Kirjoittaja Aihe: Vastaan tulevien motoristien tervehtiminen  (Luettu 26636 kertaa)

Syyskuu 05, 2015, 00:00:43 ap
Vastaus #30

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1539
On se toisilla pienestä kiinni,tervehtiminen.
Pitäs kai maksaa siitäkin?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 07, 2015, 15:44:25 ip
Vastaus #31

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5298
  • Tulin nain ja voitin
Alfa-Romeo kuskit moikkaavat toisiaan myös, Alfan hankittuani viime syksynä tulin sen huomaamaan...  Liekö osanotosta johtuvaa  :P ?
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 11, 2015, 18:47:22 ip
Vastaus #32

Kari Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1021
Mun tulee ajeltua aika harvakseen ja lämpimänä, aurinkoisena päivänä; mutta silloin kun olen liikenteessä morjenstan muitakin motoristeja silkasta riemusta  :D ei harmita vaikka ei tulisi vastausta .. yleensä tulee.   
Tänä kesänä ajoin Mäntsälästa töihin Vantaalle ja sieltä lähtiessä ketjut katkesivat pihassa  :(  tuolla nurkassa Se on siitä lähtien nököttänyt. Ollut jotenkin kiireinen kesä, mutta otetaan ensi kesänä takaisin.       

[ylläpito on poistanut liitteen]
Triumph T140 1977 
Mercedes W220 S500 2000

Syyskuu 11, 2015, 22:59:15 ip
Vastaus #33

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1539
Keskiviikona lähdettiin Lappiin,nyt n1300km takana.
Kaikille on morjestettu,pari Sunnuntai motoristiä ei vastannut,
Tänään paukutti H-D hemmoja tusina vastaan Ylläksellä,jokainen nosti lapasta,
vaikka japsilla,Pannari,ajelen :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 12, 2015, 15:44:22 ip
Vastaus #34

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Kyllä tuo motoristihenki kuitenkin vielä elää, morjestellaan sitten tahi ei.  Jos motoristi kohtaa toisen, vaikeuksiin tai teknisiin ongelmiin ajautuneen motoristin, niin kyllä heti pysähdytään ja autetaan kaveria vilpittömästi.  Ja yhtä vilpittömästi ilman sen kummempia seremonioita voi avun tarvitsija kysyä esimerkiksi työkalua lainaan.

 https://youtu.be/kJSo-uwmHz4?t=311

jaakkovaakko

Syyskuu 12, 2015, 17:45:39 ip
Vastaus #35

Harri Kauranen

  • Vieras
Ajeli autolla tollaset parikytä kilsaa motoristin perässä.Hän kyllä morjesteli vastaan tuleville motoristeille,ehkä kymmenkunta.Taisi vaan yksi jättä vastaamatta.

Syyskuu 13, 2015, 18:27:03 ip
Vastaus #36

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1492
Yleensä aina morjestan. Jos vaan huomaan ja tilanne sallii!

Tänään kuitenkin jätin ihan tietoisesti tervehtimättä kahta 'sankaria'. Joiden piti lähteä mun kohdalla ohittamaan! Mä tietysti hiljensin ja vedin reunaviivalle, että olihan siinä tilaa. Mutta en vaan tollasta kiirettä ( ? ) suostu ymmärtämään. Mun takanani oli ainakin kilometri tyhjää!   :-[
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Syyskuu 14, 2015, 08:46:25 ap
Vastaus #37

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 921
  • Kawasaki A 1 R
  Pekka huomasitko siinä kiireessä JAWALLAKO ne pojat tuli ?

Syyskuu 14, 2015, 20:49:02 ip
Vastaus #38

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1492
Sori, mutta enempi piti tosiaan keskittyä tsekkaamaan sitä piennarta, ettei siellä olisi mitään "ansoja", joten pyörät jäivät tunnistamatta! Mutta tosi hitaita niiden täytyi kuitenkin olla, kun ei ollut aikaa odottaa turvallista ohituskohtaa...  ;D
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Syyskuu 18, 2015, 19:16:12 ip
Vastaus #39

Vesa Salmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2699
Mutta tosi hitaita niiden täytyi kuitenkin olla, kun ei ollut aikaa odottaa turvallista ohituskohtaa...  ;D

Sepä se. Osalta porukkaa puuttuu liikennepelisilimä täysin. Vastaavia tapauksia aina sillon tällön ja joka kerta on yks kerta liikaa. 

