Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Yleistä keskustelua / Vs: Mitä tuli tänään touhuttua
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Lankinen tänään kello 11:27:58 »
Käytin Cebarin muutoskatsastuksessa ja laitoin sitten museovakuutukseenkin.
Aamulla piti tietysti ennen konttorille ajamista ottaa ensin liikenteeseen!
2
Mopopalsta / Solifer lokasuojan tuet
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko Kinnunen tänään kello 11:18:35 »
Moi!
Olisiko kellään tiedossa Solifer SM 83 etulokasuojan tukirautojen mittoja? Tarvitsisi sen pystysuorassa olevan kaaren (kuvassa nro. 30) ja niiden reikärautojen mitat.
Onko kukaan tehnyt noita itse?
Voi laittaa mitat yv:llä jos haluaa..

3
Yleistä keskustelua / Vs: Mitä tuli tänään touhuttua
« Uusin viesti kirjoittanut tuomo jylha tänään kello 11:17:07 »
Tänään ei oo ollu mirri mielessä. Ihan muut asiat. Tässä on nyt voimien tunnoissa käyty aamulenkillä, imuroitu, auto on putsattu sisältä ja tehty kaikkea muutakin. Nyt on mietintämyssyn alla tuo vierashuoneen kohtalo. Jotakin sille tarttis tehrä? Tuosta ei saa oikein tolkkua että onko se toimisto, olohuone, vai mikä se oikein on? Tietennii jos taas palataan niihin mirreihin, niin pitäisköhän sen sisustaminen jättää suosiolla mirrin murheeksi. Jos minä koitan itse sisustaa sitä niin samat rojut on siellä edelleen, ja lopulta ne on kumminnii samoissa paikoissa.
4
Yleistä keskustelua / Vs: Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia.
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Juusela tänään kello 10:51:46 »
Moro

Nyt NASA on löytänyt Marssista paikan josta ne vihreet miehet ovat kotoisin,ovesta on juuri tulossa yksi vihree miäs kun mönkijä Curiosity otti kuvia,kuva on otettu jo 7. toukokuuta mutta sitä ja vihreen miähen kulkuneuvoa on tutkittu että mikä ihmeen rakkine se on jolla miäs ilmeisesti on lähdössä ruisailemaan eli marssittamaan.

7
Vanhat moottoripyörät / Vs: Zyndapp 175 S -56
« Uusin viesti kirjoittanut Simo Puikko tänään kello 09:29:03 »
Tuo Markun laittama kuva on jostakin tuttu. Noita tehtaan rakentamia kilpapyöriä ei välttämättä kahta täysin samanlaista ollut. Tuossa näyttäisi olevan S-sarjan runko, pyörännavat, etuhaarukka, tankki ja moottori.
Kytkinpuolen moottoriposki on Bella skootterista. Etuhaarukka on vakiopyörissä vaimentamaton ja tuossakin on luultavasti yksi ulkopuolinen vaimennin alakolmion ja haarukan poikittaistuen välissä.(Niinkuin ”sotanorsussa”) Myöskin kahta ulkopuolista vaimenninta, haarukkaputkien takapuolella käytettiin. 50-luvun puolessa välissä jotkut tehtaan SixDays pyörät tehtiin vanhemman Elastic-mallin runkoon. En tiedä onko tuon kuvassa olevan pyörän ohjausgeometria täysin sama kuin vakiopyörässä. Tuohon (tai tuosta muokattuun) selkärankarunkoon tehtiin pienempiinkin (75-175cc) luokkiin sopivia laitteita.
8
Japsipyörät / Vs: Suzuki GT 125 X4
« Uusin viesti kirjoittanut Petri J Kokko tänään kello 09:17:24 »
Eiköhän tuo onnistune Gt250 ohjein joko suoraan tai pikkasen soveltaen, molemmathan Gt sarjan 2t twinejä.1974 Suzuki GT250 Hustler Three Timing Methods.https://www.youtube.com/watch?v=m9ltkAAfZ58https://www.youtube.com/watch?v=m9ltkAAfZ58
9
Yleistä keskustelua / Vs: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm tänään kello 06:38:35 »
Renault'n liiketoiminta Venäjällä ollaan käytännössä kansallistamassa. Se on pakotettu myymään Venäjän-tytäryhtiönsä Moskovan kaupungille ja enemmistöosuutensa muun muassa Ladoja valmistavasta Avtovaz-yhtiöstä valtiolle.

Molemmista maksetaan uutistoimistoisto Reutersin tietojen mukaan symbolinen yhden ruplan korvaus. Renault'lla on mahdollisuus ostaa osuutensa takaisin kuuden vuoden sisällä, jos kansainvälinen tilanne muuttuu.

