Kirjoittaja Aihe: Moteur bernard W112  (Luettu 9404 kertaa)

Syyskuu 29, 2014, 23:36:32 ip
Luettu 9404 kertaa

tuomo hyvärinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 46
Morjens

Tuommoinen osiltaan täydellinen aihio löytyy.
Kipinä tulpasta hävi lopullisesti.
Mistä kannattaisi ruveta tutkimaan moottorin sielun elämää?
Kärjet ja tulppa ok.

Terv Tuomo

Syyskuu 30, 2014, 06:37:08 ap
Vastaus #1

Antti Jokinen

  • Vieras
Sielusta en tiedä, mutta näyttää olevan monikäyttöinen moottori, että siinä mielessä sopii "Motorismi"-otsikon alle  ;).





Täältä läytyy manuaali sielunhoitoa varten: http://www.oldengine.org/members/evans/manuals/b112.pdf


Syyskuu 30, 2014, 08:29:30 ap
Vastaus #2

Pauli Ylikoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2262
Eli siinä on ollut kipinä joskus?

Avautuvathan kärjet oikeassa kohdassa? Sytytyksen säätö on neuvottu hyvin tuolla Antin linkkaamassa kirjassa (s.6).
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Syyskuu 30, 2014, 10:43:42 ap
Vastaus #3

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4393
Moro
Sytytyksen ajoitusta ei voi muuttaa mitä vähän kärkivälillä,oletetaan että tulppa ja puola on kunnossa ja liitokset myös niin toi kärkien avautuminen on helppo todeta ja säätää ja samalla pyhkästä hiomapaperilla kärkiä jospa ovat hapettuneet.
Mulla on noita muutamia vähän erimoisia ja ovat varmoja ja aika nättejä moottoreita.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Syyskuu 30, 2014, 15:46:10 ip
Vastaus #4

tuomo hyvärinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 46
Päivät taas

Joo sen verran todettu että kipinää ei ole, ei minkäänlaista. Vaikka kärkiväli testattu eri kohdissa eri kärkivälillä.

Joutuneet aukaisemaan virtapuolen ilmeisesti totaallisesti tarkistamaan/ja puhdistaa tarvittaessa.

Juu, kiitos linkistä! Tietää vähän rakennetta.

Syyskuu 30, 2014, 16:36:04 ip
Vastaus #5

Antti Törmälä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1165
Itellä olis myös sama edessä. Toissa kesänä vielä kävi ja viimekesänä ei löytynytkä kipunaa. Vehes ollu ulkosalla joten veikkaampa kärkien hapettumista, hapettumaa johdoissa tai siinä kyljessä plevan sammutusnaåpulan jumitusta tms.

Syyskuu 30, 2014, 21:51:56 ip
Vastaus #6

Antti Jokinen

  • Vieras


Juu, kiitos linkistä! Tietää vähän rakennetta.

Mitäpä tuosta.

Lokakuu 01, 2014, 09:35:14 ap
Vastaus #7

Tatu Keränen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3325
Kun olet ottanut sen vauhtipyörän pois, niin mittaa sytytyspuolan vastusarvo. Jos ei näy n. 8 kohm. vastusarvoa, niin puola on sitten sökö. Jos näkyy vastusarvo, niin tarkasta seuraavaksi se tulpanjohdon bakeliittinen läpivienti, jos siinä on mahdollinen läpilyönti josta kipinä karkaa maihin. Puolan vastuarvo pitäisi näkyä myös suoraan tulpanhatusta, jos kaikki yhteydet on kunnossa.

Joulukuu 30, 2014, 06:55:16 ap
Vastaus #8

tuomo hyvärinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 46
Huomenta!

Hommat etenee ''sukkasillaan''.

Joulupyhinä pääsin tallissa tutkimaan Bernarddia.
Joutui kaupungista hakemaan 38mm hylsyn ja adapterin 3/8 1/2  että sai pulttimopolla vauhtipyörän mutterin auki.
Rakentelin ulosvetimen jolla pieni vetopänninkin ja kevyt isku vauhtipyörään poks irti....
Puola pois ja totesin mittarin avulla puolan mykäksi. Ei näyttänyt enää mitään.

Onko suomessa kellään noita, vai pitäisi laittaa Magneetto miehelle huoltoon (uusi kääminen).

Tammikuu 04, 2015, 23:12:16 ip
Vastaus #9

Esa Hahlman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Googleta : bobine W112
esimerkiksi : http://www.ovaservices.com/Bernard-moteur/allumage-bobine-0.htm
tehdas ilmoittaa uusista sytytyspuolista : http://bernard-moteurs.com/news/ignition-coil-ref.-013549
Suomessa on maahantuoja : http://reta.fi/
Moni Benhartti on muutettu akkusytytykselle , kannattaa kokeilla ennen uuden puolan ostoa .
Jos Benhartti ei talvisäilytyksen jälkeen lähde vanhoilla bensoilla ensimmäisestä kipinästä käyntiin siinä on vakava vika .

Kesäkuu 20, 2015, 15:12:09 ip
Vastaus #10

tuomo hyvärinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 46
Morjensta ja hyvät jussit!

Ja kiitos Esa Hahlman noistakin tiedoista!

Nyt vihdoin ratkaisua Bernarddiin:
Tavoitin Imatralta yhden sähkösepän joka käämi Yamaha 125 seitkytlukusen ensiön tuohon vanhaan puolan tilalle.
Siitä sitten kärjille ja ulkoinen sytystys puola.
Nyt on kipinä eile loppu päivä kesken ja kunto kesken  :D, tänään jatkuu veivaaminen.......

Laitan video klipin jos saadaan vanhus tulille!!!!! ;D