Kirjoittaja Aihe: R.I.P "Kone Olli"  (Luettu 3610 kertaa)

Toukokuu 25, 2021, 17:55:50 ip
Luettu 3610 kertaa

Raimo Vuoriniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 305
Arvostettu kunniajäsenemme ja ja kilpaprätkien asiantuntija Olavi "Kone Olli" Lehtinen on poistunut keskuudestamme 20.05.2021.
Kiitos monista yhteisistä katsastus reisuista.

Toukokuu 25, 2021, 22:42:11 ip
Vastaus #1

Markku Nissilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 189
"Nelitahtimoottori: Yksi tahti tuottaa tehon, loput kolme kuluttaa moottoria."

Toukokuu 26, 2021, 18:41:09 ip
Vastaus #2

mika korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 669
RIP Kone Olli
RG250FG GJ21C, RGV250 VJ22,GR75A, TZR125 2RH, TZR250 2MA and one barrel from RG500 HM31A and. . .Cagiva Freccias, Benelli Jarno
You can follow my swap tours and others happenings pics at #korppusahateam

Toukokuu 28, 2021, 08:17:54 ap
Vastaus #3

Kai Kivekäs

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
R.I.P. Olli tuli tutuksi 80-luvulla, kun Kreidlerin kanssa touhuttiin. Mukavia muistoja.
YCS 1 '67
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88
897 SPW
897 Long Track

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Toukokuu 28, 2021, 22:11:26 ip
Vastaus #4

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1149
Minulla ei mitään henkilökohtaisia muistoja ole mutta tarinoita olen kuullut isältäni jo 70-luvun puolella.
Ja nimenomaan Kone Olli -nimellä. Liikanimi lienee siis ansaittu jo kauan sitä ennen?

Syyskuu 23, 2021, 21:38:17 ip
Vastaus #5

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 352
Minulla oli ilo tutustua Kone Olliin jo 1960-luvun alussa. Oli tuolloin työssä V. Helmisen Autoliikkeessä Lahden Sopenkorvessa. Olli oli työssä saman kadun varrella vastapäätä olleessa Volkswagenia myyvässä firmassa. Muistaakseni tuli firman mukana Tampereelta Lahteen työnjohtajaksi. Taisi olla huoltoneuvoja se titteli.
Myöhemmin oltiin Mäntsäläntiellä vierekkäisten omakotitalojen alakerrassa rakentelemassa pyöriä. Olli Nortonia ja minä Jawoja.
Muistan yhdenkin hauskan tapahtuman kesältä 1965. Olli oli taas saanut Manxin kasaan ja kokeili siinä kadulla vähän käyntiin. No paikalle tuli "Aukku" Hatakka, monessa mukana ollu hurja hänkin. Hatakka oli sitä mieltä että ajaa sillä pitää, ei siitä muuten selvää saa. Olli sanoi että jos itse ajat, hän ei hirveä siinä rauhallisella omakotialueella ja sunnuntai-iltakin vielä. Hatakka sarviin ja Manx käyntiin, mutta eihän Aukku malttanut kun pääsi oikean kilpakoneen sarviin. Suoraan Helsingin tielle ja sunnuntai-illan ruuhkan sekaan Manxilla. Siinä sitten hirviteltiin että tuleeko ehjänä takaisin. Tuli se.

Syyskuu 24, 2021, 09:11:44 ap
Vastaus #6

Timo Happonen

  • **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
  • Viestejä: 261
Isäni opiskeli 50-luvun lopulla Tampereen teknillisessä koulussa autoteknikoksi. Kone-Olli oli myös silloin ilmeisesti samassa oppilaitoksessa. Olli oli lyönyt vetoa jonkun kaverin kanssa, että pystyy poraamalla keventämään Triumphin rungon tietyn painoiseksi ja vielä ajamaan sillä. Oli kuulemma voittanut vedon. Itse tutustuin Olliin 80- luvun alkupuolella Lahdessa opiskellessani. Monet kerrat tuli Ollin koneistamolla käveltyä niitä polkuja pitkin mitä reunustivat lähes puolen metrin korkuiset lasturöykkiöt. Valtava määrä tietoa ja taitoa poistui ikuisuuden autuuteen.

Syyskuu 24, 2021, 10:15:44 ap
Vastaus #7

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3846
Lentokoneiden moottoreiden huolto onnistui myös.
Taisi lentää itsekin.


L&K.