Onnee vaan yritykselle.
Saattaapi olla niin, että ihan joka muuttujaan ei ole varauduttu ja itsestäänselvyydet ei olekaan itsestäänselvyyksiä, kun tehdasta aletaan käynnistelemään.
En sano, etteikö venäjällä ei olisi autonrakennustietotaitoa, mutta länsiyhtiön tehtaan haltuunotto koneineen, softineen ja ylläpitoineen voi tuoda ylläreitä.
Kun korirobotti pysähtyy, niin mistä ATK-tuki, huolto ja varaosat, kun on noita pakotteita...

Mikäli uusia Moskvitšeja todella joskus tulee tuotantoon, ne saattavat muistuttaa yllättävän paljon alkuperäisiä Mosseja, joiden valmistus lopetettiin vuonna 2002.

Venäjä sallii nimittäin jatkossa uusien autojen tuottamisen ilman turvatyynyjä, ABS-jarruja, tai ESP-ajonvakausjärjestelmiä, tutkivan journalismin The Insider -sivusto kertoo.

Myös uusien autojen päästörajoituksista luovutaan. Väliaikaiset säädökset ovat tässä vaiheessa voimassa tämän vuoden loppuun.

Uusien säädösten taustalla on se, ettei turvalaitteita ja päästöjä rajoittavia järjestelmiä ole saatavilla Venäjällä pakotteiden takia.

Tervemenoa suljetulle sisämarkkinoille.
Voi olla, että kysyntä saattaa jäädä oletettua pienemmäksi, ellei se ole ainoa myytävänä oleva auto.
Kai se miljardeja omistava oligarkki kuskaa lapset kouluun uudella Mossella, jossa ei ole mitään turvavarusteita... ;D
10
Yleistä keskustelua / Vs: Elämän tarkoitus ?
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin tänään kello 06:04:18 »

Job 7:

Ihmisen osa on työtä ja vaivaa
71Eikö ihmisen osana maan päällä ole työ ja vaiva?
Eikö hän ole kuin palkkalainen,
joka tekee raskaita päivätöitä?
2Hän on kuin orja, joka kaipaa paahteesta varjoon,
kuin päivätyöläinen, joka odottaa palkkaansa.
3Perinnökseni olen saanut pettymysten kuukausia,
ahdistuksen yöt ovat olleet minun osani.
4Kun menen nukkumaan, minä ajattelen:
»Milloin voin nousta?»
Yö kuluu vitkaan,
kääntyilen levottomana aamunkoittoon asti.
5Ruvet ja madot peittävät ruumiini,
minun nahkani halkeilee ja märkii.
6Kuin kutojan sukkula kiitävät päiväni:
ne päättyvät, kun lanka loppuu.
Ihmisen elämä on henkäys
7

Ajattele minun elämääni: se on vain henkäys.
Silmäni eivät enää näe onnen päivää.
8Sinä näet minut nyt, mutta kohta et enää näe.
Kun katsahdat minuun, minua ei ole.
9Pilvi hajoaa, haihtuu tyhjiin.
Tuonelaan mennyt ei tule takaisin.
10

Hän ei kotiinsa palaa,
eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne.
11Nyt en enää pidättele kieltäni.
Minun sisintäni ahdistaa, minä puhun.
Olen katkera ja huudan tuskani julki.
12

Olenko meren hirviö, olenko minä meri itse,
kun panet minulle noin vahvat vartijat?
13Minä ajattelin: »Vuoteeni suo minulle lohdun,
uni huojentaa tuskani.»
14Mutta sinä säikytät minua unikuvilla,
panet yön painajaiset minua ahdistamaan.
15Mieluummin tahdon kuolla,
nääntyä hengiltä, kuin kärsiä tätä tuskaa!
Hellitä minusta, anna minun kuolla
16Olen saanut tarpeekseni! Enhän kuitenkaan elä ikuisesti.
Päästä jo irti! Minun elämäni on häipyvä henkäys.
17

Mikä on ihminen, kun pidät häntä noin tärkeänä
ja alati valvot häntä?
18Aamu aamulta sinä vaadit hänet tilille,
joka hetki sinä häntä tutkit.
19Etkö voisi hetkeksi kääntää katsettasi pois?
Etkö edes siksi aikaa, että saisin rauhassa nielaista sylkeni?
20Jos olenkin tehnyt syntiä,
en kai minä sinulle ole vahinkoa tehnyt,
sinä ihmisen vaanija?
Miksi olet ottanut minut maalitauluksesi,
miksi noin kovin kannat minusta huolta?
21Miksi et jo anna anteeksi, mitä olen rikkonut,
miksi et ota pois syntiäni?
Pian minä muutun maaksi.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10