Kirjoittaja Aihe: VÄÄRÄ PALSTAKO ?  (Luettu 4482 kertaa)

Tammikuu 28, 2024, 08:50:36 ap
Luettu 4482 kertaa

Vesa J Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko tämä oikea vai väärä palsta VANHEMPIEN kisakuskien keskusteluille ?

Ihmettelen suuresti, etteikö tällä palstalla vieraile vanhempia kisakuskeja
vai eivätkö ne uskalla tai kehtaa tänne mitään kirjoittaa ?

Tällä jutullani viittaan RUUTULIPPU  HEILAHTI tai RIP  otsikoituihin juttuihin,
eikä niitä vastauksia paljon muihinkaan juttuihin näytä syntyvän muutamaa
poikkeusta lukuun ottamatta.

Olisihan se hienoa, että täälläkin kunnioitettaisiin ja otettaisiin osaa edesmenneiden
lajimme harrastajien muistoa.

Esimerkkinä mainitsen, että samalla pikku jutulla NAAMAKIRJAAN ilmestyi vajaan
päivän aikana reilusti yli sata osanottoa ja moni nimi ainakin minulle kuulosti oudolta,
mutta toki löytyy paljon vanhojen kuskienkin nimiä.

Nyt kun SVKMK:n nettisivut on saatu uudistettua ja sieltä keskustelu ohjautuu tälle
palstalle niin olisi hienoa jos täälläkin juttu lähtisi aktivoitumaan !

Toivotaan ja uskotaan että jutut lisääntyvät.

Vesa  "Jupi"  Kaartinen
Vanhempi kisakuski Mansesta #53

Tammikuu 28, 2024, 12:56:50 ip
Vastaus #1

HannuVehniäinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Omasta mielestäni oudohkoilta ovat nämä RIP viestit kuulostaneet aina niitä lukiessani. Olisikohan ehkä niin etteivät oikein millekään netin palstalle kuulu,edes tännekään.  Voisi olla jopa kauneinta,arvostavinta edesmenneen muiston kunnioittamista olla kirjoittelemasta millekään palstoille RIP viestejä.

Helmikuu 04, 2024, 13:35:08 ip
Vastaus #2

Vesa J Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No niin taas tämä juttu tyssäsi heti alkuunsa kuin tossu siihen itteensä.

Tarkoitus ei ollut keskustella viittaamani jutun aiheesta, sillä sehän on kyllä täysin
makuasia sanoi se Mustikin ku mu... nuolaisi.

Yritys oli saada keskustelua aikaiseksi, että vieraileeko tällä palstalla entisiä kilpakuskeja
ja muutenkin lajissa mukana olleita aktiivisia harrastajia näitä juttuja lukemassa.

Mielestäni osallistuminen tällä palstalle on kovin hiljaista ja ilman Manselaisen
Juha P Salosen ansiokkaita kirjoituksia täällä olisi melko hiljaista.

Eikö täällä vierailla vai eikö uskalleta liittyä keskusteluun ?

Millä tänne saataisiin lisää keskustelua vai pitäisikö olla joku toinen palsta
NAAMAKIRJAN lisäksi mikä olisi avoimemmin seurattavissa kun kaikki eivät
ole sinne liittyneet ja ulkopuoliset on estetty.

Asiaa ihmetellen

Vesa  "Jupi"  Kaartinen
vanhempi kisakuski Mansesta nääs

Helmikuu 04, 2024, 22:24:04 ip
Vastaus #3

HannuVehniäinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei noita RIP kirjoittelijoita onneksi monta ole ollutkaan aloittajaa lukuunottamatta joka kylläkin toistuvasti RIP tiedottaa.
Kuinkahan lähiomaiset suhtautuvatkaan, ja onkohan heiltä suostumusta kysytty? Sitä en tiedä,eikä tarvitsekaan !
En kuitenkaan näe erityisen sivistyneeksi ko. toimintaa, siksi vain mainitsinkin siitä.

Helmikuu 04, 2024, 22:56:08 ip
Vastaus #4

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Mielestäni on hyvä että saadaan tietoa menehtyneistä kuskeista.Täällä voidaan myös kunnioittaa heidän ajouriaan.Sain Jupin kautta tiedon Jaakkolan Iken pois menosta.Olen tuntenut iken vuodesta 1960 alkaen kun kölveinä asuttiinnsamassa pihapiirisä.olin hänen tallisaan katsomassa kun sillä oli mopojen viritys menossa.Viimeinen tapaaminen Pyynikin Classik kisoissa Alastaron radalla kun ike istuskeli varikollla meidän seurassa.

Helmikuu 05, 2024, 08:56:24 ap
Vastaus #5

erkki kuparinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kawasaki A 1 R
     Moteraattori otappa kantaa tähän kultuuri eroon Tampere / Jyväskylä kun kysymyksessä on julkisuuden henkilöt joita ovat
      Jaakkola / Koivuniemi niin onko kysyttävä lupa perikunnalta muistokirjoitukselle.  Olen asunut Ylöjärvellä ja otan kantaa
     mansen puolesta, kannatus Jupile.   Terv. Erkki

Helmikuu 05, 2024, 09:47:05 ap
Vastaus #6

Anssi Krank

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannatus Jupille olemme maan laajuinen kerho mistä muuten saisimme tietää kaverien poislähdöstä

Helmikuu 05, 2024, 19:38:02 ip
Vastaus #7

Vesa J Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hienoa että nyt lähti juttu edes jotenkin luistamaan !

