Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10
21
Yleistä keskustelua / Vs: Päivän video
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm eilen kello 09:00:12 »
Ken muistaa Tomi Metsäkeon tapauksen?

Ei paljoa kaveria jelpattu ja mainetta yritetty palauttaa.
Tomi Metsäketo voitti Me too -käräjät: Neljä naista sai rikostuomion kunnianloukkauksesta - Metsäkedolle korvaukset

Sitä vaan, että jos "vapaa lehdistö" lähtee syystä tai toisesta asiaa ajamaan, niin ei siinä uutisoinnin kohteella ole mitään mahdollisuuksia selvitä, oli syyllinen tai ei.

Suomalaiset on valitettavasti niin otsikkokansaa ja negatiivisia asioita muistavaa.
Lähtee liian helposti sen eniten huutavan mukaan ja sitten ei voi perääntyä.

Mutta onneksi joitain asioita oikein tekemällä, maineen saa takaisin.

Esim. Nykäsen Matti oli sankari loppuun saakka, vaikka oli syyllinen moneen pahaan juttuun
Matti Nykänen tuomittiin useasti, istui kahdesti vankilassa – puukotti ex-vaimoaan, iski tuttavaa lihaveitsellä
22
Vanhat moottoripyörät / Vs: Pyrkijä moottoripyörä vm 1938
« Uusin viesti kirjoittanut Tenho Viittala eilen kello 08:52:36 »
Erkki Pietola Hämeenlinnasta on entisöinyt noita kaksi kappaletta. Toinen on tämä VMP:koon pyörä, mikä on ollut Vehoniemen Automuseossa, voi olla vieläkin ja toinen on Ekillä itsellään, mikäli ei ole myynyt pois. En tiedä tämän hetkistä tilannetta. Ekistä löytyy paljon juttua netistä, oilhan hän yksi suomen parhaista motocros kuskeista sekä tehnyt pitkän uran moottoripyörien entisönnissä ja rakentelussa
23
Ostetaan / yamaha FT1 -72 mini enduro 50cc
« Uusin viesti kirjoittanut jouni palkonen eilen kello 08:28:36 »
ostetaan ,käynnistyspolkimen akseli,virtalukko,etulokasuoja,nopeusmittari ja muutkin osat kiinnostaa puh.0505548149 tai palkonen.jouni@outlook.com
24
Vanhat moottoripyörät / Vs: Pyrkijä moottoripyörä vm 1938
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Ahonkivi eilen kello 08:26:26 »
Eikö VMPK:llakin ole sellainen kunnostettuna? Missäs se mahtaa olla?
25
Yleistä keskustelua / Vs: Päivän video
« Uusin viesti kirjoittanut Teemu S. Lindfors Kesäkuu 23, 2022, 23:22:24 ip »
Totta kai syytökset pitää tutkia ja asianomaisia kuulla, mutta valitettavasti siinä vaiheessa prosessia "syyllinen" on menettänyt luottamuksen.

Herättää kysymyksiä tämäkin kohu.

Aika monessa paikassa näkyy kirjoitettavan, että poliittinen ura on mennyttä - riippumatta siitä, mitä todellisuudessa on tapahtunut. Silläkö se luottamus menee, kun Hesari kirjoittaa jotakin? Tai ylipäänsä mikään lehti?

Hesarin jutun tyylistä, kirjoitusasusta, otsikoinnista ja sisällöstä syntyy vaikutelma, että jutun tavoitteena oli jonkinlainen "ei savua ilman tulta"-tyyppinen reaktio. Vaan jos asiaa pohtii askeleen pitemmälle, niin herää kysymys, miksi ihmeessä Hesarilla semmoinen tavoite on?

Jutun tapahtumat - mitä ne todellisuudessa ikinä olivatkaan - ovat vuosien takaisia. Miksi juttu julkaistiin vasta nyt?

Kun lueskelee asiaan liittyviä eri lähteitä, kuten vaikkapa herran omaa vastinetta, muodostuu hiukan toisenlainen kuva kuin Hesarin jutusta. En ota kantaa siihen, mikä on totta ja mikä ei, mutta kysyn, millaista journalismia on se, jossa asiasta esitetään vain jutun kohteena olevalle henkilölle epäedullisimmat väitteet?

Toisaalta, jos keskustelun vuoksi oletetaan, että herra ei ole ansainnut niitä syytöksiä, jotka häneen on yhdistetty, niin miksi erota eduskuntaryhmästä sun muista? Jos itse olisin hänen asemassaan ja kokisin olevani nuhteeton, kieltäytyisin eroamasta mistään tehtävästä, kävelisin kadulla pää korostetun pystyssä ja haistattaisin hymyssä suin pitkät Hesarille.

