Maasto Mäntsälässä saattoi olla jotenkin jo tuttua tuolloin, kun oli ollut aikaisempinakin vuosina mukana...
Nuorempana kun muisti oli parempi.

Hitaampikin vauhti riitti joskus menestykseen, kun ei kaatuillut.
Joku on sanonut, että kun pilkkikilpailuissa on palkintoina autoja, niin autokilpailuissa on palkintoina pilkkejä.
Tää enduro taitaa olla siltä väliltä, kun palkinnot on joskus lähempänä pilkkikilpailujen palkintoja kuin autokilpailujen palkintoja.
Onhan siellä suossa tullut joskus rämmittyä... Mutta ei palkintojen takia.
Olin kuullut kuinka joskus mantsakisassa oli palkintona ollut uusi rengas. Tuntui kaukaiselta tuollainen palkinto, kunnes sitten kerran sain palkinnoksi uuden takarenkaan. Oikean nappularenkaan. Oli se hienoa!
Kun sitten asensin sen renkaan pyörääni, kun piti lähteä crossikisaan Lahteen (savirata) niin selvisi syy, miksi se rengas oli joutanut palkinnoksi. Rengas oli maineeltaan sellainen, ettei se mennyt kaupaksi...
En päässyt sateen kastelemalla radalla mäkeä ylös, kun takarengas oli kuin savipallo. Kaasua kun lisäsi niin sitä liukkaammin tulin mäkeä takaperin alas. Kerhokaverikin ihmetteli, että onkohan hän ajamassa rataa oikeaan suuntaan, kun minä tulin vastaan...
Silti kaikki kunnia palkintoja luovuttaneille yrityksille.
Noita tuloksia ja lähtöluetteloita on säästynyt lähinnä kisoista, joissa itse olen ollut mukana muutamina vuosina.
Olen niitä hieman järjestellyt. Ja homma jatkuu.
Tarkoitus olisi tehdä luettelo säilyneistä papereista. Siten olisi helpompi antaa tietoa sitä haluaville.
Olisiko sellainen menettely hyvä? Mitä useampi toimisi siten, sitä kattavampi olisi tiedonsaantimahdollisuus vanhoista kisoista.
Mihin sellaiset luettelot kannattaisi tallentaa, jotta ne olisi helposti saatavilla?
Voisiko moottorikerhot julkaista vanhoja kisatuloksia nettisivuillaan? Ja kuvia?