Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 3826111 kertaa)

Lokakuu 06, 2021, 08:38:39 ap
Vastaus #10905

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 11385
Aidossa taitaa olla B&S- logo valussa.

t. Markku

Lokakuu 06, 2021, 15:15:27 ip
Vastaus #10906

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
autotallin musiikiveheitä päivitelty taas lisää kuten tuossa taannoin kertoilinkin ja tänään  8 ohmisten Jamojen pariksi löysin samanohmiset Audiowell MP-150 kaiuttimet priimakunnossa tästä lähistöltä netistä.
MP lienee tietty lyhenne moottoripyörästä...oisko 8)
Ikäähän noillakin varmaan piisaa,lienee jostain 80 luvulta mikä ihan hyvä juttu monesti kaiutinpuolella jos elementit muuten säilyneet kunnossa ripustuksia myöden  ,painavat kuin mikä kokoonsa ja mikä ääni  vieläkin..siis hintaansa(40e) ollen toista luokkaa kuin jo pidempäänkin musiikkipeleissä kylkiäisenä tulevissa puolityhjissä äänipöntöissä mitä komerot,torit ja kirppikset nyttemmin täynnänsä mutta mitäpä niillä kukaan muukaan tekee kuin taustamusiikin soitteluun?
Tulviiko nyt 4 kaiuttimesta tallin sulosointuina ja motivaationtuojina "mattia teppoa juhaa karia ja tapiota ynnä joukoa kostia" ....no ei muuten tulvi mutta ei kyllä räppiäkään ei senpuoleen.

Nenaa kylläkin tuli taas lisää Saksasta ,hänen live at SO36 levyään etsiskellyt ja Ebay.de oikea osoite kun artistikin saksalainen.

Liekö jollain teistä kenties olleet jonkinmoiset Audiowellit silloin joskus kun nämä oli uusia?
Merkki jotenkin tuttu mutta liekö olemassakaan enää,Tanska merkitty valmistusmaaksi ainakin näissä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2021, 18:47:50 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Lokakuu 06, 2021, 18:52:34 ip
Vastaus #10907

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4395
Moro

Ei lue kaasarisa mitään eli varmaan kiinanihme,siistin näköinen kylläkin.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Lokakuu 06, 2021, 18:54:14 ip
Vastaus #10908

Vesa Helske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7
Kävin -57 NH:lla Jämsässä autonrenkaita varailemassa ja rautasahanteriä ostamassa.  Mainio keli; takaisin Partalan ja Rappeentien kautta Halliin. Vajaa 30 km oikein mutka-mäkistä soratietä, jolla NH:n 18BHP on juuri sopiva teho.
Vesa

Lokakuu 06, 2021, 21:42:50 ip
Vastaus #10909

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
Vein aamulla veneen huoltoon. Soitin muutama viikko sitten huoltoon ja sovittiin että vien aamulla veneen sinne pihaan aamulla aikaisin, ennen töihin menoa. Eikun kaikkitietävä Google auki ja kattomaan sieltä osoite. No tietenkin minä jätin kuuliaisena ihmisenä sen veneen siihen Googlen antamaan osoitteeseen, kun eihän mikään ole niin viisas kuin tietokone ja interletti.
Aamupäivästä huoltomies soitteli ja kyseli että missähän paatti mahtaa olla? Minä kerroin puhelimessa sen osoitteen mihin sen trailerin ja paatin aamulla jätin.
 No eipä oo kuulema toiminut siinä osoitteessa enää 15 vuoteen. Että ei oo joko yrittäjä päivittänyt uusia osoitetietoja, tai kookkeli on vähän hidas liikkeissään ja päivityksissään. Män reilu kilometrin verran pieleen.
 Huoltomies kävi hakemassa sen pois sieltä väärästä osoitteesta ja vei oikeaan paikkaan.
 Joten kiitos nyt kumminkin siitä että ei tarvinnut itse lähteä kesken päivän toimittamaan sitä sinne seuraavaan osoitteeseen.
 Kaikenlaista sitä sattuu kun luottaa luettuun tekstiin.