Tervehin kumminmi motoristeja ja rekkakuskeja ja karavaanareitaki sitte viime hankinnan jäläkeen. Pyssyypähän olokanivel liukkaana.
Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 03, 2015, 21:57:16 ip
Vastaus #40

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
Sori, mutta enempi piti tosiaan keskittyä tsekkaamaan sitä piennarta, ettei siellä olisi mitään "ansoja", joten pyörät jäivät tunnistamatta! Mutta tosi hitaita niiden täytyi kuitenkin olla, kun ei ollut aikaa odottaa turvallista ohituskohtaa...  ;D
Muistui jotenkin tässä takavuosina tapahtunut kokemus.
 Ajoin 4.s tietä tasan 100 km/h, ja takaa lähestyi hitaasti lähestyen joku 2 pyöräinen. Ensimmäisen pitkän alamäen tullessa kohdalle tämä maanteiden kuningas lähti sitten ohitamaan. Katsoin sivulle ja siinä vierellä nökötti n. 16 v. nuori mies reppu selässä ja muna-asennossa, naama kiinni mittarissa. No minä jatkoin edelleen sitä samaa vauhtia ja ensimmäisessä ylämäessä tapahtui ohitus sitten toisinpäin, siis siinä tasan satasen vauhdista. Ja seuraavassa alamäessä sitten tämä nuori mies taas säntäsi siihen "vauhdikkaaseen" ohitukseen.
 Mentiin vuorovedoin pari kymmentä kilsaa sitä rataa, riippuen vähän ylä- tai alamäistä. Se ohitteleva ja ohitettava nuorimies ei nostanut lapasta.

 Kiiruhtuspelinä joku vanhempi, ja helevetinmoisella metelillä yms. varusteltu piikkikyykky. Kuskin ulkoinen habitus kruunasi kaiken.
 Oli hauskaa seurattavaa, peileistä, ja vuoroin rinnalla, oikealla että vasemmalla puolella. Joskus se kamera olis ihan paikallaan.  :)

Joulukuu 22, 2015, 22:06:17 ip
Vastaus #41

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2285
  • Kukkahattusetä
Jovain tuli tännään kaksi kustomia vastaan Äänekosken ja Jyväskylän välillä. Eipä tarvinnu kättä nostaa, kun autolla liikuttiin. Ihan oli lumeton maa ja pari astetta lämmintä.

Nyt kyllä näyttää siltä, että Oulun seuvullaki mennee ajokelit kokonnaan ja jouttuu pian vaihtammaan kesärenkkaat pyörään.
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 23, 2015, 16:17:49 ip
Vastaus #42

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
 Pitäisköhän lähteä vähän ajelulle, kerran on tuo ympärivuotinen? Eipähän mene vakuutusmaksut hukkaan, ja pyöräkin olis just huollettu.  ::)

Joulukuu 23, 2015, 16:27:25 ip
Vastaus #43

Martti Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2487
Pitäisköhän lähteä vähän ajelulle, kerran on tuo ympärivuotinen? Eipähän mene vakuutusmaksut hukkaan, ja pyöräkin olis just huollettu.  ::)

Juuri olen itse lähdössä kaupalla käymään. Kyllähän tuolla ajella kannattaa jos yhtään siltä tuntuu. Sääkin on melkein kuin kesällä. Katsotaan tuleeko muita vastaan.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 23, 2015, 18:36:24 ip
Vastaus #44

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
Pitäisköhän lähteä vähän ajelulle, kerran on tuo ympärivuotinen? Eipähän mene vakuutusmaksut hukkaan, ja pyöräkin olis just huollettu.  ::)

Juuri olen itse lähdössä kaupalla käymään. Kyllähän tuolla ajella kannattaa jos yhtään siltä tuntuu. Sääkin on melkein kuin kesällä. Katsotaan tuleeko muita vastaan.

Mitenkähän se reissu päätyisi, jos tuolla 300 kg. sotanorsulla joka on ympärivuotisessa, lähtis ajeleen tuonne räntäsateeseen? :-[
 Enskalla tekis vähän mieli lähteä jollekin metsäautotie reitille, ns. enduroimaan. Vaan se on tällä hetkellä liikenteestä poistettu ja kilpi konttorilla. Pakulla kuskaten, sinne reitin varrelle.
Täytyy sen verran vielä odotella pakkasten tuloa, että maapohja vähän jäätyy, niin eipähän ole ihan niin rapaista touhua.