Kirjoittaja Aihe: Mopon vakuutusmaksuksi 50-60 euroa?  (Luettu 65511 kertaa)

Lokakuu 15, 2012, 15:40:13 ip
Luettu 65511 kertaa

seppo-heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 755
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Hei! Toivottavasti tuosta sepustuksesta selviää tarkoitus. (olen 3:n ihmisen s.posteista lyhennellyt) Vak.edustajan tiedot alhaalla.  T.Seppo H.

Seuraavassa Ake Rissasen harras vetoomus itse kullekin. YHTEYDENOTTOJEN MÄÄRÄ ON NYT RATKAISEVA, ei se, syntyykö vakuutussopimusta. Lähettäkää Ari Rekoselle vaikka vain sähköposti ja keskustelupyyntö. Sekin riittää nyt.

Aken viesti!

Pyydän ja rukoilen teitä kaikkia nyt todellakin ottamaan yhteyttä Ariin

- vaikka ette olisi itse edes harkitsemassa vakuutusyhtiön vaihtoa!

Jokainen yhteydenotto varmistaa osaltaan sitä, että Tapiola saattaa toteuttaa tämän edullisemman mopovakuutuskuvion.

Eli auta nyt moposiskoa/ -veljeä ja lähetä edes jonkinlainen viesti /kysely Arille, vaikka et kerkeä etsiä kaikkia hänen pyytämiään tietoja.


Tässä vielä tarkentavaa tietoa vakuutusasiasta. Käyttäkääpä tilaisuutta hyväksi ja kilpailuttakaa vakuutuksianne.

Tervehdys mopoväki.

Olen vääntänyt Tapiolan kanssa mopovakuutusasiaa jo parisen vuotta ja Ari Rekosen kanssa viimeisen vuoden. Nyt meillä on ensimmäisen kerran realistinen mahdollisuus saada huomattavasti edullisempi liikennevakuutus harrastemopoihimme, eli n. 50 -60 ?/v. Ja ehkäpä vielä vähemmän seuraaville, jos niitä sattuu olemaan useampia (tästä on ainakin ollut puhetta, saas sitten nähdä).

 
Edellytyksenä näyttäs olevan, että muitakin vakuutuksia pitäisi olla Tapiolassa. Minusta mahdollisimman monen mopoilijan pitäisi nyt osallistua tähän hommaan ja lähettää ainakin kysely = kts. allaoleva Arin maili. Jos vain muutama ottaa yhteyttä sinne päin, tämä koko homma lässähtää ja saamme unohtaa edullisemmat mopovakuutukset. Itse en enää viitsi aloittaa hommaa alusta, niin monen vakuutusyhtiön kanssa olen jo ollut turhaan yhteydessä.

Jos aiomme jatkossa tehdä hyväntekeväisyyttä muuallakin kuin Kaunialaan, on meillä oltava enemmän mopoja kilvissä, sillä poliisisaattueita tuskin saamme.

Nyt siis tästä eteenpäin yhteisvoimin, please!

Morjensta

Tilanne on meillä kehittynyt sellaiseksi että, nyt tarvitaan teiltä osoitusta kiinnostuksesta. Eli minä tarvitsen vakuutustarjouspyyntöjä.

Helpoiten se onnistuu niin että ottaa minulle kopiot vakuutuskirjoista ja laittaa ne sähköpostiin liitteeksi.

Toisaalta minulle voi soittaa tai laittaa kirjeenä tulemaan alla olevaan osoitteeseen.

Kun tarpeeksi porukkaa on osoittanut kiinnostuksensa tälle asialle niin meiltä saadaan sitten tehtyä liikennevakuutus mopolle jossa on hinta ns. kohdallaan.

Alustavissa neuvotteluissa hinta haarukkana olen pitänyt teidän ehdottamaa 50-60 euron väliä.

Mitä enemmän porukka osoittaa kiinnostusta tälle asialle sitä varmemmin saadaan vietyä tämä asia eteenpäin.

