Kirjoittaja Aihe: Classic TT Yamaha  (Luettu 97610 kertaa)

Lokakuu 04, 2023, 08:18:01 ap
Vastaus #210

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4507
Moro

Onko kokemusta 85:sesta 2-tahtisissa,sehän kestää puristuksia paremmin?
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Lokakuu 04, 2023, 15:37:26 ip
Vastaus #211

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 353
Pitää myöntää ettei ole tullut mieleen. Pitääkin kokeilla. Ensi kesänä. Näytösajo pyörästä kun on kysymys ei siitä ihan viimeisiä raaski ottaa. Kunhan käy ja pysyy läjässä, ulkonäkö miellyttää vanhan pärtsärin silmää ja ääni korvaa! Näytyösajoissa kun ei ajeta ihan verenmaku suussa eikä korva maassa. Eikä kyvyt enää siihen riittäisikään.

Lokakuu 08, 2023, 21:40:17 ip
Vastaus #212

Kai Kivekäs

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 125
Joko löytyi vastaus niihin RD250 kansiin? Tuolta löytyy varaosaluettelo, josta näkee että kansilla on sama varaosanumero eli identtisiä ovat:

https://www.cmsnl.com/yamaha-rd250-1974-usa_model8471/partslist/A-05.html

Itselläni ei ole kokemusta E85 käytöstä 2-t moottorissa, mutta taannoin lueskelin aiheesta. Se tuli selväksi, että kaikki 2T öljyt eivät sovellu alkoholipohjaisen polttoaineen kanssa sekoitettavaksi, joten öljyn valintaan kannattaa ainakin kiinnittää huomiota.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2023, 21:42:07 ip kirjoittanut Kai Kivekäs »
YCS 1 '67
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88
897 SPW
897 Long Track

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Lokakuu 09, 2023, 08:38:15 ap
Vastaus #213

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 353
Onhan minullakin jonkinlainen varaosakirja mutta en älynnyt sieltä katsoa. Liian helppoa! Kaikki pitää tehdä aina vaikeimman jälkeen. Pitäis päästä vielä kerran ennen lumen tuloa ajamaan ja kokeilemaan kuinka kulku muuttui ja mihin suuntaan. Vai muuttuiko mihinkään. Muutokset teki alan huippumies Anttolasta joten tuskin se nyt huonompaan meni.

Lokakuu 18, 2023, 09:15:29 ap
Vastaus #214

Antti Mäki-Paavola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 283
  • Yamahamaha
Moro

Onko kokemusta 85:sesta 2-tahtisissa,sehän kestää puristuksia paremmin?
On tullut kokeiltua. Ihan jumalattoman vaikea saada kaasaria säätöihin että pelais kunnolla, varsinkin osakaasualue vaatii ihan eri neulan kuin perus bensalla. Ja kun mittarilta ei koskaan tuu ihan samalla seossuhteella olevaa kamaa niin säädöt menee uusiksi käytännössä joka kerta kun haet lisää ainetta.
98:lla kärsii ajella 14:1 puristuksilla (huom: korjaamatonta) vielä ihan helposti. Jos haluaa jotain speciaalia niin ainakin Panta XS115 kisabensa on todettu tahtareissa täysin toimivaksi.
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Tammikuu 03, 2024, 11:14:27 ap
Vastaus #215

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062

Huhtikuu 24, 2024, 21:07:42 ip
Vastaus #216

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 353
Huonolta näyttää! Vasen silmä on melkein sokea. Haittaa niin paljon etäisyyden arviointia etten uskalla ajaa näytösajojakaan. Pitää panna pyörä myyntiin. Jos löytyyi ostaja joka jatkaisi pyörän ulkoilluttamista. Paljon sitä on rakennettukin ja rahaa on palanut. Mutta hauskaakin on ollut. Vanhojen kavereiden kanssa.