Kirjoittaja Aihe: Miksi mopo ei kiinnosta ?  (Luettu 1578 kertaa)

Huhtikuu 21, 2021, 20:01:07 ip
Luettu 1578 kertaa

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3819
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
https://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=126908.msg640526#new

 Kallis ? Väärä henkilö myy ?  Liian huono lähtökohta ?

 Mikä mättää ? kertokaa nyt joku, niin "teen parannuksen".

 Spiidin osia ollut yksittäin myynnissä varsin kovilla hinnoilla ja ilmeisesti aika hyvin menneetkin.
 Tässä näitä ois koko kasa, mutta ei...

 Miksi ?

 Tää on rehti kysymys, ei mikään jatkojalostettu myyntipuhe.
 Olenko ainoa, joka ei saa mopoa myytyä ?

Huhtikuu 21, 2021, 20:28:36 ip
Vastaus #1

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 654
Hintaan ym en ota kantaa kun ei ole noista kokemusta mutta rompetorien peruunnuttua osien hankinta on todella hankalaa koska kaikki ei ole netissä ja nyt näyttää olevan ostajan markkinat.
Aika moni on mopojutut pistänyt jäihin, niin myös minä, ei vaan kiinnostusta, just myin 2 projektia pois, halvalla meni, olis pitänyt purkaa ja myydä osina huutonetissä pois mutta kun ei kiinnosta.
Nykypäivänä kaikki tekeminen on niin hiton kallista eli mitä enemmän pystyy itse tekemään on plussaa, muuten karkaa projektien hinnat taivaisiin ja myymättä jää.

Tunturi ss -80 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Jupiter 50 -61.

Huhtikuu 21, 2021, 21:02:37 ip
Vastaus #2

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 680
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Joo,kyllä Jarkko on oikeilla jäljillä enkä minäkään kenenkään hintoihin ota kantaa kun mitään taulukkoakaan tahdo olla joka pätisi muuta kuin alentaa hintaa jos ei kukaan osta.
Ajat on semmoiset näkymineen että viimeiset sammuttaa valot 2&4 pyöräisten moottoriajoneuvoharrastelusta ja siihen ei tällä politiikalla kauaa menekkään kun puoliuudet käyttiksetkin myrkkyä... :-X mikäli tankkiin lorotetaan bentsiiniä tai diisseliä eikä löydy muodikasta töpseliä.
Ketäpä oikein kiinnostaa rahaa pistää palamaan isommin tai uusia harrastajiakaan mukaan kun seinä häämöttää uhkaavasti!
Kiinanskootterit ja kopiomankit on pop nuorisolle  ja ne on muovisia hajuttomia ja mauttomia kertakäyttötuotteita jotka ostetaan halvalla,ajetaan aikansa,toimivat hyvin ja hylätään nurkkiin kunnes siivotaan hyötykäyttöasemalle.
Kalustoa on tarjolla hurjasti vähän joka kuutioluokkaan auto ja 2 pyöräisissä pitkältä aikaskaalalta harrastepuolelta kuin käyttiksistäkin ja on taatusti ostajan markkinat.
Mopotonnilla pitää saada nykyään ehjä pappis eikä paljonkaan enempää museokilpisestä jos myydä meinaa joten siitä voi ynnätä millä hinnalla totaalisia raatoja tai eriasteisia projekteja kukaan ostaa koska ehjän saa loppupeleissä paljon halvemmalla eikä niitä talvi-iltojen askartelijoita "kustannuksista viis" tahdo enää löytyä,liian kallista touhua kuten Jarkko aiheeseen johdattelikin.
Sataset on hupaa jo laitteen pienessä siistimisessä saati mitä romusta priimaksi kustantaa ja kaikki ulkopuolisella teetetty koneistus ym jutut  kannattaa miettiä kolmesti.
Erikoisemmat merkit ja mallit luulisi kiinnostavan..mutta ei oikein..ne vaatii taasen omanlaisensa tekijänsä joita ei helppo löytää niitäkään enää,tulee liian kalliiksi loppupeleissä nekin arvoonsa jolla sen joku ostaisi oikeasti jos ostaisi eli ainoastaan haasteeksi mielenkiintoisimmat EHKÄ jos vaan siis se tekijä enää löytyy joka ei tuijota viivan alle.
Harrastukset ja ajat on muuttuneet,on paljon mielenkiintoisempia kuulemma jotka muodikkaitakin ja vissiin ihmisetkin kovin erimoisia ollen enempi virtuaalimaailmassa :-\ :-\
Se siis ei tarkoita että vaikka harrasteautonäyttelyt vetääkin yhä ihmisiä tuhansittain viikonloppuna ne kiinnostaisivat sen syvällisemmin moniakaan,kunhan aikaansa kuluttavat perheen kera ja seuraavana vknloppuna vaikka konsertissa,pallopelissä,puutarhanäyttelyssä jne.