Lokakuu 07, 2021, 19:02:13 ip
Vastaus #10910

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
Se on hyvä ettei Tuomon vene ollut trailereineen jo matkalla "etelä-Suomeen"..täältä meiltä päin tuntuu lähtevän jo ladon seinätkin sinne..

Minusta Tuomo voi ottaa "ihan pienet" kun vene tallella...

Jaa niin..koko päivä koronahel...taas pyöritty pärskivien asiakkaiden luona..syysflunssaa liikkeellä..kuulma..
Kyllä teki mieli ottaa pienet kun hain tänään sen paatin sieltä huollosta, tai lähinnä moottorivian paikallistamisesta. Kone alkaa humppaamaan yli 3000rpm jälkeen, ja tyhjäkäynti meinaa jäädä välillä liian isolleen. Herjaa vikakoodeja mm MAF anturista, öljynpaineanturista ynnä vähän vielä muistakin elektroniikka himmeleistä.
 Taitaa olla ecu sökönä? Ja ecun hinta on vaatimattomasti vain n 1400€
 Niin että pitäisiköhän ottaa ne pikku huikat murheeseen?  :-[

Lokakuu 07, 2021, 20:27:37 ip
Vastaus #10911

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4237
Jos prätkässä on 10 vuotias jälkiasennushälytin, niin suositus on purkaa se pois mahdollisimman äkkiä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 08, 2021, 12:07:24 ip
Vastaus #10912

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 295
Jos prätkässä on 10 vuotias jälkiasennushälytin, niin suositus on purkaa se pois mahdollisimman äkkiä.

Ihan samat ovat ajatukset. Yritän löytää jotain manuskantapaista, että saa vehkeen liitännöistä jonkinlaisen yleiskuvan.
Tarkka malli selvisi lopulta. Kyseessä on Cobra Spyball 6829, jota Brandt myös yhä myy, vähän kehittyneempänä. Tuolla linkin sivuilla onkin jo manuska tarjolla.

https://www.proteam.ee/en/a/spyball-6829-motorcycle-alarm-system

https://www.hondabikes.fi/varusteet-ja-tarvikkeet/poistetut-tuoteet/honda-lisavarusteet/honda-halytin3
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2021, 12:14:50 ip kirjoittanut Peter Rumjantzeff »
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(2), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Lokakuu 12, 2021, 11:39:20 ap
Vastaus #10913

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 295
Ajattelin laittaa pyörään ihan normaalit, tavalliset sytytystulpat koska se on teknisesti aivan perushässäkkä. Edes tikkupuolia ei ole. Siinä on samanlaiset puolat kuin tonniäffässä, mihin suositellaan tavallisia tulppia kaikkialla eikä yläkerran moottorikonstruktiossa juuri eroa ole, jos ei jakoketjun kiristäjää lasketa ja palasäätöä.
Joka sivustolla malliin tyrkytetään ainoastaan iridiumtulppia. En ihan täysin ymmärrä, miksi. Kyllähän ne pidempään toki kestäisivät, mutta muuten.Championilta löytyy vastaava perustulppa esimerkiksi:

https://kauppa.mimoto.fi/product/149237/sytytystulppa-8698-powersport-champion

En tiennyt että ulkoisesti täysin samanlaisia Givin Wingrackejä on sekä muovisia, että metallisia. Aiemmat olleet muovisia, nyt löytyi metallinen. Metallinen antaa varmaan sivulaukkujen elää vähemmän. Jos joku tarvitsee wingrackin kiinnityshiluja 90-luvun 750VFRrään, niin minulla on joutavat.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(2), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Lokakuu 13, 2021, 20:28:48 ip
Vastaus #10914

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 264
Rännien putsaus on kyllä ihan "pe..tä". Hirveetä könyymistä ja kiipeilyä. Vesiletkulla ja harjalla , tikapuut aina väärässä kohdassa.
Tilasin akkukäyttöisen lehtipuhaltimen. Saa nähdä onko siitä apua haravoimiseen, mikä on ja ihan "pe.....

