Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 913454 kertaa)

Joulukuu 27, 2018, 23:52:58 ip
Vastaus #2055

Lauri Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 241
Näyttäisi korvake olevan just akselin takana.

Joulukuu 28, 2018, 10:07:17 ap
Vastaus #2056

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
Joutuuhan tuossa akselinvaihdossa tietty ottamaan irti myös kytkimen, öljylingon ja öljypumpun, ennenkuin irroitus onnistuu. Kuitenkin aika pieni vaiva. Öljylingon pultti vaatii erikoisavaimen, jonka teko onnistuu kyllä kotikonsteinkin 22 millin hylsystä.
Sitten kokonaan toinen juttu on, että öljypohjassa on reilun 30 vuoden öljyt muuttuneet pieksi. Sitä kannattaisi myös yrittää liottaa pois.

Joulukuu 29, 2018, 03:16:21 ap
Vastaus #2057

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 125
Miten öljynsuodattimen kannen saa parhaiten irti? Poistin suodattimen kannen kiinnitysrenkaan ja kokeilin kiertää pultin kannen läpi, kun siinä tuntui kierteet olevan. Pultti stoppasi vastapuolelle ja yritin pulttia kiertämällä irroittaa kantta. Myös pultista vetämällä, ei hievahdakkaan.

Joulukuu 29, 2018, 09:47:13 ap
Vastaus #2058

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1788
Kokeile lämmittää kuppia ja samalla varovasti nitkutella kantta.
Kumitiiviste on varmaankin ajan kanssa ottanut kiinni.


Pultti näyttäis olevan vetämistä varten

Joulukuu 29, 2018, 11:11:13 ap
Vastaus #2059

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
Eikös se pultti lopulta pohjaa kampuran päähän? Pitäisi silloin tulla pulttia pyörittämällä kansi ulos.



[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 29, 2018, 12:34:49 ip
Vastaus #2060

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 125
Pentillä on näköjään kevyttä putsausta vaille tuo suodatin. Pitääpäs kokeilla tuota kuumentamista. Kovin kovaa en uskaltanut pultilla kiertämällä kammeta, kun en tiennyt mihin se pohjaa.


Edit: lähtihän se sieltä kuumentamalla putsarin kuppia ja ruuvaamalla pulttia pohjaan.


Lieköhän ikinä putsattu edes, oli täynnä metallista moskaa:

https://ibb.co/PZB6rG0


https://imgur.com/a/gjBzLDm
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2018, 13:57:21 ip kirjoittanut Mika Toppinen »

Joulukuu 29, 2018, 14:19:59 ip
Vastaus #2061

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5996
  • MC Debit
Ihan kohtalainen kertymä schaissea tosiaan. Luultavasti osasyy sille mainitulle kansiremontille... kannattaa tuo tosiaan putsata säännöllisesti. Oma pyöräni oli ollut edellisellä omistajalla vähällä käytöllä ja Classic-mineraaliöljyillä pitkään, ja itse kun aloin kunnolla ajamaan, ja käytin ”ei-classiccia” ihan oikeata motskariöljyä, niin aluksi putsarin kertyi paljon moskaa, ehkä kolmasosa tuosta kuvassa nähdystä parilla tuhannella kilsalla. Voin myöntää että olin huolissani.

Mutta kas kummaa, parin kesän jälkeen kertymä on vähentynyt huomattavasti. Tuskin havaittava kerros enää öljynvaihtovälillä, joka mulla on kerran-pari kesässä, riippuen ajomäärästä, joka ehkä max 3-4000km/kesässä. Museopyörällä ei enempää ehdi :) Kun ajelulle lähtee, niin yleensä menee se tankillinen tai vähän toista, eli 150-200km reissuja.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 29, 2018, 17:22:37 ip
Vastaus #2062

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
Kun tuo linko näyttää noinkin pahalta, niin satsaisin hommaan sen verran, että ottaisin koneen kokonaan auki. Kampiakselin öljyurat ovat saman töhnän peitossa, ja tuosta seuraa se, että kiertokankien alapään voitelu on heikkoa. Jos palaat tässä keskustelussa aikaan elokuu 10/2014, niin siellä on aiheesta keskustelua. Ylläpito on jo ehtinyt poistaa kuvat urista, mutta voin ottaa tarvittaessa uudet kuvat näytille. Niistä selviää, mistä on kysymys. Pienimmillään voisi riittää, että pelkästään alalohko otetaan auki (ja tietty laturin puoli sitä ennen), irroitetaan nokkaketjun kiristin sekä kampuran keskilaakerin kansi. Sitten kampuraa nostetaan sen verran, että keskilaakerit saa siirrettyä sivuun, jolloin pääsee käsiksi noihin uriin. Jos homma onnistuisi näin, niin etuna on se, ettei sylinteripuoleen tarvitse kajota ollenkaan.
Tuo kuva lingosta on netistä poimittu, ei onneksi omastani.

