Kirjoittaja Aihe: Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia.  (Luettu 462741 kertaa)

Toukokuu 08, 2022, 16:19:40 ip
Vastaus #3540

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kepunuorilta fiksuja ajatuksia.

********** dekriminalisointia ja lisätä lääke********** kasvatusta ja myyntiä Suomessa.

Ainakin tuo lääke******** olis aika hyvä juttu, jos siihen satsattaisiin enemmän.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 18, 2022, 10:51:46 ap
Vastaus #3541

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Nyt NASA on löytänyt Marssista paikan josta ne vihreet miehet ovat kotoisin,ovesta on juuri tulossa yksi vihree miäs kun mönkijä Curiosity otti kuvia,kuva on otettu jo 7. toukokuuta mutta sitä ja vihreen miähen kulkuneuvoa on tutkittu että mikä ihmeen rakkine se on jolla miäs ilmeisesti on lähdössä ruisailemaan eli marssittamaan.

Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Toukokuu 19, 2022, 06:51:54 ap
Vastaus #3542

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oletko alasi ammattilainen koulutuksen ja työkokemuksen kautta? Oletko myös ahkera, iloinen, hymyilevä ja sinulla on erinomaiset yhteistyö- ja tiimitaidot? Osaatko hyvin englantia?

Jos vastasit kaikkiin kysymyksiin myöntävästi, sinulla voisi olla mahdollisuus saada muutaman kuukauden kesätyö apulaisena kahvilassa.

https://yle.fi/uutiset/3-12450877

Tuohon voisi lisätä, että alle 30-vuotias ja 25-vuoden työkokemus...

Mitä olen noita työpaikkailmoituksia lukenut oman alan tiimoilta, niin aika on muuttunut siitä, kun itse niihin hain töihin.
Nykyään pitää olla vaikka mitä, mutta matto vedetään jalkojen alla viimeistään siinä kohdassa, missä lukee työnantajan palkkatarjous... ;D

Toukokuu 19, 2022, 08:43:59 ap
Vastaus #3543

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Oletko alasi ammattilainen koulutuksen ja työkokemuksen kautta? Oletko myös ahkera, iloinen, hymyilevä ja sinulla on erinomaiset yhteistyö- ja tiimitaidot? Osaatko hyvin englantia?

Jos vastasit kaikkiin kysymyksiin myöntävästi, sinulla voisi olla mahdollisuus saada muutaman kuukauden kesätyö apulaisena kahvilassa.

https://yle.fi/uutiset/3-12450877

Tuohon voisi lisätä, että alle 30-vuotias ja 25-vuoden työkokemus...

Mitä olen noita työpaikkailmoituksia lukenut oman alan tiimoilta, niin aika on muuttunut siitä, kun itse niihin hain töihin.
Nykyään pitää olla vaikka mitä, mutta matto vedetään jalkojen alla viimeistään siinä kohdassa, missä lukee työnantajan palkkatarjous... ;D
Löytyisiköhän just noista sitä yhteistä nimittäjää, sen kuuluisan työvoimapulan ja työttömyyden kanssa. Ja tuohon yhtälöön pitäis vielä lisätä muuttovalmius, usein vielä niihin pätkätöihin joilla ei tehdä mitään tulevaisuuden suunnitelmia. Ei käy kateeksi niitä ihmisä joiden pitäisi alkaa vakinaistamaan ja tasapainottamaan elämäänsä. Liian monelle ihmiselle työstä on nyt tehty kallis harrastus. Ymmärrän täysin, niin sen työn saanti kuin tarjonta ongelmankin. Rehellisesti sanottuna, en minäkään menisi mihinkään työhön, joka ei elättäisi minua. Jos työn takia ajaudutaan vain taloudellisiin ongelmiin, niin sitä työtä ei pidä ottaa kenenkään vastaan.

Toukokuu 19, 2022, 10:04:07 ap
Vastaus #3544

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jatketaan työhaku-uutisella.

Niin, mikä siinä on niin vaikeaa.
Tiedän tapauksia, jossa saman työpaikan sisältä työnhakija on saanut itse päätellä, ettei tullut valituksi, kun uusi työntekijä ilmestyi töihin...

