Meillä on siis -89 Kawasaki GPX750R ja siinä levällään oleva kone ja tarkoitus oli vaihtaa laakeriliuskat ja muuta pientä ja panna se takaisin kasaan kun kilometrejä on jo 80t.
No, sehän meni heti käteen kun Kawasaki ei enää tee liuskoja kuin joitain kokoja ja kun tehdas antaa kootkin #1 - #3 (värikoodattuna), niin eipä noista viisastu yhtään.
Vanhat liuskat tietenkin ovat vielä tallessa, mutta saisiko noita jotenkin/jossain pinnoitettua uudelleen? Sen jälkeen varmaan pitäisi vielä hioa johonkin sopivaan mittaan?
Korjaamokäsikirja kertoo akselin nimellismitat ja kaikkea muutakin, mutta tuo on saksaksi (netistä kaivettu, paperisena ei ole vielä löydetty) ja Motorrad-saksalla ei ihan koko tarina aukea. Sen verran siitä kuitenkin selviää että päälaakeriliuskojen välys on 2 - 4 sadasosaa ja se on kovasti vähän.
Jotain siinä sanotaan että käytä Plastoleneä välyksen mittaamiseen, mutta en oikein hahmottanut että miten se toimii, joku varmaan osaa valaista?
Osa liuskoista ainakin on ihan käyttökelpoisen näköisiä vielä että jos hyvin käy niin pärjäisi vanhoilla liuskoilla: Ihan sillä tavalla tuolla ei enää ajella kuin uudella. Tämä pyörä vain on niin hyvässä kunnossa että siitä saattaisi saada museopyörän kunhan vain saisi koneen kuntoon ja takaisin kasaan: Maalaus ja katteet ovat kunnossa eikä missään ole mitään virityksiä, hyvä lähtökohta.
Minullahan on toinenkin GPX mutta siinä ajokilometrit (110t) ja ikä näkyvät jo pahasti, se olisi täysi entisöintiprojekti.