Tarjouksen pyytäminen ei ole mitenkään ketään sitova asia. Teen jokaiselle oman vastatarjouksen jonka jokainen voi hyväksyä sitten itse jos haluaa.

Lähtökohtana omasta puolestani se että mopojen hinta on sovitunlainen.
Hei!


Alla mainittu vakuutusedustaja soitti minulle ja kertoi valmistelevansa yhtiönsä johdolle ehdotusta v. 1987 ja sitä ennen valmistettujen perinnemopojen vakuutusmaksun alentamiseksi 50 euron tietämiin.


Asian edistämiseksi edustaja tarvitsisi useita tarjouspyyntöjä mopoilijoilta. Yritys toki haluaisi kaikkikin vakuutuksenne hoidettavakseen. Jos tarjouspyyntöjä ei Tapiolalle mene, kuivaa mopovakuutushanke kokoon.


Käyttäkää nyt tilaisuutta hyväksenne ja yrittäkää neuvotella koko vakuutuspakettinne halvemmaksi ja samalla mopon vakuutus alas. Tässä on hyvä tilaisuus. Olkaa suoraan yhteydessä Rekoseen.


HUOM. kyseessä on tarjouksen pyytäminen, mikä ei sido ketään teistä yhtään mihinkään.


Ystävällisin terveisin

Ari Rekonen

Edustaja

LähiTapiola

Revontulentie 7

044 5020022

ari.rekonen@tapiola.fi
Väli-mallin mies.

Lokakuu 15, 2012, 18:16:51 ip
Vastaus #1

Hannu Kylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1263
  • Jäsennumero 2573
Hei! Toivottavasti tuosta sepustuksesta selviää tarkoitus. (olen 3:n ihmisen s.posteista lyhennellyt) Vak.edustajan tiedot alhaalla.  T.Seppo H.

Seuraavassa Ake Rissasen harras vetoomus itse kullekin. YHTEYDENOTTOJEN MÄÄRÄ ON NYT RATKAISEVA, ei se, syntyykö vakuutussopimusta. Lähettäkää Ari Rekoselle vaikka vain sähköposti ja keskustelupyyntö. Sekin riittää nyt.


Ystävällisin terveisin

Ari Rekonen

Edustaja

LähiTapiola

Revontulentie 7

044 5020022

ari.rekonen@tapiola.fi
Melkonen sepustus mutta selvän saa. Siis mopovakuutuuksesta tarjouspyynty Ari Rekoselle joka sitten esittää asian Tapiolan johdolle? Näin ymmärsin ja jos todella tuohon 50 euron hintaan on mahollisuus päästä niin iliman epäilyjä mukaan vaan.

Lokakuu 15, 2012, 18:28:55 ip
Vastaus #2

Harri Kauranen

  • Vieras
Jos toi menee yhdessäkään yhtiössä läpi,kohta se on joka yhtiöllä.On kilpailu kovaa asiakkaista.

Lokakuu 15, 2012, 18:29:31 ip
Vastaus #3

seppo-heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 755
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Hyvä Hannu! No lyhyesti juurikin noin!  Tuossapa tärkein, eli Postia Ari R:lle Oikein URAKALLA. Ei tipu vakuutusmaksut muuten. 
Väli-mallin mies.

Lokakuu 15, 2012, 19:00:40 ip
Vastaus #4

Hannu Kylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1263
  • Jäsennumero 2573
Jos toi menee yhdessäkään yhtiössä läpi,kohta se on joka yhtiöllä.On kilpailu kovaa asiakkaista.
Sitä suuremmalla syyllä on syytä lähteä mukaan.

Lokakuu 15, 2012, 19:02:44 ip
Vastaus #5

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2785
  • Take a Break
Tapiolan toiminnasta: jos ruotsissa tulee arabian-mies rekan veturin ja kärryyn väliin liukkalla kelillä ja romuttaa bemarinsa kun tämä ei koskaan aikaisemmassa elämässään ole nähnyt jäätä tiellä, niin olet syytön, mutta jos on kuiva keli tai kesä niin Tapiolan suomen konttori ei osaa olla ruotsin vastapuoleen suomalaisen eduksi, ja härmän mies häviää ottelun. on viitteitä suuntaan toiseen eikä Tapiolan pelkkää suomenkieltä puhuva ulkomaan jaosto osaa muuta kuin maksaa, ja ilmoitta suomalaiselle jo 100 vuotta asiakkallensa olleella vakuutuksenottajalle että arabia voitti kun ei me ummarta.