Kyllä näihin pieniin muistokirjoituksiin on lupa saatu omaisilta ja
jotkut ovat niitä jopa toivoneet kun eivät itse sitä kehtaa tehdä
eivätkä suuressa surussa edes pysty tekemäänkään.

Ihmettelen kyllä negatiivistä asennetta tähän aiheeseen, sillä minun mielestäni
tässä osoitetaan kunnioitusta ja muistetaan ansioituneita alan harrastajia.

Ehkä minulla on muistoja ja tunteita näitä  henkilöitä kohtaan ja siksi minä
niistä saan tiedon ja tiedotan eteenpäin sillä olenhan näissä ympyröissä
pyörinyt kuskina jo 51 kilpailukautta joten monia heistä olen useasti vuosien varrella
tavannut.

Toivotaan keskustelujen kehittyvän tällä pastalla ja hyvien aiheiden lisääntyvän.

Vesa  "Jupi"  Kaartinen
vanhempi kisakuski Mansesta nääs

Helmikuu 06, 2024, 08:05:42 ap
Vastaus #8

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Ei Vesa millään pahalla mutta meillä on näkö kunnossa eli näkisimme tekstisi ihan normaalikokoisenakin ;)
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 06, 2024, 08:52:00 ap
Vastaus #9

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Kato kauempaa,Luulen että tämän palstan lukijoilla on jo olemassa ikänäkö ongelmia joten niille joilla on tuo tekstin koko on hyvä ja minä jolla  hyvä näkö(leikatut silmät)voin katsoa kauenpaakin kun näen sieltäkin hyvin

Helmikuu 06, 2024, 10:58:15 ap
Vastaus #10

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Joo ei mulla mitään ongelmia oo,hyvännäkönen kans ;D
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 07, 2024, 09:32:04 ap
Vastaus #11

Vesa J Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taas lähti juttu väärille raiteille !

On se vaan kamalaa kun kirjainten koko ja ISOT kirjaimet rupee tökkiin.

Tälläinen vanha yli seitenkymppinen ukko haluaa just kirjoittaa vähän isompaa tekstiä
että pärjää ilman laseja ja noita isoja kirjaimia en toki käytä kuin lievään korostukseen.

Jos pitää huutaa tai kirota niin sekin kyllä osataan hoitaa niin ettei se jää kellään huomaamatta.

Kirjoitus tyylini on peräisin jo kouluajoilta ja sieltä saaduilla opeilla.

Ei tämmönen vanhus ymmärrä mitään tommosista nettiketeistä eikä sellasia kiinnosta edes opetella
kun tää maailma on menny liian digiin mikä tökkii monessa asiassa.

Koitetaan saada jutut luistamaan ja pysymään aiheessa.

Vesa  "Jupi"  Kaartinen
Mansesta nääs

Helmikuu 07, 2024, 18:48:45 ip
Vastaus #12

Kai Kivekäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun mielestä on ihan asiallista, että edesmenneitä kanssaharrastajia muistetaan täällä. Sama käytäntö se on ollut muissakin harrasteryhmissä.

Ja se taas on nykypäivän ilmiö, että nämä keskustelupalstat hiljenevät ja jengi siirtyy facebookiin tms. someen. Nuoremmat jonnekin tiktokiin mihin lie. Kaikissa harrastuksissani on käynyt näin. Porukat kun tykkää jakaa myös kuvia ja tänne se (muistaakseni) oli vähän hankalaa tai sitten se onnistui vain jossain kärpäsenpaskakoossa.;)..
YCS 1 '67
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88
897 SPW
897 Long Track

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Helmikuu 07, 2024, 19:38:18 ip
Vastaus #13

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Jos Kain kirjoitukseen on uskomista niin palstan pitäisi muuntautua kehityksen mukana ja mm. jos (edellinen isolla) tätä palstaa lukee naiset ja lapset niin he ovat tätä palstaa alkaessa lukemaan jo muualta saaneet tiedon siitä INAn määrityksestä että siihen on turha vedota niin ettei jo vanhanaikaiseen faseen kukaan siirtyisi vaan että tämä ainakin ennen hieno palsta pysyisi.

Se jos joku ei osaa tänne kuvia laittaa niin se on kyllä opittavissa helposti tosin helpompiakin palstoja on onko niillä sitten isommat resurssit siitä en tiedä mutta jos kuvia säilyttää pilvessä niin sen kuvan kyllä saa norsunpaskankin kokoisena eikä palstan resursseja edes sillä rasiteta.

Ja tähän edesmenneiden asiaan en ota kantaa.

Helmikuu 07, 2024, 20:40:51 ip
Vastaus #14

Kai Kivekäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se jos joku ei osaa tänne kuvia laittaa niin se on kyllä opittavissa helposti tosin helpompiakin palstoja on onko niillä sitten isommat resurssit siitä en tiedä mutta jos kuvia säilyttää pilvessä niin sen kuvan kyllä saa norsunpaskankin kokoisena eikä palstan resursseja edes sillä rasiteta.

Itse en käytä pilvipalveluita. Mulla on kuvat neljässä paikassa: läppärin kiintolevyllä, muistitikulla (kiintolevyn varmuuskopio), kameran muistikorteilla ja facebookissa ;)

Kuvien jakaminen tänne VMPK keskusteluryhmään edellyttää niiden pienentämisen 800 KB:n kokoon, mikä on ylimääräinen, työvaihe johon harvoin viitsin ryhtyä. Tuolla facebookin MP-aiheisissa ryhmissä keskustelu lähtee usein liikkeelle juuri jonkun jakamasta kuvasta.
YCS 1 '67
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88
897 SPW
897 Long Track

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/