Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3315588 kertaa)

Lokakuu 04, 2009, 10:53:13 ap
Vastaus #585

Jari Hakkarainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 68
Tääkin on joskus ollu jokin kuljin. Taka-akseli on elämänsä ehtoon todennäköisesti viettänyt TSI peräkärryn alla...

[ylläpito on poistanut liitteen]
1972 Suzuki T250-J

Lokakuu 04, 2009, 11:39:51 ap
Vastaus #586

Mikko Poro

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
  • Eihän sitä kukhan jaksa...
Tuolta löytyy aika hienoja ja erikoisia kuvia USA-metsäautoista :

www.lostamerica.com

Aika hienoja kuvatuksia

Lokakuu 04, 2009, 15:29:59 ip
Vastaus #587

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3835
 
  Vaaka näytti aamulla että saa julkaista mielipiteensä!

   L&K.

Lokakuu 05, 2009, 11:26:14 ap
Vastaus #588

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Tällä terrorisoitiin ja peloteltiin ihmisiä Pohjanmaan lakeuksilla 2000-luvun alkuvuosina. Käytiinpä sillä säikyttelemässä muuallakin päin Suomea. Varsinkin vastaantulevat ylinopeutta ajaneet jarrutteli usein ;D Tämän auton poliisit pysäytti jostain syystä hyvin monta (yli 50?) kertaa ja koskaan ei löytynyt sakotettavaa. Katsastusmiehet yrittivät keksimällä keksiä vikoja joilla olisivat saaneet auton pois liikenteestä. Esim ovien teksteistä oli ankara riita saako niitä olla vai ei, en suostunut poistamaan niitä. Ei sentään (ihan) käsirysyksi mennyt kiista ja tarrat sai jäädä. Rumalla autolla ei kai sais ajaa...

Tästä autosta otettiin mallia Kurko mainoksissa olleseen Volvoon.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2009, 11:41:16 ap kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Lokakuu 15, 2009, 08:15:24 ap
Vastaus #589

Erkki Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2995
  • Napakelkkamopoilija
Talvea kohti mentäessä aarteet paljastuvat ryteiköistä, mersuko se siellä transittien kaverina.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Napahulluna on hyvä olla.

Lokakuu 15, 2009, 11:47:06 ap
Vastaus #590

Tuomas Korkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 430
Oulun ruskosta tuo mersun kuva?

Lokakuu 15, 2009, 12:23:54 ip
Vastaus #591

Erkki Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2995
  • Napakelkkamopoilija
Ei ole Ruskosta vaan Sukevalta, Kajaanin ja Iisalmen puolivälistä.
Napahulluna on hyvä olla.

Lokakuu 15, 2009, 17:38:53 ip
Vastaus #592

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Tämän päivän kuvasaalista: Joku brittiauto (Hilman?).

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 15, 2009, 17:39:47 ip
Vastaus #593

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Luultavasti samasta autosta kone, ainakin lojui auton vieressä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 15, 2009, 17:42:18 ip
Vastaus #594

Hannu Kolm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3175
Austin A40
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Lokakuu 15, 2009, 17:54:04 ip
Vastaus #595

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Ahaa, enpä olis A40:ksi arvannut! Vanhemman mallin, ns "puukenkä-Austinin" olisin kyllä tunnistanut. Kiitoksia Hannu!

Lokakuu 15, 2009, 21:13:15 ip
Vastaus #596

Tuomas Korkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 430
Ei ole Ruskosta vaan Sukevalta, Kajaanin ja Iisalmen puolivälistä.

Eiku tommonen saman kuntoinen mese maatui jossain päin ruskoa, oisko ollut formula centterin nurkilla

Lokakuu 19, 2009, 19:47:32 ip
Vastaus #597

esko m järvinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Entisiä metsäautoja siirrettynä ihmisten ilmoille ja lähdössä "uuteen elämään". Kaksi kappaletta lehmäskodia ja muita aikansa kulkureita.
Jos joukossamme on kiinnostuneita osia voinee käydä ottamassa talteen.
Esko Järvinen



[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 20, 2009, 21:41:48 ip
Vastaus #598

Tatu Keränen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3325
Nyt löytyi albumista kuva Ii:n "kojotuksesta" eli Marion kaivurista. Kone ei kyllä näy kokonaan, mutta Amazon antaa vähän mittakaavaa.



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2009, 22:53:27 ip kirjoittanut Tatu Keränen »

Lokakuu 21, 2009, 10:35:47 ap
Vastaus #599

Hannu Pelkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 367
Marionistahan oli juttua Mobilistissa joku vuosi sitten. Näin kaivurin ruppaustöissä Oulujoella kesällä 1970: vehje oli niin iso, että siellä oli jopa makuutilat henkilöstölle: vehje pystyi liikkumaan joella kaivamalla maata takaansa ja tekemällä siitä pengertä eteensä (tai ilmeisesti toisin päin). vehje möyrysi yötä päivää, eli välillä vaihdettiin kuskia ja taas mentiin. Hurja peli.