Joulukuu 29, 2018, 18:41:43 ip
Vastaus #2063

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 125
Kun tuo linko näyttää noinkin pahalta, niin satsaisin hommaan sen verran, että ottaisin koneen kokonaan auki. Kampiakselin öljyurat ovat saman töhnän peitossa, ja tuosta seuraa se, että kiertokankien alapään voitelu on heikkoa. Jos palaat tässä keskustelussa aikaan elokuu 10/2014, niin siellä on aiheesta keskustelua. Ylläpito on jo ehtinyt poistaa kuvat urista, mutta voin ottaa tarvittaessa uudet kuvat näytille. Niistä selviää, mistä on kysymys. Pienimmillään voisi riittää, että pelkästään alalohko otetaan auki (ja tietty laturin puoli sitä ennen), irroitetaan nokkaketjun kiristin sekä kampuran keskilaakerin kansi. Sitten kampuraa nostetaan sen verran, että keskilaakerit saa siirrettyä sivuun, jolloin pääsee käsiksi noihin uriin. Jos homma onnistuisi näin, niin etuna on se, ettei sylinteripuoleen tarvitse kajota ollenkaan.
Tuo kuva lingosta on netistä poimittu, ei onneksi omastani.
Jos sinulla on kuva niistä öljykanavista sopivasti hollilla, niin laita vaan tänne. Itsekin ajattelin, että voi olisi hyvä käydä läpi öljykanavat.


On siinä vaan laitettavaa, mutta onneksi kevääseen on vielä aikaa  ;D . Käytän rungon todennäköisesti paikallisella amiskalla maalaamopuolella maalattavana. Joku oli sieltä tankin maalausta kysynyt ja kuulemma kahvipaketilla olisi tankki saanut uuden värin pintaan  ::) .
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2018, 18:43:52 ip kirjoittanut Mika Toppinen »

Joulukuu 29, 2018, 20:49:47 ip
Vastaus #2064

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
Kampuran keskilaakeri paikallaan ensimmäisessä kuvassa, mutta kun se siirretään sivuun, avautuu limpun sisäreunasta näkyviin ura. Kiertokangen kohdalla uran pohjassa on reikä, joka on alapään laakerin voitelua varten. Kun ura täyttyy töhnästä, se sulkee myös reiän ja öljyn kulun laakerille. Toisessa kuvassa poikkileikkausskissi tuosta urasta. Punainen kuvaa töhnää. Kuvat ovat nelipuolikkaan kampurasta, mutta rakenne on vastaava kolmepuolikkaassa.
Edit: Parantelin leikkausta.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2018, 09:55:16 ap kirjoittanut Pentti Vaherkoski »

Joulukuu 29, 2018, 22:10:06 ip
Vastaus #2065

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1788
Runko kannattaa viedä pulverimaalaamoon. Tulee varmasti hintansa verran parempi kuin amiksessa.

Joulukuu 31, 2018, 01:09:00 ap
Vastaus #2066

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 125
Starttimoottoria testailin akkulaturilla. Startti pyörii hitaasti, mutta johdot kuumenivat hetkessä tulikuumiksi.  Onkohan oikosessa, vai viekö vaan niin paöjon virtaa, että laturin ohuet johdot kuumenevat hetkessä.

Joulukuu 31, 2018, 10:33:47 ap
Vastaus #2067

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1435
startteja kannattaa koittaa apukäynnistysj ohdoilla eli siis akku kaapeleilla

Joulukuu 31, 2018, 16:32:14 ip
Vastaus #2068

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
Juurikin noin, että liian ohkaiset johdot. Starttimoottorin teho taitaa olla luokkaa 600W. 12 voltin jännitteellä haukkaa virtaa 50 ampeeria. Laturista taitaa irrota 5 ampeeria. Siksi se startin kaapelikin on moninverroin paksumpaa tavaraa kuin laturin johto.

Joulukuu 31, 2018, 17:57:22 ip
Vastaus #2069

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5368
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kumma kun laturin sulake ei poksahtanut.