Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 652079 kertaa)

Marraskuu 05, 2010, 19:56:00 ip
Vastaus #30

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Tässä nopeustavoite viiskymppisille (ei ikä vaan kuutiot). Ottihan TZ125G:kin tuon kevyesti viime kesänä!

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 05, 2010, 23:00:32 ip
Vastaus #31

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Tässä nopeustavoite viiskymppisille (ei ikä vaan kuutiot). Ottihan TZ125G:kin tuon kevyesti viime kesänä!

Minä olen jo 51 eli ensimmäisessä ylikoossa. Ja tuossa pyörä kulkee mitä kulkee, mutta kuski menee yli kahtasataa..

Marraskuu 05, 2010, 23:03:01 ip
Vastaus #32

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Nyt ois tupakki tauko Joken kanssa pidetty, ja putkien taivuttelu alkanut, loivia kulmiahan nuo ovat n. 25-2 asteen vääntelyä.

Nyt ensimmäiseksi tehdään mallirunko ihan normi huonekaluputkesta, tarkistetaan kulmia ja korjataan tekemiämme virheitä  ;D
Samalla huomattiin että takaswingiä joutunee hieman leventämään alkuperäisestä....

Vielä kun löytyisi toimittajia Rautaruukin FORM 500 putkelle ???

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Marraskuu 07, 2010, 16:48:19 ip
Vastaus #33

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
iPad = Imatra Plywood Aided Design

Jää CADit toiseksi.

Marraskuu 10, 2010, 23:14:54 ip
Vastaus #34

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Eteläinen Saimaa on ollut tässä useana päivänä hiirenhiljaa (paitsi konesaha laulanut välillä) ja ihastellen ihmetellyt pohjoisemman Saimaan poikien runkotouhuja. Taisi meikäläisen pikkukorjailut hitsaamalla HuVo Casalin rungon suhteen olla lastenleikkiä teidän projektinne suhteen. Ei kai tupakit ole loppuneet tänään syksyn sumuisimpana ja pimeimpänä päivänä? Tänäänhän piti olla valoisaa uuden lumen ansiosta!

Terv. Markku

Marraskuu 10, 2010, 23:56:22 ip
Vastaus #35

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Moro Markku.

Justiinsa tulin Svetogorskista, tankki on täynnä bensaa ja kaapissa pari kartonkia lisää LM:ää. Nou hätä.

Marzocchin 30mm keula lähti maanantaina Italiasta ja tuli tänään keskiviikkona puolen päivän aikaan Imatralle. Sanoisin siedettävän nopeaksi toimitukseksi. Kaveri möi ulkomaille vaan sen takia kun Imatralla oli aikoinaan niin kovat ja kuuluisat kisat :).

JP

Marraskuu 11, 2010, 13:32:10 ip
Vastaus #36

kari arponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 87
Nyt ois tupakki tauko Joken kanssa pidetty, ja putkien taivuttelu alkanut, loivia kulmiahan nuo ovat n. 25-2 asteen vääntelyä.

Nyt ensimmäiseksi tehdään mallirunko ihan normi huonekaluputkesta, tarkistetaan kulmia ja korjataan tekemiämme virheitä  ;D
Samalla huomattiin että takaswingiä joutunee hieman leventämään alkuperäisestä....

Vielä kun löytyisi toimittajia Rautaruukin FORM 500 putkelle ???
[/quote]
Moro
ainakin löytyisi toimittajalta 22x2 mm  putkea on jäänyt kuulema kelkkamiehiltä ylimääräiseksi
millä mitoilla tarvitset putkea
t,kja
Penta P4 paikallismoottori  vm1910
MAN as330

Marraskuu 11, 2010, 19:14:04 ip
Vastaus #37

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Moi

Äkkiä tuli keula tuhansien kilometrien päästä ja hintakin taisi olla kohdallaan. Tehkääpäs samaan syssyyn kolmas tai (n+1):s runko ja siihen soipiva kone ja nimeksi Imatra. Olisi siinä italiaanoilla ihmettelemistä!

Terv. Markku


Marraskuu 12, 2010, 18:54:55 ip
Vastaus #38

Olli Salonen

  • **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
  • Viestejä: 637
  • VMPK # 1916
Linkki ruåtsalaisten classic 50cc -sivuille.
Crossipainotteinen, mutta on siellä RR juttuakin sekä isompia pyöriä.

Olli
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2010, 18:57:22 ip kirjoittanut Olli Salonen »

Marraskuu 12, 2010, 19:30:33 ip
Vastaus #39

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1065
  • Osapuilleen kasassa....
No nyt kun tonne nettimaailmaan hurahdettiin niin tuossakin olisi pari linkkiä.

