Pienkoneissa tulpat tuntuu kestävän tosi pitkään. Vaihto on tullut ajankohtaiseksi, kun käynnistyvyys heikkenee oleellisesti. Useimmiten siihen on tarvittu vähintään 10 vuotta. Käyttötunteja ei useimmilla käyttäjillä näille koneille kovinkaan paljon tule/vuosi, mikä varmaan selittää pitkän käyttöiän tällaisissa moottoreissa.
Kyllä tulppien toiminta heikkenee aika nopeasti myös vähemmän kireissä koneissakin. Minulla meni Moto Guzzin Stelvion tulppien vaihto muutaman tuhat km pitkäksi ja ilmeni kummallisia käyntihäiriöitä, jotka poistuivat tulppien vaihdolla. Sitä oliko tämäkin NGK tulppien syytä, jotka ovat tämänkin pyörän vakiotulpat en osaa sanoa. Häiriöt hävisivät tulppien vaihdolla uusiin samanlaisiin, koska muitakaan ei ollut heti saatavilla. Mieluummin olisin laittanut Nippondensot, jotka ovat milestäni toimineet paremmin kaikissa laitteissa, joihin olen niitä laittanut.
Uralistien palstalla oli joskus arvio NGK tulpista : NGK tulpat pelkäävät pimeää, kipinöivät hyvin sylinterin ulkopuolella kokeiltuna, mutta kiinni kierrettyinä eivät.