Mie olin yleensä siinä kalliosuoran ensimmäisen hyppyrin kohalla kattomassa, siitäkin näki aika hyvin lähdön ja sen ensimmäisen kurvin. Sannan lähtösuoran lopussa oli viissatasilla aika huima vauhti. Paitsi silloin energiakriisivuonna en ollu kattomassa ko varikon luona, kun oli välieränä b-piikit ja ite viivalla siellä. Oli hienoa vetää mm-miesten tekemää pitkää pattia siinä takasuoralla - ei tarvinnut piikillä just himmailla! B-piikissä oli puomi täynnä muuten silloin, kun Mikkola ja Vehkonen olivat lähestymässä maailman kärkeä, ja myös sannalla katsomossakin tunkua.
Laitoin just J.Siiriäiselle vinkin sähöpostilla, että mies on niin kuulusa, että täälläkin esillä! Ollaan luokkakavereita tekusta, hänen työmaallaan oltiin vuotuista luokkatapaamista pitämässä syksyllä. Pienet on nää meijän ympyrät.
jv
Ps. Yks tekniikkaorjentoitunut huomio: Muutama vuos sitten KTM kuvasi uusilla huippunopeilla kameroilla etupään joustoa - tai siis putkien vääntymistä - jarrupateissa. Antoi niin paljon periksi, että vahvistivat sisäputkia, ja ajettavuus parani kuulemma merkittävästi. Ja kysymys oli kuitenkin jo up-side-down ja yli 40 millin putkista. Mitähän vastaava kuvaus kertoisi noista kankkamin 32 millisistä ja down-side-up ja pitkät joustot -keuloista, tai minkä hyvänsä muun merkkisen sen aikalaisen keuloista? Ainakin -77 Husqvarnan keula oli aina rusetilla, vaikka pyörä olisi kaatunut vaan omia aikojaan maajalalta...