 Tuoho eka foorumiin tosin ehkä ei kannata hirveesti kirjotella , siellä kun tekstaa
ne jotka aikoinaan palkintopystejä keräilivät. Mutta mielenkiintoista luettavaa kuitenkin.

http://forums.autosport.com/index.php?s=94718c4224ba1ba051fa2b5beb1190e5&showtopic=98711

http://www.classic50cc.eu/

http://70racing.forum24.se/70racing-forum-5.html

Tuolla VRM Roffella on liike ruottissa josta myy mäntiä , syttyjä ja jne , itse taitaa ajaa kisaa juurikin
Minareetilla.
Jk. Roffen nettikauppa   http://www.vrm.se/

Ei muuta kun lykkyä projektiin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2010, 20:06:55 ip kirjoittanut seppo savolainen »

Marraskuu 12, 2010, 20:16:54 ip
Vastaus #40

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1368
On tosi paljon linkkejä classic50 sivuilta eteenpäin,varsinkin kawasakin muoviosia kauppaava sivusto on suorastaan "kohottava"huh.

Marraskuu 12, 2010, 20:53:26 ip
Vastaus #41

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Moron,
takanapa saisi olla kapea ja ketjulinja niin keskelle kuin saa, Van Veen runko on siitä hassu että ketjulinja hankaa lähes jo muutenkin runkoon takahaarukan akselin yläpuolelta kun ne "pystyputket" kapenevat... Steehouwer kertoi että: " is always a mess with Van Veen chainline..."
T:KR

Nyt ois tupakki tauko Joken kanssa pidetty, ja putkien taivuttelu alkanut, loivia kulmiahan nuo ovat n. 25-2 asteen vääntelyä.

Nyt ensimmäiseksi tehdään mallirunko ihan normi huonekaluputkesta, tarkistetaan kulmia ja korjataan tekemiämme virheitä  ;D
Samalla huomattiin että takaswingiä joutunee hieman leventämään alkuperäisestä....

Vielä kun löytyisi toimittajia Rautaruukin FORM 500 putkelle ???
Moro
ainakin löytyisi toimittajalta 22x2 mm  putkea on jäänyt kuulema kelkkamiehiltä ylimääräiseksi
millä mitoilla tarvitset putkea
t,kja
[/quote]

Marraskuu 12, 2010, 21:17:40 ip
Vastaus #42

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Terveiset taas täältä etuvenäjältä....

tuota formin putkea nyt tiedustellut, ja nyt olisi ilmeisesti saatavissa tuota 22x2mm. aika jytäkkää tosin ja painokin karkaa käsistä ;D

20x1.5mm on 0,62kg/m.
22x2 mm. on 0.99kg/m.

Tuo ketjulinja on hankala ja sen takia jos swingiä leventäisi n.10mm. saisi pelivaraa hieman enenmmän.

Olen suunnitellut taakse Suzukin jarrua mutta sitä joutuisi kaventamaan aika rajusti, ja ei se Jokella oleva kreidlerin oma takajarrukaan kapein ole.

Eikä takana heittoja saa olla, swingin etuosakaan ei ole leveydellä pilattu, kyllä on pientä ja siroa  ;D

Meni jigin loppuosien saanti ensi viikolle, joten ensiviikonloppuna alkaisi (vasta) varmaankin runko hakea muotojaan.


[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Marraskuu 12, 2010, 23:06:37 ip
Vastaus #43

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Moi

Äkkiä tuli keula tuhansien kilometrien päästä ja hintakin taisi olla kohdallaan. Tehkääpäs samaan syssyyn kolmas tai (n+1):s runko ja siihen soipiva kone ja nimeksi Imatra. Olisi siinä italiaanoilla ihmettelemistä!

Terv. Markku

Moi, 80e oli postikuluineen. Ei riittänyt ihan kielitaito kunnon kyselemiseen, ajattelin vaan että bueno voisi tarkoittaa hyvää ja niinhän se olikin!

En tiedä tuosta Imatra-nimestä, saattaisi Valentino laittaa lakimiesmafiosot käymään. Tulisi edes itse.

Aloitin tuossa muuten tallin raivauksen: http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=55476.0

JP

Marraskuu 19, 2010, 23:53:46 ip
Vastaus #44

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Moi taas,

nuo teräslevyt takahaarukkaan (ala ja yläpuolelle) tulleepi 1mm. levystä jossa vahvike pokkaukset, tai sitten 1.5mm. suorasta.
Ja runkoon tulevat( epäsymmetriset kolmion muotoiset) kiinnityslevyt putkien molemminpuolin 2mm. levystä, joissa puslat takahaarukan kiinnitykseen.
Koe rungon putkia taivuteltu ja hiekkatäytteiset putket taipuu normiputkesta ihan ok. suurin kulma 25 astetta.
En tiedä miten se "oikea"  putki sitten taittuupi ??

tuolta kuvia tämän hetken rakenteluista : http://picasaweb.google.com/juveracing/50ccKilpuri#

Pikkujoulut taitaa jäädä ikäväkyllä väliin, pystyy sunnuntaina tekemään muutakin kuin oksen.... tai siin luovuttaa päivän punaiselle ristille  ;D

Moottorikin ( Minarelli P6 )olisi nyt pöydällä odottamassa sielun avausta, tuo vakio ilmapytty oikealla putkella luovuttaa tälläisenään 12.8hp. tavoite olisi saavuttaa  maltilliset 14-15hp.

katsotaan sitten joskus kuinka siinä sitten käy :o

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope