Latvasesta olin koirien kanssa lenkillä kauniissa auringonpaisteessa ja viimeinen 500 meeetriä juostiin sateessa.
Mikä se oli lähtiessä metsään, kun sadetta luppailtiin vasta kuuden jälkeen, mutta sade alkoikin jo yhdeltä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 28, 2022, 18:14:28 ip
Vastaus #12646

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos oot Petri vielä samassa paikassa, ei kannata nytkään lähteä lenkille.  Täällä taas jyrisee, ja äsken tuli vettä vielä isommasta esteristä ko päivällä!

Kehuin kopterin kuvausta, ja valitin sitä noppeeks.  Oli kuitenkin muutama kuva tarttunu, joskaan ei tarkennukset huippuhyvin kohillaan, ja kokosekseen vähän ettäälläkin oli.  Meni se kyllä muutaman kerran niin läheltä, että melkein jouvuin väistämään.  Lähilaukaukset ei vaan osunu kopteriin.  Pyssy sellasessa säädössä, ettei ota kuvaa jos ei oo tarkennus osunu johonkii, ja tarkennukselle laitettu maksimimatka kymmenen metrin huitteille.  Noilla säädöillä oli kopterista tullu neljä kuvaa, muita kuvia ei ollenkaan.  Jollain muilla säädöillä ois tullu neljäsattaa kuvaa, missä ois ollu suttusta takamettää, eikä kopterista ees varjoa.  Eli opin jotain; sen, että kuvailkoot koptereita nuoremmat...

Tässä yks noista mihin tarttu, runsaasti rajattuna:

Elokuu 28, 2022, 20:21:18 ip
Vastaus #12647

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näyttäisi, että laskutelineet on sisään vedettyinä... 🤔
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Elokuu 28, 2022, 21:32:33 ip
Vastaus #12648

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Vähän matkan päässä Herra Latvasesta olin koirien kanssa lenkillä kauniissa auringonpaisteessa ja viimeinen 500 meeetriä juostiin sateessa.
Mikä se oli lähtiessä metsään, kun sadetta luppailtiin vasta kuuden jälkeen, mutta sade alkoikin jo yhdeltä.

Tänne (Padasjoelle) luppailtiin sadetta klo 18 - 21 mutta vielä ei oo tullu pisaraakaan. Tasan ei käy onnen lahjat 😁
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Elokuu 30, 2022, 15:48:01 ip
Vastaus #12649

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katselin ja kuuntelin, kun Agostin'in MV Agustaa lämmiteltiin Apparan varikolla... Numero 1 katteissa, ei voi olla kukaan muu! 😎 Valitettavasti kuva jäi ottamatta.
Honda CBR 600 F2 PC25

Elokuu 30, 2022, 16:20:39 ip
Vastaus #12650

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Katselin ja kuuntelin, kun Agostin'in MV Agustaa lämmiteltiin Apparan varikolla... Numero 1 katteissa, ei voi olla kukaan muu! 😎 Valitettavasti kuva jäi ottamatta.

Tää VOI liittyä Jarno Saarisen dokumentin kuvauksiin... tai sitten ei.ja
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Elokuu 30, 2022, 16:36:15 ip
Vastaus #12651

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tää VOI liittyä Jarno Saarisen dokumentin kuvauksiin... tai sitten ei.ja
Luulen, että joku ratsastustapahtuma siellä oli, portilla kyltti "Ride Out" ja radalla heinäpaaleja.
Miks muuten puhutaan "heinäpaaleista", vaikka kai ne sentään pahnoja oikeesti on?
Honda CBR 600 F2 PC25

Elokuu 30, 2022, 17:54:04 ip
Vastaus #12652

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koko päivän oli poutaa, kunnes lähdin ajelemaan Jawalla, sitten iski monsuuni.

Elokuu 30, 2022, 18:40:36 ip
Vastaus #12653

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Touhuva riittää.