Itse asia sinänsä on mielestäni sangen tyhjänpäiväinen, mutta sen nostattama "kohu" ja eri tahojen reaktiot siihen ovat kiinnostavia. Kuten esimerkiksi se, että kokikset nöyristelevät Hesarin edessä ja ovat heti valmiita heittämään kaverin susille. No, onpahan yksi syy lisää olla äänestämäti kokiksia.
26
Vanhat moottoripyörät / Vs: Pyrkijä moottoripyörä vm 1938
« Uusin viesti kirjoittanut Taito Nuutinen Kesäkuu 23, 2022, 23:00:39 ip »
Onko tuollainen

Kuva lainattu netistä
27
Japsipyörät / Vs: Kawasaki KZ 250E twin
« Uusin viesti kirjoittanut Petri J Kokko Kesäkuu 23, 2022, 22:08:59 ip »
Peräti 8-10 kertaa näköjään katsottu z:n teleskoopiöljyjen vaihtokuvia...wau...kiinnostus hurjaa :D


Noh,jonkinverran ajeltu,oisko 50-100km peräti ja pikkasen oudolta tuntunut tyhjäkäynnin vaellus ja pienet aivastelut muutenkin joka ei mitenkään paha ollut mutta absoluuttiselle sävelkorvalle liikaa,kas kun se viime
kesänä vaeltanut tai yskinyt yhtään ja koko laite toimi kuin japanilainen kello.
Aattelin josko vanhat bensat ,kaasareiden kertymät talven seisonta-aikana tai käyttämättömyys yleensä olisi syypää ja siitä elpyisi itsestään paikoilleen asettuen pikkuhiljaa,näinhän monesti näissä vanhuksissa käy jotka seisoo pitkään ja käyttöaste vaatimatonta tasoa että siitä ne paranee kunhan ajaa kilometrejä menemään.
Harrasteautossa käynyt juurikin näin eli käynti tasaantunut eikä hydrauliset nostajatkaan ,tai se oireillut yksi, enää klapise kylmänä vaan käy kuin ompelukone ja syynä lienee että tänä kesänä tullut ajettua harvinaisen usein.


Kawan käyntiongelmaa tuli tutkittua ja sitä ainoaa säätöruuvia säädeltyä mikä noissa keihineissä on ja jossa peräti puoli kierrosta säätövaraakin eli tässä ei päde edes viralliset säätöohjeet vaan kaasuttimet ovat erimoiset kirjoissa oleviin verrattuna joissa säätöruuvi oikeasti pyörii normaalisti kierroksia,tässä rajattu muoviklipsulla joka ruuvissa kiinni ollen samaa valuakin. Molempien kaasuttimien kyljestä löytyi leima jossa numerorimpsu kirjainten kera ja perässä lukee : proto.


Mikäs se sitten voisi aiheuttaa pientä vaellusta tyhjäkäyntiin ja vihjeen antoi tyhjäkäyntiruuvin säätö(joka yhteinen kaasuttimien välissä semmoinen iso nuppi ylöspäin)ja sattumalta tönäisin jotain siellä säätönupin tietämillä olevaa jolloin moottori yskäisi ja sammui.
Ahdas paikka ja eihän sinne oikein näekkään,käsikopelohommia etsiä nuppi käsiinsä ellei ota tankkia pois jolloin näkymät avautuu oikeinkin hyvin.
Oisko huono johtoliitos ...vai kumikurkkumurhetta?


Johdot oli hyvin orkkisliitoksissaan ja tankkinkin oli irti että pääsi tutkimaan johdotuksia tarkemmin mutta ei niistä mitään löytynyt silmämääräisesti.
Entäpän sitten ne kumikurkut?
Silmämääräisesti ok ja pehmeältäkin tuntuivat vielä yli 40v jälkeen mutta tankki kiinni,kone käyntiin ja starttipilottia ruiskimaan kumikurkkuihin&niiden liitoskohtiin ....jolloin käynti joko takerteli heti tai sammui koko laitos .


Jaahas,niinpä tietysti ja kuten tiedetään niin niitä ei kotikonstein korjailla tai ainakaan minä en enää rupea moiseen koska lopputulos on kaikkea muuta kuin varma saati katseenkestävä.
Nimimerkillä kokeiltu on korjailla ja aina samalla lopputuloksella....ei hyvä,roskiin ja uudet tilalle.


Ilmanputsariin vievät putket irti kaasreiden perästä ja kaasarit irti kurkkujen klemmarit irrottaen eli siinähän ne nyt olisi tyrkyllä ja teoriassa helposti käsillä.