Nimittäin jo nykyiset asumisolot torppaa lähtökohdat,hyvin harvoilla on enää oma talli jossa voi ja sopii tehdä mitään tämmöistä eikä lämmityskään lie tarpeeton ylellisyys.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2021, 10:50:34 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Huhtikuu 21, 2021, 23:20:34 ip
Vastaus #3

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 810
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
10 vuotta sitten myin pappa-tunan..päivän oli Torissa..seuraavana päivänä uudella omistajalla ja ostaja ei tinkinyt yhtään..Kait ne on vähän myös nää "epävarma tulevaisuus" ajat myös.Tuskin myyjästä johtuva..Minulla oli myös Solifer Sm trial myynnissä aikanaan..täydellinen mutta huonosti pidetty..1000 euroa oli alkuhinta...800..700..600..500..noutajia oli monta(heti ens viikon alussa)..ikinä ei sitä ens viikkoa tullut..pistin sitten mopon palasiksi..osa osalta myin..viimenen osa lähti muistaakseni viime marraskuussa..Jos joku esim.halusi kahvat, pistin vaijerit mukaan..tällä tavoin pääsin eroon myös vähemmin halutuista osista..muistaakseni kokonaishinnaksi tuli 630 €.Tankki meni ihan ekaks..
Vaikeita aikoja eletään nyt..

Huhtikuu 22, 2021, 13:31:47 ip
Vastaus #4

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3819
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Näinhän se taitaa ja tahtoo olla.
 Taidan harsia sen nippuun ja työntää takaisin työpöydän alle.
 Seuraava sukupolvi / uusi tallinomistaja saa sen sitten roudata roskikseen.  :-[

   ... niin no ... tyttären tytär on pian mopo-iässä, että siinähän sille ois vähän erilainen koulukulkine ...

 Njaah .. pitääkin miettiä.    ::)

Huhtikuu 22, 2021, 15:39:13 ip
Vastaus #5

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 170
Ainakin Suzuki PV:n ja sen osien kohdalla on käynnissä nimen omaan parhaat mahdolliset myyjän markkinat.

Uskoisin johtuvan ihan siitä, että PV-sukupolvi on tällä hetkellä otollisessa entisöinti-iässä ja korona-aika on karsinut muita vapaa-ajanviettotapoja sen verran paljon, että aikaa ja rahaa työnnetään nyt harrasteajoneuvoihin.

Olen itse myynyt tämän talven aikana paljon vanhaa PV:n osaa pois nurkista pyörimästä ja ihmetellyt kuinka korkeaan hintaan hyväkuntoinen tavara menee.

Huhtikuu 22, 2021, 16:00:01 ip
Vastaus #6

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5181
Eikös se vähän ole niin, että teininä harrastettu kiinnostaa uudestaan 30-40 vuoden päästä, kun on mahdollisesti aikaa, paikka ja rahaa.

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 22, 2021, 16:22:43 ip
Vastaus #7

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Eikös se vähän ole niin, että teininä harrastettu kiinnostaa uudestaan 30-40 vuoden päästä, kun on mahdollisesti aikaa, paikka ja rahaa.



