Kirjoittaja Aihe: Yamaha Virago 535 pakoputken kromaus  (Luettu 3784 kertaa)

Joulukuu 10, 2024, 15:53:26 ip
Vastaus #15

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 323
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Olisiko tässä kriteerit täyttävä putki mitä haetaan  ??? .

Joulukuu 10, 2024, 16:09:38 ip
Vastaus #16

Jukka Pellinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 169
Tuo on juuri oikean näköinen, mutta kun menin ebayn sivuille, siellä ei ollut tuollaista. Ne mitä oli, olivat kaikki huonoja. Sitten kopioimalla tuon ilmoituksen tekstin tarkalleen, se ilmoitus löytyi. Pitää näköjään osata oikea tapa etsiä osia sieltä. Erikoista on myös, että ebay-UK:ssa on kolme samaa pakettia myynnissä eri hinnoilla samasta saksalaisesta kaupasta. Virheetönhän tuokaan ei ole, mutta pannaan harkintaan.
Yksi ehdotus oli kokeilla lämmönkestävää maalia, joka olisi pinnaltaan ja väriltään sopiva. Vielä sellaista ei ole löytynyt. Putken katkaisutapaa tässä mietittiin ja yksi ratkaisu siihen keksittiin - tai katkaisu on helppoa, mutta kasaan hitsaamista piti miettiä moneen kertaan.
--
Honda CB750 K7 -1977, Honda XL650V Transalp -2001

Joulukuu 10, 2024, 16:33:06 ip
Vastaus #17

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 323
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F

Joulukuu 10, 2024, 17:12:52 ip
Vastaus #18

Jukka Pellinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 169
Hyvin löydetty Ilpo. Pikkuisen on kyllä kielivaikeuksia, mutta todellakin, hinta on edullinen. Kiitos vinkistä.
--
Honda CB750 K7 -1977, Honda XL650V Transalp -2001

Joulukuu 10, 2024, 17:22:36 ip
Vastaus #19

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 323
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Ole hyvä,   ;) näyttää olevan edelleen saatavillakin. Pidetään pekkuja että saat kaupat tehtyä. 

Helmikuu 05, 2025, 16:02:02 ip
Vastaus #20

Jukka Pellinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 169
Vähän päivitystä tuohon pakoputkiasiaan. Päädyttiin siihen, että ei osteta koko pakettia Puolasta, sillä sekään ei lopulta ollut virheetön. Rälläköin suojapellin irti ja sahasin putken poikki kohdasta, joka ei tule näkymään päälle päin. Ennen sahaamista porasin putkeen reiän siihen kohtaan, josta sen sahasin, jotta osat saataisiin kohdakkain hitsattaessa putkea takaisin. Käyrä ja kiinnityspanta lähtivät Loimaan kromaukseen ja palasivat sieltä oikein kauniina parissa viikossa. Hinta postituksineen oli alle 150€. Onneksi minulla oli hitsaustaitoinen ystävä, joka kiinnitti osat ja nyt pyörä on kuin uusi.  Samalla tulin korjanneeksi puhkiruostuneen vaimenninpöntön ja maalasin sen mustalla lämpömaalilla.


Kiitos kaikille asiaan osallistuneille.
--
Honda CB750 K7 -1977, Honda XL650V Transalp -2001