Lokakuu 13, 2021, 20:37:01 ip
Vastaus #10915

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4237
Lehtien haravoiminen tai puhaltimella siirtely on vanhanaikaista.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 13, 2021, 22:43:00 ip
Vastaus #10916

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1242
Ruohikoitten päältä meillä asuva nainen mielellään vetelee sellasella vanhanaikasella metalli-lehti-haravalla, mistä lähtee mukava sointi.  Mutta tuosta hiekkapihalta millä vaan havaralla - vanhanaikasella metallilehdyköin varustetulla tai uudemmalla muovisella - tullee saaliiks enemmän kiviä kuin lehtiä.  Ja ees miun ite suunnittelema lehtikompressori - eikun kompostori - ei pysty odotettavissa olevan elinajan puitteissa niitä kiviä mullaksi muuttamaan.  Siihen hiekkapihalle vielä enimmäkseen kylvääntyy terijoen salavan lehtiä, mitkä märkinä liimaantuu kivituhkaan niin, ettei niitä saa siitä ko sormin kaaputtamalla yks kerrallaan.  Ja niitä on paljon.  Vaan ans olla, jos ykskin kuivempi päivä saahaan, niin just Petrin viisiin tullee Makitan akkuleikkurilla kun maltillisella vauhilla ja oikeeksi kokkeilemalla säädetyllä helmakorkeudella ajelee pihan poikki, niin lehdistä täysin puhistettua pihhaa jää taakse, eikä kiven kivvee säiliössä!  Kyllä kelpaa siitä käyvä lehtikompostoriin aina vähän väliä kuorma kaatamassa.  Ja äänimaailma on siedettävä tuolla akkupelillä, vaikka ei nyt aivan sen vanhanaikasen haravan nostalkiaa hehkuvalle soinnille vertoja vetele.

Lokakuu 14, 2021, 06:36:54 ap
Vastaus #10917

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7698
  • Nuolija Kuopijosta
Vielä viikko taappäen meijännii ikkunasta oli tämmönen uppee näkymä, vuan sitten kun kiinteistöhuollon lehtipuhallinorkesteri harjaraktoreineen ja AIV-rehunajoperäkärreineen kävi tontilla, ni nyt on tuas vaehteeks aeka ankeen näköstä.

Ja joka halavatun syksy tämän 32 vuojen aekana, mitä nyt oun tuota toemintoo tiällä ikkunasta kytänny, ni joka aenuva vuosi ne on puolen tusinan ukon voemin ollu pahaiänisten ja haeseviin konneihisa kanssa tuota pihhoo ruopimassa. ::)



 
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2021, 15:04:46 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Lokakuu 14, 2021, 07:29:55 ap
Vastaus #10918

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 760
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Lehtien haravoiminen tai puhaltimella siirtely on vanhanaikaista.

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan..Ite oon tehnyt noin jo vuosia..

Lokakuu 14, 2021, 07:35:28 ap
Vastaus #10919

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4237
Vaan ans olla, jos ykskin kuivempi päivä saahaan, niin just Petrin viisiin tullee Makitan akkuleikkurilla kun maltillisella vauhilla ja oikeeksi kokkeilemalla säädetyllä helmakorkeudella ajelee pihan poikki, niin lehdistä täysin puhistettua pihhaa jää taakse, eikä kiven kivvee säiliössä! 

Tuo se onkin, kun pitää kytätä se toinen kuiva päivä peräjälkeen, koska märät lehdet liikkuu eri tavalla kuin vähemmän märät lehdet.
Eihän siinä mitä, mutta kun duunarin arjessa on muutakin ja kello 18:00 jälkeen tarvii jo otsalamppua.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.