Saattaa olla, olen jopa nähnyt untakin siitä että oli -73 solifer speed viisivaihteisena ja 65cc autisan pytyllä taas omistuksessa.

Huhtikuu 22, 2021, 16:29:10 ip
Vastaus #8

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10631
Ei tuo PV ihmeasia ole,että on suosittu.

Kone on taatusti ihan parhaimpia,mitä mopoihin on
tässä maassa saanut tottua.

PV sinänsä on isolle äijälle liki pelottava ajettava-mutta kulkemaan sen saa.
Kestääkin.

Ihmettelenkin , miksei Solifer S1 samalla koneella ole kovinkaan kurssissaan?

t. Markku

Huhtikuu 22, 2021, 16:31:52 ip
Vastaus #9

Marko Kaukola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 41
Itse mitä harrastan, harrastan tekemisen ja omistamisen riemusta. Kaikki muukin harrastaminen maksaa ja itse en niin järkevyyden enkä rahan kiilto silmissä tee tätä. Hulluttelu hintoja en lähde maksamaan mistään niin vaikka nyt kuvitellusti tulisi takkiin se on pieni tappio. Mutta myynnin hoitaa jos hoitaa minusta seuraava, en minä ja mikä hinta silloin on niin ei ole itseni päänvaiva.
Äkkiä menee 100e kun käy kaljalla yhtenä iltana ym.. Ja siitä ei jää mitään, harrastaminen maksaa on se mitä on.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2021, 16:33:52 ip kirjoittanut Marko Kaukola »

Huhtikuu 22, 2021, 16:32:15 ip
Vastaus #10

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5181
Eikös se vähän ole niin, että teininä harrastettu kiinnostaa uudestaan 30-40 vuoden päästä, kun on mahdollisesti aikaa, paikka ja rahaa.



Saattaa olla, olen jopa nähnyt untakin siitä että oli -73 solifer speed viisivaihteisena ja 65cc autisan pytyllä taas omistuksessa.

Mie taas herkistyn muistojen maailmaan, jos nuoruuden kevaria näkyy jossain.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 22, 2021, 16:34:12 ip
Vastaus #11

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5181
.
Äkkiä menee 100e kun käy kaljalla yhtenä iltana ym.. Ja siitä ei jää mitään,

Meillä on vissiin eri kaljareissut, kun minulle on jäänyt ihan hirveästi kaikkea kaljareissuilta.
Niin henkistä kuin fyysistäkin muistelua ja pääomaa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 22, 2021, 17:06:29 ip
Vastaus #12

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 680
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
PV kuin aidot Monkeyt onkin poikkeuksia ja omaavat takavuosien pappisilmiön vuorostaan ja luonnollisesti kun huippu on saavutettu niin myös hinnat lähtee laskuun,niitä tulee rutkasti myyntiin taas seuraavalle kierrokselle jolloin hintakin laskee kysynnän hiipuessa mutta mielenkintoista onkin tuleeko sitä seuraavaa kierrosta enää niillekkään tämän jälkeen vai onko vielä joku muu takavuosien suosikkilaite joka kokisi nostalgiabuumin?
Valitettavasti Peeveen ja Mankien jälkeen alkoi Kiinantavaran vyörytys ja voinemme kyllä jotenkin epäillä onko niissä mitään vastaavaa keräilypiikkiä tai ostoinnostusta sen ikäisten ex nuorten keskuudessa lähivuosina? Toivotaan ja toivotaan myös nostalgiabuumeja laajemminkin toki.


Meneekö nämä hittituotteet pääosin isän hellään huomaan vai sittenkin nuorisolle kovaan käyttöön,enpä tiedä


Viina on aina hintansa väärti kuulemma eikä mielestäni sitä voi tähän keskusteluun mukaan vetää koska ne jotka sitä kaksin käsin kiskoo ei pidä näitä kahta kovin erimoista asiaa edes vaihtoehtoisina ja tosiasiahan on mopoilu tai niiden rakentaminen,entisöiminen tms on vielä kohtuuhalpaa hubaa harrastella ,puhutaan satasista tai muutamasta tuhannesta maksimissaan per kpl.


