Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen entisöintini: KTM Jupiter 1962 skootteri  (Luettu 15446 kertaa)

Huhtikuu 19, 2020, 17:08:10 ip
Vastaus #30

Juha Keski-Petäjä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 140
Tuossa kuva kahvarungosta, luulen että vipu ei passaa eri merkkiseen.

Löytyy myös kahvatupet käytetyt ZKW merkinnällä.

t. RoopeKP




[ylläpito on poistanut liitteen]
Roope KP

Huhtikuu 21, 2020, 20:39:26 ip
Vastaus #31

Mika Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 35
Näyttää kyllä tosi paljon samanlaisilta tuon omani kanssa, ainoastaan alapuolen kiinnikkeissä näkyy selviä eroja. Tekisi mieli arvata että tuo vipu käy tähän mun kahvaan:



[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 21, 2020, 21:43:42 ip
Vastaus #32

Juha Keski-Petäjä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 140
Siinä on vain 1,2mm ero.

Toi on Maguran runko ja siinä tuo harjanne mikä menee vivun hahloon on tuon reilun millin paksumpi.

Tosin ollos huoleton tuohon löytynee myös Maguran oma umpialumiininen vipu.
Käytetty 60-luvun alun kaasukahvoissa. On melkein samanlainen kuin ZKW:n vipu
ehkä vähän siromman mallinen.

t. RoopeKP
Roope KP

Huhtikuu 23, 2020, 11:38:20 ap
Vastaus #33

Mika Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 35
Hienoa, kiitos tietämisestä! Hierotaanko kaupat Maguran vivusta? Pistän YV:tä.

Huhtikuu 23, 2020, 17:12:34 ip
Vastaus #34

Juha Keski-Petäjä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 140
Tässä kuva Maguran vivusta.

Nivelruuvin reikä vähän kulunut soikeaksi.

t. RoopeKP



[ylläpito on poistanut liitteen]
Roope KP

Huhtikuu 20, 2021, 15:12:33 ip
Vastaus #35

Mika Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 35
Herätellääs vähän tätä keskustelua, eli projekti lähestyy ja nyt alkaa osapuutteita esiintymään.


Sattuisiko kenelläkään olemaan:
- "hanskalokeron" lukkoa tai koko ovea
- Takalyhtyä


Päivittelen listaa kun puutteita ilmenee.

Huhtikuu 23, 2021, 13:05:43 ip
Vastaus #36

Juha Keski-Petäjä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 140
Katoppa Puchverkstan.se Dakotan hanskalokeron lukko.

Siitä saa pienellä virittelyllä käypäsen.

Takalyhdyn lasia joskus ebay.de näkyny. Laita hauks ktm ponny.
Roope KP

Toukokuu 05, 2021, 13:24:30 ip
Vastaus #37

Mika Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 35
Katoppa Puchverkstan.se Dakotan hanskalokeron lukko.

Siitä saa pienellä virittelyllä käypäsen.

Takalyhdyn lasia joskus ebay.de näkyny. Laita hauks ktm ponny.


Kiitokset vinkeistä! Ebayta oonki kovasti pläränny, mutta en oo ehkä ymmärtänyt että .de on oma markkinansa!

Lokakuu 05, 2021, 10:30:17 ap
Vastaus #38

Mika Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 35
Terve!
Pääsimpä vihdoin tämän projektin kimppuun ja nyt tarvisinkin vähän tietoja moottorista.
Mikä malli tämä Sachs mahtaa olla tai mistä mallinumeron voisi löytää? Irroittelen koneen ja veikkaan että tarvitsen varaosia, sillä lähdin kyselemään.
Onko puhallinlohkosta puuttuva pala (tulpan kohdilta) irroitettava vai onko se rälläköity irti?
Myydäänkö kaasariin sisuskalusarjaa / korjaussarjaa ja mistä näitä kannattaisi etsiä? Mielelläni tukisin kotimaisia toimittajia.


Kiitos jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2021, 10:31:59 ap kirjoittanut Mika Lahtinen »

Lokakuu 05, 2021, 10:33:57 ap
Vastaus #39

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11483
Mitä mahtaa siinä pienessä peltilätkässä lukea-
tuossa kaasarin luona lohkon päällä?

Hypistelin keväällä tuollaista konetta,joka oli
osittain purettu-vaan enhän huomannut tuota pytyn koppaa
niin katsella.

Olisiko siinä jokin tulpanhatun yhteydessä
oleva kumiluttero ollut?

t. Markku

Lokakuu 05, 2021, 11:18:48 ap
Vastaus #40

Mika Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 35
Mitä mahtaa siinä pienessä peltilätkässä lukea-
tuossa kaasarin luona lohkon päällä?


Mustassa lätkässä oli moottorin sarja-/valmistenumero (3704.-357) ja valmistusvuosi '62. Koitin tuolla sarjanumeron alulla googletella, mutta tuloksetta.

Lokakuu 05, 2021, 12:25:55 ip
Vastaus #41

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1378
Mulla oli aikanaan tuommonen kone mutta polkimilla.Oli lava Crescentistä.
Tulpanpäältä ei ole rälläköity mitään pois vaan siihen kuuluu suoja.Valitettavasti en enää muista oliko se kumia vai tuota magnesiumvalua.Ruotsista kannattaa kysellä tuohon osaa.Siellä ei ollut poljinpakkoa ja mopot oli kiksikoneellisia.

Lokakuu 05, 2021, 15:12:30 ip
Vastaus #42

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11483
Tämmöisen kuvan löysin- taitaako olla niin,että
ei siihen aukkoon edes mitään kuulu?

Tai sitten semmoinen kummitötsä tosiaankin.

t. Markku

Lokakuu 05, 2021, 16:45:03 ip
Vastaus #43

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1068
  • Osapuilleen kasassa....
Selailin omia kuva-arkistojani. Joskus kymmenen vuotta sitten korjailin vastaavan laista
kolmivaihteista käsivälitteistä poljin käynnisteistä Sachs moottoria.


Silloin haettiin siihen siliumista valmistettua tulpan suojusta, ei taittu löytää.
Kuitenkin jostain netin syövereistä kuva siitä kuitenkin kaivettiin, jonka perusteella sitä etsittiin.


Koneessa oli 13-millin kanttikurkulla varustettu Bing kaasutin. Kaasutin kuvan keskimmäinen.

Lokakuu 05, 2021, 20:26:51 ip
Vastaus #44

Mika Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 35
Kiitoksia taas kaikille vastauksista!


Sain Voimakoneelta myös hyvin tietoa kyseisestä moottorista, joka siis paljastui malliltaan: Sachs 50/3 kickstart.
Sain myös liitteenä olevan kuvankaappauksen vanhasta esitteestä, jossa on identtinen moottori ja siinä näkyy paikallaan tuollainen kotelo aukon sijaan, eli tuollaista osaa pitää nyt siis lähteä metsästämään.