Kirjoittaja Aihe: Verge motorcycles  (Luettu 3657 kertaa)

Marraskuu 23, 2022, 21:02:16 ip
Vastaus #30

Teemu S. Lindfors

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1567
Historiankirjoihin merkittäkööt, että tällä päivämäärällä Vergelle on myönnetty EU-tyyppihyväksyntä. Hyväksyntäviranomaisena toimi Traficom ja tutkimuslaitoksena, joka teki hyväksyntää varten vaaditut testaukset, meikäläisen kioski. Tie oli pitkä ja osin melko kivinen, mutta maaliin päästiin. Suomen mittapuulla historiallinen suoritus.

Nyt alkaa sitten uusi tie. EU-tyyppihyväksyntä tuottaa valmistajalle periaatteessa rajattoman oikeuden saattaa hyväksynnänmukaisia motskareita markkinoille kaikissa EU-jäsenmaissa. EU-hyväksyntä tunnustetaan myös aika laajalti EU:n ulkopuolellakin.

Toivon Vergelle mitä parhainta menestystä!

Marraskuu 23, 2022, 22:42:22 ip
Vastaus #31

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1198
Hienoa!  Fossiilit vuoriin, kehitys kehittyy...

Noista hallintalaitteista.  Oon joskus linkannu tänne sellasen ranskalaisen tyttösen, siis nuoren naisen, videoita.  Hän noissa stunttikisoissa ja näytöksissä ajelee kummalla vaan yhdellä pyörällä, luistattaa, ja temppuilee isolla katumotskarilla melkein miten vaan.  No nuo stunttikuskit kun seisovat satulalla, istuvat tankin päällä takaperin tai yleensä ovat pyörän päällä miten vain paitsi harvemmin niin kuin me, että istuisivat satulassa.  Ja kun moottoripyörällä ajetaan takapyörällä, sitä hiukan sidotaan yleensä takajarrulla, silloin voi käyttää tasapainopistettä hetkellisesti siellä selälleen menon puolella ja saada sieltä takaisin.  Ja kun se jalka ei ole koko aikaa tapilla, on oltava jarru muualla kuin jalalla.  Yleisimmin käyttävät kahta kahvaa vasemmalla puolella, etusormi käyttää kytkintä, keskisormi takajarrua, ja nimetön ja pikkurilli pitävät tangosta kiinni.  Jotkut käyttävät sellaista yhdistelmäkahvaa, missä on kytkin ja takajarru samassa kahvassa; suhde on säädettävä, mutta idea on, että kytkin on irti vähän ennen kuin takajarru lukkiintuu, ja siihen suhteeseen voi vaikuttaa sillä, mistä kohdasta etusormi vetää vipua.  No, ei noilla fossiilit ajele, oppimiskykyisessä iässä ovat kuskit...  Minulla on muuten ylimääräisenä tuolla jossain tallin perukoilla sellaisia kaksitoimisia kahvoja pari, australiaisia Clake-kahvoja... ohjehinta jossain lähellä tonnia, en ole varma kummalla puolella nykyisin, eli mikä lie aussitaalan ja euron suhde.

Mie tuossa lähes seitenkymppisenä muutaman kesän ajelin sellaisella, kun en vielä ollut fossiili... sen verran olin fossiili jo silloin, että trialiin sen tarvitsin tai halusin, ja laitoin sitten myös rekisteripeliin; en luottanut itseeni niin, että jos päivittäin vuoroon ajaa pyörillä, ja toisessa on erilaisempi jarrusydeemi kuin toisessa... alle parikymppisenä kyllä oli sellanen kesä, että toisessa pyörässä oli takajarru vasemmalla jalalla ja toisessa oikealla, ja vuoroin niillä ajelin ilman ongelmia.  Silloin en ollut fossiili.

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2022, 22:45:07 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Marraskuu 24, 2022, 07:39:56 ap
Vastaus #32

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1817

Nyt alkaa sitten uusi tie. EU-tyyppihyväksyntä tuottaa valmistajalle periaatteessa rajattoman oikeuden saattaa hyväksynnänmukaisia motskareita markkinoille kaikissa EU-jäsenmaissa. EU-hyväksyntä tunnustetaan myös aika laajalti EU:n ulkopuolellakin.

Toivon Vergelle mitä parhainta menestystä!
Jos ja kun tuo EU-hyväksyntä tulee, kiinanpoijat on jonossa Tuomon ovella ostohousut dollareita pursuten.
Voi olla vaikeaa vastustaa kiusausta....

Marraskuu 24, 2022, 08:44:55 ap
Vastaus #33

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1379
Vergen hinta on aika kova. Ja Suomessa vielä viis tonnia kalliimpi, kuin muissa Euroopan maissa. Semmoista verotusta meillä...
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Marraskuu 24, 2022, 13:52:01 ip
Vastaus #34

Teemu S. Lindfors

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1567

Nyt alkaa sitten uusi tie. EU-tyyppihyväksyntä tuottaa valmistajalle periaatteessa rajattoman oikeuden saattaa hyväksynnänmukaisia motskareita markkinoille kaikissa EU-jäsenmaissa. EU-hyväksyntä tunnustetaan myös aika laajalti EU:n ulkopuolellakin.

Toivon Vergelle mitä parhainta menestystä!
Jos ja kun tuo EU-hyväksyntä tulee, kiinanpoijat on jonossa Tuomon ovella ostohousut dollareita pursuten.
Voi olla vaikeaa vastustaa kiusausta....

Hyväksyntä siis myönnettiin eilen. Tänään ei ole vielä kiinanpoikia kuulemma ovella rampannut, mutta ehkäpä sitten myöhemmin... jonkinlainen joukko sijoittajia tuohon on rahaa laittanut jo vuosia, kohtapuoleen rahavirran suunta varmaan kääntyy.

Arvokas kapistus tuo tosiaan on, mutta niinhän se on sähköharrikkakin ja muut, toistaiseksi vielä vähäiset, kilpailijat.

Marraskuu 24, 2022, 16:28:44 ip
Vastaus #35

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7757
Hieno homma, että eteenpäin on menty.

Sähköprätkillä on on autoveroa 9,8% ja siinä on 9,8% liikaa autoveroa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 24, 2022, 17:08:07 ip
Vastaus #36

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1379
Verge puhutti myös motoparlamentissa, tallenne löytyy Smoton sivuilta ja YouTubesta. Jostain 1,5 tunnin paikkeilla puhutaan enemmänkin Vergestä. Ja loppu kannattaa myös kuunnella, kuinka asia kiteytetään...
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Marraskuu 24, 2022, 19:11:59 ip
Vastaus #37

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 4839
Moro

Vergellä on kovia kilpailijoita,onko pyörä hinnoiteltu liian kalliiksi?  https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/12213
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going