Saadappa pian puoli vuosisataa kiinni olleet pehmeän oloiset ruuvit irti sylinterin päästä jotka ristipäillä ja tilaa niukanlaisesti edes lyhyelle meisselille saati miten saada painettua suoraan&voimalla ja käännettyäkkin nylppäämättä ruuveja..kerran kun lipsahtaa niin näkymät ruuvinkannassa sen mukaiset ja kaksi lipsahdusta rupeaa olemaan maksimi saada oikeaoppisesti irti.
Joo,toinen puoli tuli nylpättyä ruuvit tuhoten silleen perinteisesti mutta systeemejä hioen oikean puoleiset ruuvit aukeni napsahtaen kunhan rakenteli täsämälleen istuvasta irtokärjestä jota pikkasen vielä kopautti ristipään uraan ja siihen pieni räikkä vääntimeksi .
Ois kannattanut aloittaa heti tuolla tyylillä niin verta,hikeä ja kyyneleitä olisi säästynyt....
Tiukassa olivat,hapettuneet alumiiniin.
Käsin käännellen näkyi murtumiakin joita ei paikoillaan erottanut vaikka miten tutki muka tarkastikkin.
Eipä ihme jotta piukkasen jo rupesivat vuotamaan ja tuntuu että ne voi vuotaa kumin läpikin vaikka silmämääräisesti vikaa erota minkäänmoista.


Mistäpä z250 sitten löytyy uudet ja laadukkaat kumikurkut,hyvä kysymys.


Kohtuu harvinaista herkkua löytää ja ensimmäisenä tuli Ebaysta japanista tämä crutzimage jolta tuntuu löytyvät läjäpäin kumikurkkuja japanilaisiin ja onpahan tullut Gt380 moiset aikoinaan tilattuakkin...täyttä roskaa jotka kumia nähneetkään mutta mainostaa laadukkaina.
Yhden kesän jälkeen valtavasti halkeamia ja ei niitä saanut pitämään millään konstilla uunituoreeltaankaan sen hetken kun olivat ehjät eli eivät istuneet kuin alkuperäiset jonka näki jo vertaillessa orkkiksia niihin vierekkäin eli halvalla tehdyt "yleismallit".


Ei siis sieltä enkä innostunut myöskään veroista ja postin toimitusmaksuista tilata EU ulkopuolelta eli seuraavaksi myös USA jätettiin pois laskuista kuten UK:kin joissa näissä molemmissa ehkä kurkkuja olisi ollut myynnissäkin mutta loppuhinta olisi ollut suolainen puhumattakaan koska olisivat kotiovelle edes ilmaantuneet,ehkä Elokuussa postin tietäen tai haudottu pidempäänkin Hki Vantaalla.


Mitäs sitten kun nuo vaihtoehdot on pois ellei äärimmäisen pakko ja mitkään muiden mallien kumikurkut ei passaa mutta rinnakkaismalli Z305 kurkut kyllä kelpaisi vaan kyseistä mallia myytiin pääosin USA:ssa ollen käytännössä 1-1 tuon Z250 kanssa kaikinpuolin.


Pelastajaksi tuli Hollanti ja CMSNL joilta löytyi hyllystä mutta ei ne sen halvemmaksi tulleet mutta tulivat viikossa ollen Kawasakin alkuperäisvaraosia eikä tullitouhuja.
Onhan tuolta tullut tilattua joskus aiemminkin harrastepeleihin mutta sanotaanko jotta firman voittoprosentit kohdillaan kuten lähetyskulutkin mutta niin on laatukin ja toimitusvarmuus.
Vierekkäin vanhoihin verrattuna ovat just eikä melkein samanmoiset ollen myös ehjät ja pehmeät.



Täytyy värkätä kiinni jahka ehtii ja kertoa kokemuksia.
28
Vanhat moottoripyörät / Pyrkijä moottoripyörä vm 1938
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Aulin Kesäkuu 23, 2022, 21:43:27 ip »
Onko jossain olemassa Pyrkijä moottoripyörän vm. 1938 lukuja montako on tehty ja montako on vielä tallella ja nyt hakusessa kuvamateriaalia pyörästä. netti on selattu
29
Motorismi / Vs: Kontioralli 2022
« Uusin viesti kirjoittanut Mauno Pirkola Kesäkuu 23, 2022, 21:34:33 ip »
Ainaski ois tarkotus mennä👍
30
Yleistä keskustelua / Vs: sähkösopimus
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm Kesäkuu 23, 2022, 21:31:58 ip »
Hyvä asiakkaamme,

Lumo Energia Huoleton -sähkösopimuksesi hinta muuttuu.

Sähkön hinta sopimuksessasi on jatkossa 14,99 snt/kWh. Sopimuksesi perusmaksu on jatkossa 3,95 €/kk.


Ekana hinta nousi 5snt/kWh -->10snt/kWh
Ja nyt tuo korotus.
Vuodessa hinta noussut kolminkertaiseksi...
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10