Yes Shit Happens,
Lexi oli kova jatka ja pirun mukava matka seura ja hanella oli sita seikkailua mielessa aina joko motskarilla, junalla lentskarilla tai laivalla. Itse olen kai eka kerran jonkun moporeissun tehnyt joskus 1970-luvun alussa Leksin kanssa, en muista minne mutta minulla on joku kuva hanesta kun han on meidan kesamokilla yota siella Skaanessa.
Lexi oli mukava matkaseura.
Sitten meidan tiet ehka hieman menivat eri teille Lexi meni eri maahantuojille toihin ja hanhan piti edustaa tahoa joka palkan maksoi, Mutta ei me koskaan silloinkaan riidelty. Intohimomme moottoripyoriin yhdisti meita.
Sitten hieman vanhempina ja viisastuneempina Lexi muutti Kamppiin ja rupesi kaymaan minun koti kuppilassa Bistro Du Portissa. Siella me muuten ratkettiin kaikki kaikki maailman moottoripyora maailman ongelmat viinilasin ja olut tuopin aaressa. Ja ruokakin oli hyva.
Hieman myohemmin mina siirryin sinne Kauko Itaan ja siellakin Lexi aina kavi moikkaamassa meita mutta matkoihin han silloin yleensa aina lahti aika yksin. No kerran Junalla Siperian lapi ja Japanin kautta laivalla ja en muista miten mutta tanne Thaimaahan he ilmestyivat. Jokisen Hanski Lexi ja ja Kimmilaisen Hannu. Ja kai siita matkasta tuli yksi Kambodjalainen nainen avovaimoksi Suomeen ja Yksi Thamaalainen samoin. Mutta ei Lexille.
Ei han tarvinnut opasta, naille matkoille, han oli oman tien kulkija ja parjasi yksin.
Viimeinen matkamuistoni hanesta on se kun me poikien kanssa kavimme moikkaamassa Lexia Four Thousand Islandilla keskella Mekong jokea Laosissa mopoilla. Reisussa taisi ainakin Sormusen Joso, Niinivaaran Pekka, Lahden Tomppa, Tiikeri,Hiko, Weckrothin Pena, Moku ja KattoMatti olla mukana ja me menimme niille saarille koska tiesimme etta Lexi on siella. Valitettavasti Lexia ei ole tassa minun vanhassa jutussa mainittu mutta han ajeli meidan kanssa niilla pikkusaareilla siella keskella Mekongia ja hauskaa meilla oli.
Ja Lexi oli hyva matkaseura. Ja hyva ilta seuraa.
Tassa on joku minun vanha matkakertomukseni siita reissusta Lontoon murteella kyllakin
http://www.gt-rider.com/thailand-motorcycle-forum/showthread.php/27382-UNDER-175-cc-TO-VIETNAM-FORGET-IT!!?highlight=vietnam+175
Ja tassa on Niinivaaran Pekan vastaava, hieman kesken jaanyt kyllakin, toimittajat ovat vahan sellaisia joskus :
http://koti.mbnet.fi/pexa/01_who.htmlMutta Lexi ei kai koskaan sita ollut han hoiti tietaakseni aina hommat loppuun jonkun nakoisen aikataulun mukaan. Harvinaista Lehtimaailmassa…
Nyt joku tietysti ihmettelee miksi toi Hiko rupeaa naita matkajuttuja tassa kertomaan kun meidan pitaisi olla surullisia Lexin pois menosta. Mutta luulen etta Lexi tykkaisi enemman etta hanet muistetaan hauskoissa merkkeissa reissun paalla kun musta puku paalla arkun aaressa itkemassa joten tama on minun tribuutti hanelle.
Viimeiset muistoni Lexista on viime vuoden marraskuussa kun joimme Lexin ja hanen ihanan Miia kumppaninsa kanssa muutama olut ja viini Hanen uudessa kantakapakassaan Kannaksessa Kampissa. Silloin Lexi oli jo yhden veritulpan potilaana mutta menossa Borneolle vahan ajamaan mopolla. Sieltakin han lahetti valiaikatietoja, Silloin han oli ihan ennallaan. Tapasin hanta viela Tammikuussa samoissa merkeissa Kannaksessa ja sitten pari viikkoa sitten rupesi tulla naita suru viesteja.
R.I.P.
Mutta nyt Lexi paaset ajamaan ilman katsastuksia ja nopeus rajoituksia ihan sinne minne haluat.
RIDE FREE
Ystavasi HIKO ja koko tama Kaukoidan Klaani