"Voisivat ilmoittaa" – Jouni Lappalainen, 25, löysi aiemmin helposti töitä, mutta sitten työnsaanti tyssäsi kuin seinään
Yle kysyi, millaista töiden hakeminen nyt on. Työnhausta tekee vaikeaa ainakin se, että hakemuksiin ei aina vastata ja samalla vaatimukset ovat liian kovat.

https://yle.fi/uutiset/3-12441446

Toukokuu 19, 2022, 11:44:47 ap
Vastaus #3545

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
"Voisivat ilmoittaa" – Jouni Lappalainen, 25, löysi aiemmin helposti töitä, mutta sitten työnsaanti tyssäsi kuin seinään
Yle kysyi, millaista töiden hakeminen nyt on. Työnhausta tekee vaikeaa ainakin se, että hakemuksiin ei aina vastata ja samalla vaatimukset ovat liian kovat.

https://yle.fi/uutiset/3-12441446

Tässäkin työkkäriviranomainen etenee sapluunansa mukaan. 25-vuotias metallialan kaveri ammatinvaihtokoulutukseen... Metallialalla kuitenkin hommia yleensä on, ei välttämättä just Kaavilla mistä tuo kyseinen kaveri on, mutta ihan turha laittaa nuorta kaveria uudelleen kouluun. Mikähän business siellä Kaavilla kukoistaisi? Aikalailla keskellä ei-mitään, vähintään tunnin matka semmoisiin metropoleihin kuin Kuopijo ja Joensuu, Jyväskylään ja Iisalmeen varmaan jotain pari tuntia. Ei varmaan ainoa paikka jossa vastaava tilanne.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 19, 2022, 12:33:34 ip
Vastaus #3546

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös ne nykyään ehdota kaikille koulutusta lähihoitajaks ..

Toukokuu 19, 2022, 13:22:34 ip
Vastaus #3547

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Juu, lähihoitajia tarvitaan. Ihmiset elää yhä vanhemmiksi, mielenterveysongelmia on lisääntyvässä määrin kuten päihdeongelmiakin. Eikä tartte olla edes penaalin terävin kynä. Jos osaa kirjoittaa ja laskea että saa edes lääkelaskut läpi joka tuntuu olevan yllättävän haastavaa osalle ni paikka on teidän. Eikä löydy rikosrekisteristä merkintöjä liikaa joka sekin falskaa välillä uutisista päätellen.

Toukokuu 21, 2022, 16:40:02 ip
Vastaus #3548

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miun maalaisjärjella ajateltuna tää oli hyvä idea...

Risujenpoltosta syntyy nyt vaarallista jälkeä – kymmenet palokunnat maastopalojen kimpussa eri puolilla Suomea
https://yle.fi/uutiset/3-12456120

Toukokuu 22, 2022, 09:10:17 ap
Vastaus #3549

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Aina en ymmärrä kansanedustajien ajatusmaailmaa varsinkaan tätä viherkommarien ehdotusta    https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/239c5afa-55d5-46a7-85dc-0bc9dd0ccda8.Ei varmaankaan kaikilla aloilla ole mahdollista pyörittää yritystä viikonloppuisin juuri tämän sunnuntain tuplapalkan takia ja voisi olla paikallaan tehdä jotain pientä "säätöä" asian tiimoilla mutta sunnuntai lisä kokonaan pois niin EI.
Kuten tuossa jutussakin todetaan on aloja joiden on pyörittävä 24/365 esim. sairaalat ja prosessiteollisuus yleensä.
Jos säätöä tehdään niin toki sen pitäisi koskea kaikkia ja onhan se selvää ettei se onnistuisi,yritä nyt vaikka ahtaajalta nipistää liksaa vähän pois niin siitähän seisahtuisi koko Suomi.
En tiedä enkä ala tutkimaan minkälainen systeemi on muualla mutta luulen että Euroopassa sunnuntailisät on yleisiä vaan ameriikoissa ei,joka on asiasta tietoinen niin kertokoon.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Toukokuu 23, 2022, 13:44:03 ip
Vastaus #3550

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
^Asiassa onpi monta tulokulmaa.

