Kirjoittaja Aihe: Sähkömoottoripyörät.  (Luettu 666 kertaa)

Huhtikuu 15, 2021, 10:58:15 ap
Luettu 666 kertaa

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3819
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Tuo Verge keskustelu on ihan mielenkiintoinen, mutten liitä tätä siihen.

 Tuossa uutisoitiin hyvästä, asioita eteenpäin vievästä akkumallistosta, joka on eri merkkien kesken vaihtokelpoinen.
 Hyvä juttu !

 https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/10408/Mp-valmistajat-p%C3%A4%C3%A4siv%C3%A4t-sopimukseen-vaihdettavien-akkujen-standardista-Yamaha-Kawasaki-Suzuki-Honda.htm

 Itsellä ei mitään kokemusta sähkövehkeistä, mutta juutuubista löytyvien japanialaisten trialvideoiden perusteella ainakin Yamahalla ja Hondalla on varsin kilpailukykyinen kalusto jo olemassa.  Kunhan näissä saadaan hinta ja toimitettavuus kohdilleen, on hyvää luvassa.

 Kai näihin siristimiin vaan pitää tottua ja mikä ettei. Ääni ja haju on osa ainakin urheilupuolta, mutta ehkä palaneen elektroniikkakortin, tai moottorin sininen ja kitkerä savu sitten korvaa paukkeen ja risiinin ?   Ehkä ei.

Huhtikuu 15, 2021, 11:01:27 ap
Vastaus #1

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5181
Ei kiinnosta.
Antaa muiden ostella patterivehkeitä.
Mie katselen täältä sivusta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 15, 2021, 11:13:50 ap
Vastaus #2

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3819
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Jos oisin ilkeä teini sanoisin että; vaimos ostelee patterivehkeitä, mutten kehtaa, ettei joku ala ajatteleemaan hävittömästi.  ;D

 Edelleen JOS, me suomestalaiset äänestetään nuoret, punavihreät naiset itseämme hallitsemaan, niin on näihin tottuminen, jos lihasvoimatta halutaan kahdella pyörällä yhä liikkua.     ..   vaikka onhan meillä vety, kun vaan joku oppis sen valjastamaan työ- ja harrastekäyttöön.

 Tähän sitten se brankkarijuttu. Ken elää, hän näkee...

Huhtikuu 15, 2021, 11:19:16 ap
Vastaus #3

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5181
Jos oisin ilkeä teini sanoisin että; vaimos ostelee patterivehkeitä, mutten kehtaa, ettei joku ala ajatteleemaan hävittömästi.  ;D

En tiijä, mutta AA-pattereita kuluu taloudessa yllättävän paljon...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 15, 2021, 11:29:01 ap
Vastaus #4

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 680
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Samat sanat,ei kiitos :(
Sitä ikäpolvea edustan joka oikeista pörisevistä,savuavista ja pikkasen vuotavistastakin koneista kiinnostunut pienestä pitäen ja siihen haluan päättääkkin niin harraste kuin käyttövehkeissä.
Päämääränä ettei tarviisi enää moisiin sekaantua vaan jäisivät seuraaville sukupolville kuten muutkin korvaavat voimanlähteet.
On vaan minun mielipiteeni ja kantani,muut tekee luonnollisesti niinkuin hyväksi näkee,kokee ja tuntee oikeaksi.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2021, 21:15:25 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Huhtikuu 15, 2021, 19:23:57 ip
Vastaus #5

Teemu S. Lindfors

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1039
Ei se patterimotskari tuota samanlaista fiilistä kuin vanha bensakäyttöinen paukkurauta, se on aivan selvä juttu. Polttomoottoripäänä on vaikea asennoitua edes ajatukseen siitä, että pitäis pattereilla ajaa.

Vaan kahdesta patterimotskarista on minulla ajokokemusta, ja molemmista sinällään positiivista sellaista. Hauskoja vempaimia - omalla tavallaan. Jos olisi kamalan paksu pinkka niin voisi mullakin olla patterimotskari tallissa. Niiden polttopaukkurautojen joukossa.

Huhtikuu 16, 2021, 08:33:02 ap
Vastaus #6

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
Eihän sähköllä ajamisessa samaa fiilistä ole. Polttomoottori prätkässä on vähän kuin elävä organismi, se ikään kuin elää koko ajan, vääntö, teho sekä ääni muuttuu alati kierrosten mukaan. Kovasti ovat suunniteltu sellaiseksi faitterityyppiseksi nuo uudet sähköpelit. Tietysti kun on lyhyt toimintamatkakin. Jos olis sellainen touring-tyyppinen sähköpeli 300km matkalla ja nopealla latauksella (alle tunti), niin kyllä sellaistakin voisi kokeilla kokeeksi. Hinta tosin tulee sellaisella olemaan niissä kantturoissa uutena, että tuskin tässä elämässä ehtii sellaisten käytettyjen valikoima kovinkaan suureksi joten pitkälti akateemista on tämän asian pohdinta. Olen jo vanhainkodissa ennen kuin sähköpyöristä tulee valtavirtaa, jos tulee. Siinä yhdessä mallissa taitaa olla vaihdelaatikko. Sellaisella pääsee jo lähemmäksi bensapyörän ajokokemusta.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Honda CBR1000F SC24 1990

Huhtikuu 26, 2021, 17:39:44 ip
Vastaus #7

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5181
Sähkömoottoripyöräilijä on kuullut olevansa jopa kukkahattutäti – kaksi motoristia kertoo, mikä jyhkeässä pärinässä tai täydessä hiljaisuudessa lumoaa
Sähkömoottoripyörä on Suomessa vielä marginaalinen menopeli, mutta kauppiaiden mukaan se on nyt löytämässä asiakaskuntansa.

https://yle.fi/uutiset/3-11897771
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.