Tuossa viime kesänä kuulin jutun keski-ikäisestä enempikin kuntopyöräilijästä jonka intohimona oli kilpafillarit ja pitkäaikaisena haaveena joku määrätty huippuluokan italialainen merkki jonka lähin edustaja löytyi Ruotsista jossa hän kävikin paikanpäällä ensin mittauttamassa itsensä ja liikkeen edustajan kanssa sopimassa tarkemmin kaupan kohteesta joita tehdään vain käsityönä ja ns viimeisen päälle ilman turhia liitoksia suurinpiirtein ns yhdestä putkesta (jotain extrakevyttä erikoisputkea) ja muutenkin vain parhaista materiaaleista mitä löytyy.
Kukkaro keveni pyöräkaupoilla reilulla 30 000 eurolla ja pyörä haettava samaiselta jälleenmyyjältä jahka se valmistusi,sitä ei lähetellä mihinkään vaan loppusäädöt ym hifistelyt tehdään vielä luovutushetkellä kuten muukin ohjeistus....ja kerranhan se vaan kirpaisisi.
Oletan jotta kyseistä pyörää ei käytetä kauppareissuilla,pidetä yleisessä pyöräkellarissa tai ulkotelineessä ikinä hetkeäkään ja saattaapi löytyi muukin vakuutus kuin kotivakuutus tuolle veiville jota ei varmaan huollatetakkaan paikallisessa pyöräliikkeessä.. ::)
Voipa siis pyöräilyynkin kohtuupaljon saada paalua menemään intohimoisesti harrastellen :D


Luonnollisesti löytyy niitäkin jotka ei laske mitä menee ja paljonko tulee myytäessä vai myyköön vasta perikunta koska harrastus on harrastus mutta aika monet kyllä miettii ostaako suoraan valmis halvemmalla ja tehdä todella hyvät kaupat  vai tekeekö itse kalliimmalla raadosta vaikeimman kautta jos nämä vaihtoehtoina ja perusmopo kyseessä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2021, 10:45:46 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Huhtikuu 22, 2021, 17:46:34 ip
Vastaus #13

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 170
Eikös se vähän ole niin, että teininä harrastettu kiinnostaa uudestaan 30-40 vuoden päästä, kun on mahdollisesti aikaa, paikka ja rahaa.


Juurikin näin. PV:tä entisöidään nyt siihen tahtiin, että kohta niitä on joka nurkalla ja arvo häviää samaa tahtia kun sukupolvi vanhenee. En oikein nää syytä miksi mopoilevat nykysukupolvet kovin ahkerasti alkaisi peeveetä ja mankia harrastelemaan. Enhän minäkään harrastele pappa tuntureita, koska sillä ei ole itselle minkään sortin nuoruuden nostalgia-arvoa. Tosin samaan hengenvetoon voisin kyllä myös ihmetellä, että miksi ihmeessä sitten omistan Suzuki GT:n, joka on minua 15v vanhempi.

Se miksi S1 ei ihmisiä kiinnosta on ihan loogista. PV on Suzuki ja japanilaisvalmiste. Kestävä ja kaikin puolin onnistunut.  Vaikka on pieni kooltaan, niin paljon vakaampi laite kovissa nopeuksissa kuin perinteinen suomimopo.

S1 ei ole Suzuki, vaan Solifer. Kaikin puolin huono mopo, joka ei kestä, ei varsinkaan viritettynä. Melkein ihan sama mitä siihen mopoon muokkaa, niin huonompaan suuntaan tuskin voi mennä. Ja kauneuskin on katsojan silmissä. S1 on parhaimmillaan tekniikan luovuttajana tai rankan modifioinnin kohteena.

Huhtikuu 22, 2021, 17:52:29 ip
Vastaus #14

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10631
Moottori kumminkin sama kuin PV:ssä.

Ja taatusti parempi ajoltaan kuin yksikään PV.

No- juu...Solifer kyllä- mutta tehdastekoisista osista
tehty sekin.

t. Markku