Jos ei nyt ihan muutaman päivän sisällä tule esiin jotain sellaista joka nostaisi suomen TAPIOLAN yhteispohjoismaalaiseksi kumppaniksi niin vedän verhon akkunaan ja siirryn eri yhtiölle.

Mitään 50-60 euron vakuutusmaksuja EI PIDÄ HYVÄKSYÄ!!! Normiharrastajalla noin 25 ajoikkia ja ENSIMMÄISESTÄ voimme maksaa vaikka 200e per vuosi mutta muut maksimissaan 10 euroa kappale vaikka niitä olis sata kappaletta.

harrastajalla vain 2 kättä tai jalkaa ja mopoja siis liikenteessä korkeintaan yksi kerrallaan.

ON MYÖS erikoistilanteita kun Vaari täyttää 85 ja silloin voi kuusikin tai jopa 32 mopoa samalla vakuutuksella olla liikenteessä, SIKSI tämä MULTIMOPO vakuutus.

Jos ei tämä nyt uppoa härmäläisen vakuutusyhtiön kaaliin niin näen jo edessäni kuinka sivukylien lähivakuutuksien parakit muutetaan pakolais-kammareiksi ja vakuutusrahat menee Norjaan, ja muihin maihin joissa ei tätä venakko-militaari-ajattelua.

Itse jouduin todella läheisestä ja toimivasta lähivakuutuksesta tähän uuteen nolla-noteerauksen remmiin. Asiat ei huonommin voi olla.


   



 
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2012, 19:08:21 ip kirjoittanut Rainer Grandell »
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Lokakuu 15, 2012, 20:26:24 ip
Vastaus #6

Hannu Kylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1263
  • Jäsennumero 2573
Mitään 50-60 euron vakuutusmaksuja EI PIDÄ HYVÄKSYÄ!!! Normiharrastajalla noin 25 ajoikkia ja ENSIMMÄISESTÄ voimme maksaa vaikka 200e per vuosi mutta muut maksimissaan 10 euroa kappale vaikka niitä olis sata kappaletta.
Melkein odotin että museomopon omistajat älähtää ensin peläten museomopon hinnan romahdusta :-)

Et sitten lukenu takemmin tuota vaan annoit muiden seikkojen vaikuttaa kantaasi? Eikös siellä sanottu että jos on useampi, niin ehkä hintaa tippuu edelleen.

Onhan tuo tietty osin toiveajattelua mutta haitanneeko jos kokeilee? Muut yhtiöt seuraa perässä ja panee paremaksi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2012, 20:31:47 ip kirjoittanut Hannu Kylli »

Lokakuu 15, 2012, 20:55:14 ip
Vastaus #7

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2785
  • Take a Break
Tällainen TAPIOLAN  edustaja kävi kehäkolmosen tienoolla (esim. Röylän alueella) yli vuosi sitten saarnaamassa tätä samaa, ja tulos = 0.
Nyt jos todellakin maailma makaa kuten avausaiheessa ilmenee, niin viipymättä joka ikiseltä harrastajalta sähköpostia menemään.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2012, 20:28:52 ip kirjoittanut Rainer Grandell »
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Lokakuu 16, 2012, 06:21:48 ap
Vastaus #8

Hannu Kylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1263
  • Jäsennumero 2573
Hyvä Hannu! No lyhyesti juurikin noin!  Tuossapa tärkein, eli Postia Ari R:lle Oikein URAKALLA. Ei tipu vakuutusmaksut muuten.
Älkäää antako Rainerin ennakkoasenteiden masentaa vaan liittykään Sepon ehotukseen. Jos ei tuu mitään niin so what?
Ei mitään, maksetaan entiseen malliin tai hiekkapuhalletaan hyviä käyttömopoja museostatuksen saavuttamiseksi.....
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2012, 06:27:35 ap kirjoittanut Hannu Kylli »