Kahvilan tai ravintolan ei ole pakko olla auki sunnuntaisin. Jos tilanne on se, että ei kannata pitää auki sunnuntaisin koska tuplapalkka, niin sitten pidetään ovet kiinni. Työ jää silloin tekemäti, mikä tietenkin on huonompi juttu. Ongelma poistuisi, jos sunnuntailisä poistettaisiin. Edellyttäen tietenkin, että löytyy työntekijöitä töihin myös sunnuntaisin normipalkalla. Olen melko varma, että kyllä löytyy.

Sitten on aloja, joiden pitää pyöriä myös sunnuntaisin, poliisi, palokunta, terveydenhuolto jne. Näilläkin aloilla työntekijät tarvitsevat vapaapäivänsä, mutta siihen ei ehkä nykyään ole enää perustetta, että vapaapäivän pitäisi olla nimenomaan sunnuntai ja että nimenomaan sunnuntailta pitäisi maksaa erityisen suuri korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Tärkeämpää on, että vapaapäivä tai -päiviä on säännöllisesti ja että työstä saa kuukausitasolla riittävän korvauksen.

Niin että meitsille kävi kuten Paavo Väyryselle, joka luuli kerran olleensa väärässä, mutta huomasi erehtyneensä. Luulin nimittäin olevani vihreiden kanssa kerrankin jostain asiasta samaa mieltä, mutta sitten osoittautui, että enpäs ollutkaan...😁

Toukokuu 23, 2022, 14:13:45 ip
Vastaus #3551

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Niinpä, itelle ei niin kamalan suurta väliä milloin vapaata on kunhan sitä on riittävästi. Tietysti tosin perheellisenä on mukavaa olla perheenkin kanssa samaan aikaan kotona. Vaan edustamallani alalla arkipyhät, viikonloppu ja minimaalisesti iltalisät muodostavat merkittävän osan kuukausipalkasta. Eli jos niitä poistetaan niin kannattavuuslaskelmat menee uusiksi eli kannattaako taloudelisesti ja kiinnostaako henkisesti ylipäätään enää mennä työpaikalle. Minulle sinällään ihan se ja sama miten ja mistä se tulo muodostuu kunhan ei enää tuosta pienene. Tällä alalla on muutenkin työvoimapula AMMATTILAISISTA joten jos palkat pienenee siirtyy loputkin muualle. Luku ja kirjoitustaidottomia yksinkertaisia jos otetaan työhön pienemmällä palkalla niin kuolleisuus ainakin kasvaa, luulen ma, Tosin sekin olisi hyvä kansantaloudellisesti ja globaalisti. Eläkkeet jää valtiolle ja väki vähenee rasittamasta maapalloa.

Ohutsalo kertoi olisko ollu kokouksen jälkeen Jojensuussa että sähkövatkaimen oston jälkeen on yksi huoli vähemmän. Kuulostaa samalta kuin että jos palentaa pakkasessa ni kusee housuun. Hetken tuntuu hyvältä mutta sitten tilanne muuttuu…

Toukokuu 25, 2022, 14:29:47 ip
Vastaus #3552

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Toukokuu 26, 2022, 17:44:17 ip
Vastaus #3553

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kimi Räikkönen, 42, hyppää Nascar-hommiin.

Toukokuu 31, 2022, 21:30:46 ip
Vastaus #3554

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
TELEVISIOKANAVA Alfa-tv:n taustayhtiö on ilmoittanut omistajilleen, että sen rahat ovat loppu. Yhtiön toiminta on ”haasteellisessa tilanteessa”.

Iltalehden tänään ensimmäisenä uutisoima tieto tulee vain reilu puoli vuotta sen jälkeen, kun yhtiön viimeisin osakeanti päättyi viime syksynä.

Kolme miljoonaa euroa kerännyt anti vetosi niihin suomalaisiin, jotka olivat tyytymättömiä muiden tv-kanavien tarjontaan ja odottivat, että nyt tulisi jotain uutta televisioon. Lisää konservatiivisia ja porvarillisia arvoja.

https://www.hs.fi/talous/art-2000008855191.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=promobox

Taitaa tempparit, vain elämää ja alasti alttarilla olla kuitenkin sitä, mitä massat haluaa katsoa telkkarista.