Melekein saen tehtyvä terassin valamiiksi kesäpalatsin seinustalle läntisen siiven ikkunan alle. Jos vuan ruuvit ei oes loppuneet kesken, niin se oes ollu tännään jo pintakäsittelyvä vaelle valamis.
Mutta eipä se muata kuaja jos se ei ennen lumia ihan valamiiksi tulekkaa, tulloohan se kesä enssii vuonna. ;)

Kuva näpätty eilissäiltana terassilta käsin.
-pena-

Elokuu 30, 2022, 18:52:01 ip
Vastaus #12654

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ootko Pena pistäny merkille, että siun pihan poikki mennee jotkut vihreet vakoilulangat?  Onkohan puttiinin, vaiko peräti rumpin riottiporukoitten vehkeitä?  Joka tapauksessa kannattaa tarkasti miettiä mitä siellä terassilla haasteloo, luulen mie?

Jaakko

PS.  Kuva on kyllä viimosen päälle komia, värit kohillaan!  Kyllä tuollasta iltavaloa kelpaa katella terassilta!  Meijän terassille ei näy iltarusko, aamurusko vähän joskus puitten läpi näkkyy.  Iltaruskon puolelle etuoven eessä olevalle pienelle kuistille kyllä hiissattiin täks kesäks pien pöytä ja pari tuolia, mutta ne on jääneet uuvistamata näin ensimmäisen kesän aikana.  Ja se mahollinen iltaruskokin jääp tuohon rakentamattomalle ryssän tontille kasvaneen umpitiheän puuston taakse.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2022, 18:56:58 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Elokuu 30, 2022, 19:55:49 ip
Vastaus #12655

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ootko Pena pistäny merkille, että siun pihan poikki mennee jotkut vihreet vakoilulangat?  Onkohan puttiinin, vaiko peräti rumpin riottiporukoitten vehkeitä?  Joka tapauksessa kannattaa tarkasti miettiä mitä siellä terassilla haasteloo, luulen mie?

Oesin minä niihin jo konpastunu jos siellä niitä lankoja oes, minun jalat kun ei nouse ennee kun just ja just muanpinnasta irti, sen verran vielä kuitennii jotta piäsen luahustammaan pihan poekki. :-\
-pena-

Elokuu 30, 2022, 23:16:16 ip
Vastaus #12656

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei nuihin kompastu, ne on korkeella ilmassa!  Miun tietsikan ruudussa näkkyy just puolvälissä kuvvaa, kaks vihreetä lankaa, vaakasuoraan menneevät kuvan laidasta laitaan, melko liki toisiaan.  Eli kyllä siellä jottain vilunkipeliä pittää olla nyt.

Elokuu 31, 2022, 06:04:32 ap
Vastaus #12657

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nettikuvien perusteella Apparalla varmaan tapahtuu tänäänkin, niin paljon on vielä rekvisiittaa radalla: http://ahvenisto.lundahl.info/ Josko ehtisi taas poiketa...
Honda CBR 600 F2 PC25

Elokuu 31, 2022, 08:15:50 ap
Vastaus #12658

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ei nuihin kompastu, ne on korkeella ilmassa!  Miun tietsikan ruudussa näkkyy just puolvälissä kuvvaa, kaks vihreetä lankaa, vaakasuoraan menneevät kuvan laidasta laitaan, melko liki toisiaan.  Eli kyllä siellä jottain vilunkipeliä pittää olla nyt.

Heräs vahva eppäelys elokapinallisten, tae sitten jonnii muun piiperöryhmittymän hakkeroetuneen ja vetelleen ne viivat siihen sinun putkelle. ::)
Ei mulla semmosia näy, näkynöökö kelläkää muulla?
-pena-

Elokuu 31, 2022, 09:11:59 ap
Vastaus #12659

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun näppää kuvaa isommaksi niin kyllä siellä kaks vihreetä lankaa roikkuu. Ettei vaan olisi niitä terästäkin lujenpia lankoja, jommoseen ajelin eilen Volvo Busterilla. Metsätien poikki oli joku riiviö viritellyt lujan langan johon pyyhkäsin raktorilla, kopittomalla vielä. Justiinsa kaulan korkeudella jyrkässä alamäessä oli lanka. Onneksi sattui pakoputki ekana siihen, kuinkahan ukolle olis passannu jos kaula...