Lokakuu 16, 2012, 06:41:35 ap
Vastaus #9

Janne Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 89
  • Raisua menoa
...
Mitään 50-60 euron vakuutusmaksuja EI PIDÄ HYVÄKSYÄ!!! Normiharrastajalla noin 25 ajoikkia ja ENSIMMÄISESTÄ voimme maksaa vaikka 200e per vuosi mutta muut maksimissaan 10 euroa kappale vaikka niitä olis sata kappaletta.

harrastajalla vain 2 kättä tai jalkaa ja mopoja siis liikenteessä korkeintaan yksi kerrallaan.

ON MYÖS erikoistilanteita kun Vaari täyttää 85 ja silloin voi kuusikin tai jopa 32 mopoa samalla vakuutuksella olla liikenteessä, SIKSI tämä MULTIMOPO vakuutus.
...
Itse jouduin todella läheisestä ja toimivasta lähivakuutuksesta tähän uuteen nolla-noteerauksen remmiin. Asiat ei huonommin voi olla.
Kyllä tässä Rainerin vuodatuksessa tuli oikeaa asiaakin aika lailla, nimenomaan tuossa paljousalennus osassa. Muita osia sitten leikkelin lainauksestakin..
Itse olen ollut aiemmin Tappiolan asiakas ja sittemmin Lähi, mutta kummankin toiminnassa oli puutteensa. Ja nyt ne on yhdistetty, siis puutteet. Näin ainakin pahoin pelkään.
Aikanaan, ~20 vuotta sitten, Tappiola oli edullinen, mutta etäinen. Siirryin sitten Lähivakuutukseen ja aloin saada palvelua, mutta kyllä siitä hintansa on saanut maksaa. Nyt jos pääsee maksamaan Lähivakuutuksen hintoja tappiolan palvelulla, niin VOI-VOI ???

Lokakuu 16, 2012, 07:52:20 ap
Vastaus #10

Hannu Kylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1263
  • Jäsennumero 2573
Nyt jos pääsee maksamaan Lähivakuutuksen hintoja tappiolan palvelulla, niin VOI-VOI ???
No eikös tapiolakriittiset voisi tehä paremman aloitteen toiseen yhtiöön? Eihän sitä tiijä jos jossain tärppää?

Tunsin aikoinaan mettästäjän joka ampu teertä kiväärillä lentoon kilometrinkin päähän.... tuumas vain epäijijöille että "voi se joskus osua". Kannattaa sitä noita vakuutusyhtiöitäkin silloin tällöin sohasta, voi se josksus osua kohilleen.

Lokakuu 16, 2012, 09:28:31 ap
Vastaus #11

Janne Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 89
  • Raisua menoa
Nyt jos pääsee maksamaan Lähivakuutuksen hintoja tappiolan palvelulla, niin VOI-VOI ???
No eikös tapiolakriittiset voisi tehä paremman aloitteen toiseen yhtiöön? Eihän sitä tiijä jos jossain tärppää?
Kriittinen olen, mutta vaihtamaankaan en rupea. ;D Sen verran hyvät ihmiset meilläpäin on vielä asioita hoitamassa.
Tarjousta voisi kyllä kysellä, kun ei mopot ole viime vuosina vakuutettuna olleetkaan. Jotain noille hinnoille on saatava, eli asia on ihan oikea.

Lokakuu 16, 2012, 14:19:18 ip
Vastaus #12

Jarmo.Peltola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 682
Laitoin postia Tapiolaan,saas nähdä tuleeko vastaus ja millainen.



Lokakuu 17, 2012, 19:43:08 ip
Vastaus #13

Jyri-Pekka Schildt

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 155
Joo mä laitoin kanssa kyselyn matkaan.....

Lokakuu 17, 2012, 19:47:30 ip
Vastaus #14

Harri Kauranen

  • Vieras