Minulla oli ilo tutustua Kone Olliin jo 1960-luvun alussa. Oli tuolloin työssä V. Helmisen Autoliikkeessä Lahden Sopenkorvessa. Olli oli työssä saman kadun varrella vastapäätä olleessa Volkswagenia myyvässä firmassa. Muistaakseni tuli firman mukana Tampereelta Lahteen työnjohtajaksi. Taisi olla huoltoneuvoja se titteli.
Myöhemmin oltiin Mäntsäläntiellä vierekkäisten omakotitalojen alakerrassa rakentelemassa pyöriä. Olli Nortonia ja minä Jawoja.
Muistan yhdenkin hauskan tapahtuman kesältä 1965. Olli oli taas saanut Manxin kasaan ja kokeili siinä kadulla vähän käyntiin. No paikalle tuli "Aukku" Hatakka, monessa mukana ollu hurja hänkin. Hatakka oli sitä mieltä että ajaa sillä pitää, ei siitä muuten selvää saa. Olli sanoi että jos itse ajat, hän ei hirveä siinä rauhallisella omakotialueella ja sunnuntai-iltakin vielä. Hatakka sarviin ja Manx käyntiin, mutta eihän Aukku malttanut kun pääsi oikean kilpakoneen sarviin. Suoraan Helsingin tielle ja sunnuntai-illan ruuhkan sekaan Manxilla. Siinä sitten hirviteltiin että tuleeko ehjänä takaisin. Tuli se.