Vaikka tuo RC142 esiintyy Taniguchin numerolla 8, jolla toi Hondan ensimmäisen MM-pisteen man-saarella -59, laite ei ole Taniguchin alkuperäinen, viidestä valmistetusta, vaan silloisen joukkueenjohtaja Bill Huntin. Hunt kaatui ja kolhi etuhaarukkansa keskeytyskuntoon, muut eli 4 japanilaista selvisivät maaliin. Näiden laitteet palasivat Japaniin ja rääkättiin loppuun ja ilmeisesti hävitettiin. Huntin laite korjattiin Englannissa ja Bill Smith ajoi sillä jonkin lyhytratakisan ennenkuin Hunt vei sen mukanaan Amerikkaan. Siellä se kiersi näytillä Hondakaupoissa kunnes jossakin vaiheessa purettiin ja osat kulkeutuivat erilleen. Joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla eräällä keskustelupalstalla vanha Hondamyyjä kertoi laitteen myllyn olleen pitkään heidän ikkunassaan ja saattoi olla vieläkin heidän varastossaan. En lähtenyt ostamaan lentolippuja kun varmaan joku lähempää kumminkin kerkiää sinne ensin, ja se sitten osoittautui olevan kalifornialainen CR-Hondien keräilijä. Joskus -05 paikkeilla alkoi ilmestyä kuvia muistakin laitteen osista, jotka hän oli onnistunut jäljittämään, ja tekemistään myllyn sisäkaluista. Rahaakin taisi palaa, olisiko tuon vuoksi myynyt myös omistamansa ex-Bergamonti-Bo Gustafsson 250 Patonin (nyt saksalaisessa kokoelmassa). Osia kumminkin puuttui edelleen paljon, ja tavoitteena oli saada laite näytille Man-saarelle -09. Helmikuussa -08 sain yhteiseltä kaveriltamme, myös kalifornialaiselta CR- (ja Ferrari-) keräilijältä sähköpostia josko tietäisin olisiko jollekulle Eurooppaan jäänyt laitteeseen sopivaa roinaa. Sen jälkeen sitten ilmeisesti Hondamuseo tuli apuun (ja rehellisesti ei ottanut ansiota laitteen pelastamisesta vaan tekstissä oli 'we have promoted the restoration...'), ja laitehan esiintyi Man-saarella kisan 50-vuotispäivänä.